آموزش ثبت برند آرایشی بهداشتی چگونه است؟

آموزش ثبت برند آرایشی و بهداشتی

در جامعه‌ای که زندگی می‌ کنیم آراستگی به عنوان یک اصل مهم در بین خانم ها و آقایان مطرح شده است. و برای رسیدن به آراستگی معمولاً از وسایل آرایشی و بهداشتی متفاوتی استفاده می‌ شود و همان طور که از نام آن ها مشخص است به دو دسته جداگانه تقسیم بندی شده اند. محصولات آرایشی در واقع کرم ها، محصولاتی که مربوط به زیبایی پوست، مو، ناخن و… می باشند. و محصولات بهداشتی که شامل خوشبو کننده و شوینده هایی مانند صابون یا شامپو، پاک کننده ها و… هستند. به هر حال محصولات آرایشی و بهداشتی مستقیماً با پوست و موی افراد در تماس است به همین دلیل باید از قوانین و ضوابط خاصی پیروی کند. و برای این که محصولات یک شرکت مورد تایید کمیته فنی قرار بگیرد باید آموزش ثبت برند آرایشی بهداشتی به آن شرکت داده شود. و با ثبت شرکتشان بتوانند محصولاتی با کیفیت تولید کنند.

چگونگی ثبت برند آرایشی بهداشتی:

قبل از شروع آموزش ثبت برند آرایشی بهداشتی بهتر است ابتدا تعریف کوتاهی در مورد وسایل آرایشی و بهداشتی داشته باشیم. در واقع محصولات آرایشی و بهداشتی وسایل می باشند که برای استفاده خانم ها و آقایان جهت آراستن، زیبایی و تمیز شدن هستند.

وسایل آرایشی بهداشتی معمولاً بر روی پوست، مو و یا ناخن قرار می‌ گیرند و به دلیل افزایش تمایل به آراستگی و زیبایی امروزه میزان استفاده از این محصولات رو به افزایش می باشد. و به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند که میزانی از سرمایه خود را برای تولید این محصولات اختصاص دهند. و امروزه برندهایی گوناگونی نیز ایجاد شده است. و به طور کلی برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دو سهامدار کافی می باشد.

در واقع برای آموزش ثبت برند آرایشی و بهداشتی باید بدانند که مجوز هایی مانند مجوز بهداشت، پروانه تأسیس، پروانه مسئول فنی، بهره برداری، مجوز ساخت، مجوز صادرات و همچنین مجوز واردات و ترخیص نیاز می باشد. البته این شرکت ها قبل از آن که آموزش ثبت برند آرایشی بهداشتی خود را بدانند و انجام دهند باید طبقات لوازم آرایشی بهداشتی را مشخص کنند که در زیر به آن اشاره می‌ شود.

این مطلب را هم ببینید
مواد اولیه رژ لب ها چیست؟

طبقات گوناگون وسایل آرایشی و بهداشتی چیست؟

همان طور که گفته شد یکی از اساسی ترین اصول برای دانستن آموزش ثبت برند آرایشی بهداشتی آن است که طبقات این لوازم به صورت جداگانه مشخص شود. همچنین باید برای محصولاتی که تولید می‌ کنند یک برند مشخص با توجه به مقررات تعیین شده معین گردد. تا افراد بتوانند با اطمینان کامل از این محصولات خریداری کنند و همچنین طبقات گوناگون وسایل آرایشی و بهداشتی عبارت است از:

⦁ وسایل و لوازمی که برای زیبایی و بهبود پوست مناسب می باشند.

⦁ وسایل و لوازمی که برای مراقبت و محافظت پوست مناسب می باشند.

⦁ وسایل و لوازمی که به عنوان شوینده ها یا پاک کننده ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

مشخصات برچسب محصولات:

معمولا شرکت هایی که آموزش ثبت برند آرایشی بهداشتی را دریافت کرده اند و انجام داده‌ اند دارای برچسب محصولات می باشند که باید مشخصاتی خاص بر روی این برچسب ها ارائه داده شود که این مشخصات عبارت است از:

⦁ نام محصول

⦁ مواد تشکیل دهنده محصول

⦁ سری ساخت

⦁ تاریخ تولید و تاریخ انقضا

⦁ وزن خالص محصول

⦁ در صورتی که محصول تولید داخلی و کشور ایران است باید حتما واژه ساخت ایران بر روی برچسب درج گردد.

⦁ همچنین هر برندی دارای شماره پروانه ساخت جداگانه می باشد که توسط وزارت بهداشت تایید شده است و این شماره باید بر روی برچسب درج گردد.

⦁ تمامی این اطلاعات باید به صورت خوانا و مشخص و به زبان فارسی بر روی محصول نوشته شود و تنها زمانی نمی توان از زبان فارسی برای روی یک محصول استفاده کرد که از محصولات وارداتی باشد.

ثبت برند آرایشی و بهداشتی
آرایشی

روش ثبت برند آرایشی بهداشتی:

قوانینی که تعیین شده است در واقع گویای آن می باشد که با توجه به آموزش ثبت برند آرایشی بهداشتی این کار به روش ها مختلف انجام می شود که این روش ها به صورت با مسئولیت محدود، ثبت شرکت پخش یا سهامی خاص می باشند، که در هنگام ثبت صاحبان شرکت‌ ها انتخاب می‌ کنند برند خود را به کدام روش ثبت نمایند. در ادامه هر یک از این روش ها را به صورت جداگانه توضیح می دهیم تا اطلاعات بیشتری به دست آورید.

این مطلب را هم ببینید
مواد اولیه رژ لب مایع چگونه تولید می‌شود

ثبت شرکت پخش آرایشی بهداشتی:

زمانی که مسئولان یک شرکت تصمیم می‌ گیرند از روش ثبت شرکت پخش آرایشی بهداشتی استفاده کنند. مطمئناً از این موضوع که این کار نسبت به ثبت برند آرایشی بهداشتی راحت ‌تر است آگاهی دارند. و می دانند که نیاز به مجوز آنچنانی نخواهد داشت. این اشخاص می‌ توانند با مراجعه به موسسه برای ثبت شرکت پخش آرایشی بهداشتی مجوز لازم را دریافت کنند.

ثبت شرکت آرایشی بهداشتی سهامی خاص:

در توضیح شرکت سهامی خاص می‌ توان گفت این شرکت باید بازرگانی باشد و سرمایه ایی که برای تولید نیاز است توسط سهامداران جمع‌آوری خواهد شد. در واقع سهام هریک با توجه به سرمایه ای که قرارداد است مشخص می‌ شود. برای دریافت آموزش ثبت برند آرایشی بهداشتی با این روش به سه سهامدار و دو بازرس نیاز است. و بازرسانی که انتخاب می‌ شوند به هیچ عنوان نباید از سهامداران باشند. و این که ارتباط فامیلی با هیئت مدیره شرکت نداشته باشند. همچنین باید قبل یا بعد از نام شرکت کلمه سهامی خاص درج گردد.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود:

شرکت‌ هایی که می‌ خواهند آموزش ثبت برند آرایشی بهداشتی با مسئولیت محدود را دریافت کرده و داشته باشند باید حداقل دارای دو سهام دار باشند که کلیه سرمایه مورد نیاز توسط این افراد تأمین می‌ گردد.

مراحل ثبت برند آرایشی بهداشتی:

⦁ ابتدا باید مدارک مورد نیاز آماده شود و پس از تکمیل آن ۵ نام مختلف برای شرکت تعیین شده و به موسسه ارسال گردد.

⦁ در مرحله بعد کارشناسان نام های ارسال شده را به ترتیب بررسی کرده و یکی از نام ها برای برند شما انتخاب می گردد.

⦁ پس از تایید نام مدارک مورد بررسی قرار می‌ گیرد در صورت تکمیل بودن مدارک به مرحله بعد انتقال داده می شود.

⦁ در این مرحله سهامداران حق الزحمه آن ها را پرداخت می‌ کنند و با ارائه فیش، ثبت شرکت در روزنامه کثیرالانتشار اعلام خواهد شد.

⦁ در نهایت سهامداران به اداره ثبت نام مراجعه کرده و ثبت شرکت را انجام می ‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *