تولید پرایمر لب به چه صورت است؟

پرایمرلب خاص

تولید پرایمر لب

اگرچه آرایش لب و استفاده از رژ لب ها یکی از پرطرفدارترین انواع آرایش در جهان است، اما یکی از مشکلات همیشگی این نوع آرایش ماندگاری کم و پاک شدن رژ لب از روی لب ها پس از مدت کوتاهی می باشد. به این منظور برخی ا انواع رژ لب ها تولید شدند که به اصطلاح 24 ساعته هستند و ماندگاری بیشتری دارند و بیشتر به شکل رژ لب مایع عرضه می شوند اما همچنان مشکل ماندگاری برای اکثر رژ لب ها له قوت خود باقی است. از این رو تولیدکنندگان محصولات و لوازم آرایشی به فکر تولید پرایمر لب افتادند که بتواند ماندگاری رژ لب ها را بر روی لب افزایش دهد. تولید پرایمر لب همچنین با هدف ایجاد یک زیرساخت برای لب و رفع خطوط و خشکی آن نیز صورت می گیرد. پرایمر لب تمام خصوصیات و ویژگی های سایر پرایمرها را دارا بوده اما به شکلی عرضه می شود که برای استفاده از لب مناسب باشد. از پرایمر لب به منظور آماده کردن لب قبل از شروع آرایش لب استفاده می گردد و ابزاری برای آرایش حرفه ای و کامل به شمار می رود. تاثیر استفاده از پرایمر لب بر زیبایی و جذابیت لب ها بر کسی پوشیده نیست و امروزه تولید پرایمر لب توسط بیشتر برندهای مطرح در دنیا صورت می گیرد. این امکان وجود دارد که در ابتدای استفاده از پرایمر لب فرد مصرف کننده متوجه تفاوت های نگردد اما با گذشت زمان ماندگاری بیشتر رژ لب بر روی لب و حفظ جذابیت آرایش خود را نمایان می سازد.

وارادت مواد اولیه پرایمر
پرایمر لب لاکچری

اهداف و مزایای تولید پرایمر لب

یکی از اهداف مهم طراحی و تولید پرایمر لب صاف کردن و از بین بردن خطوط لب و همچنین افزایش نرمی لب ها می باشد. از این رو در رزوهای گرم و یا خشک سال که لب ها نیز بیشتر خشک می شوند، استفاده از پرایمر لب به حفظ ماندگاری آرایش کمک بسیاری می کند. وجود مواد مرطوب کننده داخل ترکیبات اصلی پرایمر لب مانع از خشک شدن لب ها می گردد و همین طور به صاف شدن لب ها نیز می کند. هنگامی که لب ها صاف تر باشند رژ لب و خط لب نیز بهتر و زیباتر بر روی لب ها می نشینند. همچنین استفاده از پرایمر لب مانع از پخش شدن رژ لب بر روی لب ها می گردد و ظاهر و فرم لب را حفظ می کند.
تولید پرایمر لب در انواع مختلفی صورت می پذیرد و هر مصرف کننده می تواند با توجه به نیاز و علاقه و راحتی پرایمر لب مورد نظر خود را انتخاب نماید. یکی از پرطرفدارترین انواع پرایمر لب بدون شک نوع ماتیکی این محصول می باشد که مانند رژ لب های عادی درون یک تیوب پیچی قرار گرفته است و شیوه استفاده از آن نیز همچون رژ لب های عادی می باشد. برخی دیگر از پرایمرهای لب نیز مانند رژ لب های مایع می باشند و دارای یک براش برای استفاده می باشند. همچنین پرایمر لب به صورت مدادی و یا به شکل تیوب های فشاری نیز به بازار عرضه می گردد.

این مطلب را هم ببینید
واردات مواد کرم آرایش صورت چگونه است؟
واردات پرایمر و پوکه آن
پرایمر ارگانیک

یکی از مزایای مهم پرایمرهای لب در قابلیت صاف و نرم کردن لب ها، توانایی این محصول در برجسته کردن لب هاست که سبب افزایش جذابیت و زیبایی آن ها می گردد. در صورتی که در تولید پرایمر لب از مواد ضد آفتاب نیز استفاده گردد، این محصول می تواند از لب ها در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت نماید. همچنین پرایمرهای لب عموما حاوی انواع ویتامین ها مانند ویتامین  A یا C یا E می باشند که نه تنها به به سلامت نرمی لب کمک می کنند، بلکه از خشک شدن و پوسته پوسته شدن آن نیز جلوگیری می کنند و به این شیوه از لب ها محافظت به عمل می آورد. همچنین پرایمر لب از سرایت ذرات رژ لب به کناره های لب و دور دهان جلوگیری می نماید و نمی گذارد رژ لب در اطراف پخش گردد.

نحوه استفاده پرایمر لب

برای استفاده درست و صحیح از پرایمر لب باید نکاتی را مد نظر قرار داد و رعایت کرد. یکی از موارد مهم این است که بهتر است از پرایمرهای لبی که در ترکیبات خود دارای فرمول رنگی هستند استفاده کرد تا به رنگ لب ها تعادل بخشد. همچنین باید از پرایمرهای لب به مقدار کافی بر روی لب ها قرار داد و از مصرف بیش از اندازه آنها پرهیز کرد. برای استفاده از پرایمر باید آن را به صورت یکنواخت و آرام بر روی لب ها کشید. باید به این نکته نیز توجه کرد که نمی توان از پرایمر لب به تنهایی استفاده کرد و باید حتما در کنار از انواع رژ لب ها و خط لب ها نیز استفاده کرد. از آنجا که در تولید پرایمر لب از مواد مرطوب کننده نیز استفاده میگردد، در صورت استفاده از پرایمر دیگر نیازی به استفاده از سایر مرطوب کننده های لب وجود ندارد.

این مطلب را هم ببینید
کرم تیوپی آلستر
پرایمر و مواد اولیه آن
پرایمر مدادی

شیوه صحیح برای استفاده از پرایمر لب بدین صورت است که باید ابتدا لب ها را از هرگونه مواد آرایشی دیگر پاک کرد. در هنگام استفاده از پرایمر، لب ها باید تمیز و خشک باشند. همچنین پرایمر باید به عنوان اولین مرحله از آرایش لب بر روی آن قرار بگیرد. از آن جایی که پرایمرها انواع گوناگونی دارند، می توان با نوک خود پرایمرها و یا براش ها و یا حتی انگشتان دست مقدار کمی از این محصول را به روی لب ها کشید. سپس باید چند دقیقه ای صبر کرد و پس از آن خط لب، رژ لب، برق لب یا هر محصول آرایشی مربوط به لب را استفاده کرد.
باید در نظر داشت که استفاده بیش از حد و اندازه پرایمر لب مانند هر محصول دیگری ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. گرچه این محصول به نرم شدن لب ها کمک می کند ولی در صورت استفاده زیاد می تواند تاثیر برعکسی گذاشته و موجب کاهش رطوبت لب و خشک شدن آن گردد. همچنین در تولید پرایمر لب ممکن است از مواد شیمیایی و چربی هایی استفاده شود که مصرف زیاد آن باعث به خطر افتادن سلامتی گردد. از این موارد به می توان به استفاده از سرب اشاره کرد. از آن جا که سرب یکی از موادی است که به ماندگاری رژ لب ها کمک می کند، ممکن است در ترکیبات برخی از پرایمرها موجود باشد. به همین دلیل حتما هنگام خرید پرایمر باید به دارا نبودن سرب در ترکیبات آن دقت شود.

مواد اولیه پرایمر لب
پرایمر لب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *