تولید مواد اولیه سایه چشم چگونه صورت می‌گیرد؟

انواع رنگ بندی سایه چشم

سایه چشم یکی از محصولاتی که در زمینه میکاپ برای جذاب تر شدن چشم ها کاربرد بسیاری دارد که در رنگ های متنوع و شکل‌ های مختلف تولید و عرضه می شود. سایه های چشمی در سراسر جهان محبوبیت بالایی دارند که این محبوبیت به دلیل زیبایی خاصی است که به چشم ها می بخشد همچنین تنوع بالای رنگ بندی این محصول نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن به حساب می‌ آید. در این مقاله سعی کرده ایم در مورد روش تولید مواد اولیه سایه چشم توضیحاتی ارائه دهیم.

سایه چشم چیست؟ 

سایه چشم را می توان محصولی دانست که برای زیباتر و جذاب تر شدن چشم ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. از این محصول می توان برای پلک بالا یا پلک پایین استفاده کرد که جهت برجسته‌ سازی پلک یا عمق بخشیدن به چشم ها استفاده می شود. و موجب می شود که رنگ چشم های فرد زیبا تر و خاص تر جلوه نماید. استفاده از این محصول آرایشی در یک آرایش زیبا توجه کلی را بر روی چشم ها قرار می دهد.
البته تولید مواد اولیه سایه چشم در بافت های مختلف و رنگ های متنوعی انجام می شود که معمولاً به صورت پودر تولید می‌ گردد. اما ممکن است ساخت آن به روش‌ های دیگری مانند سایه های مایع، موس یا مدادی نیز انجام شود‌.

 

تولید مواد اولیه سایه چشم
استفاده از سایه چشم

تاریخچه تولید مواد اولیه سایه چشم: 

آرایش کردن و تمایل به داشتن ظاهری زیبا یک حس غریزی است که از سال‌ های دور در بین زنان و مردان رواج داشته است. در زمان های گذشته نیز از سایه چشم به عنوان یک روش زیبایی استفاده می‌ کرده اند.
سبک گوتیک نوعی از سایه چشم می باشد که به صورت هاله های مشکی پر رنگ اطراف چشم کشیده می شده است.
همچنین مردمان کشور هند در گذشته از آن با نام کوهل یاد می‌ کرده اند و در هنگام مراسم جشن و پایکوبی از آن استفاده می نموده اند.
به طور کلی می‌ توان گفت که اولین نشانه های استفاده از مواد اولبه سایه چشم متعلق به ۵ هزار سال پیش در مصر باستان است. در آن دوران از کبریت سوخته یا یک ماده معدنی سیاه رنگ یا سبز رنگ برای این منظور استفاده می‌ کرده اند.
اما در اوایل قرن بیستم در ایالات متحده آمریکا بود که این کالا به عنوان یک برند آرایشی محبوبیت بالایی پیدا کرد. و با اینکه این محصول آرایشی تنوع بالایی دارد اما باز هم سایه هایی که به رنگ دودی یا مشکی هستند طرفداران بیشتری دارند.

این مطلب را هم ببینید
چگونه برند لوازم آرایشی بزنیم ؟

 

عناصر سازنده مواد اولیه سایه چشم: 

برای تولید این محصول آرایشی از مواد و همچنین عناصر مختلفی استفاده می شود. ولی مهم ترین و اصلی ترین موادی که برای ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد به چهار دسته اصلی تقسیم بندی شده است.
دسته اولی که برای تولید این وسیله آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. بیس فیلر نام دارد که بیس فیلر را می توان ماده اصلی برای تولید  مواد اولیه سایه چشم دانست که ماده مناسبی برای پر کردن سطح پوست می باشد.
ماده مورد نیاز دوم برای ساخت  مواد اولیه سایه های چشمی موادی هستند که خاصیت چسبندگی به سایه می دهد.
دسته سوم از مواد مورد نیاز حالت لغزنده در این محصول ایجاد می نمایند.
و در نهایت گروه آخر نگهدارنده ها می باشد.
در واقع برای ساخت یک محصول با کیفیت و عالی باید تمامی این مواد مورد استفاده قرار گیرد. اما تعادل بین مواد به درستی برقرار شود.

مواد اولیه سایه چشم
مواد اولیه

ترکیبات بیس فیلر: 

بیس فیلر یکی از مواد اصلی برای تولید مواد اولیه سایه چشم می باشد. و دارای مواد معدنی مختلف است. این مواد عبارت است از خاک رس، میکا و تالک که باعث می‌ شوند سایه دارای بافت مناسب و حجم عالی باشد. این مواد حدود ۳۵ درصد از سایه های پودری و همچنین حدود ۲۵ درصد از سایه های مایع را تشکیل می‌دهند.
میکا ماده ایی است که باعث جذب رطوبت می شود و همین امر موجب درخشندگی یا مات شدن سایه می شود.
البته برای اینکه رنگ های متنوع در سایه ایجاد شود از رس، میکا یا اکسیدهای آهن استفاده می گردد.

مواد چسبنده: 

یکی از ویژگی هایی که برای سایه چشم مورد نیاز است چسبندگی آن می باشد که بتواند به خوبی بر روی پلک بخوابد. به این منظور از مواد چسبنده مانند روی یا منگنز استفاده می شود.
همچنین روی مورد استفاده در این محصول باعث می شود که سایه چشم به خوبی رنگ گرفته و ضخامت مورد نیاز را دارا باشد.
البته برای ایجاد این چسبندگی از مواد دیگر مانند پارافین، روغن های گیاهی و معدنی، موم یا سیلیکون استفاده می کنند

این مطلب را هم ببینید
تامین کننده مواد اولیه آرایشی بهداشتی

مواد لغزنده: 

مواد لغزنده به کار برده شده در سایه چشم باعث می‌ شود تا این ماده آرایشی به راحتی بر روی پوست بلغزد. معمولاً از ماده سیلیس یا نایلون که پودرهای بی رنگ و ریزی می باشد به این منظور استفاده می نمایند.
از دیگر موادی که برای این منظور استفاده می شود می توان به نیترید بور، متیکون و اکسی کلرید بیسموت اشاره نمود.

آموزش استفاده از سایه چشم
روش استفاده

مواد نگهدارنده: 

ماده نگهدارنده نیز یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده سایه چشم می باشد. زیرا باعث می‌ شود که این محصول را به مدت طولانی نگهداری کرد. همچنین از ورود باکتری ها به آن جلوگیری می‌ کند.
رایج ترین مواد نگهدارنده که برای تولید مواد اولیه سایه مورد استفاده قرار می‌ گیرد توکوفرول و گلیکول می باشد‌.

انواع سایه چشم: 

انواع گوناگونی از  مواد اولیه سایه چشم تولید و عرضه شده است که می‌ توان گفت سایه های چشمی که تولید می گردد بیشتر به صورت پودری هستند. اما تولیدات دیگری نیز با حجم کمتری به صورت سایه چشمی کرمی، مایع یا مدادی نیز انجام می‌ شود.
امروزه تنوع رنگ در این محصول آرایشی به قدری بالا این است که همه افراد با سلایق مختلف می توانند از آن استفاده نمایند. تولید سایه در رنگ های تند مانند سرخابی و همچنین تناژ رنگ خنثی انجام می گردد. البته همانطور که گفته شد رنگ های دودی، خاکستری یا مشکی طرفداران بسیار بالایی دارد و تولید آن نیز بیشتر می‌ باشد.
البته بعضی از افراد تمایل به استفاده از سایه های درخشنده یا اکلیلی دارند اما ممکن است افراد دیگری سایه های مات را بپسندند. بنابراین تولید این محصول بسیار گوناگون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *