مراحل تولید مواد اولیه خط لب

مداد خط لب مات

مواد اولیه خط لب چیست؟

یکی از محصولات آرایشی که دارای طرفداران مخصوص به خود می باشد، بدون شک خط لب ها هستند. از خط لب ها به منظور جلوگیری از گسترش ناخواسته رژ لب ها یا برق لب ها به خارج از محدوده لب ها استفاده می شود.
در واقع این محصول خارجی با رنگی کردن گوشه های خارجی لب ها مرز لب ها را مشخص تر می کند. البته از آن جایی که مواد اولیه خط لب ها با رژ لب ها تشابه فراوانی دارد، از خط لب برای رنگ کردن لب ها نیز می توان بهره برد و به طور کلی یکی از ابزارهای آرایش لب به شمار می رود. به کمک خط لب ها می توان فرم بهتری به لب ها بخشید و به وسیله ایجاد کنتراست در لب، می توان آن را برجسته تر نشان داد.

مواد اولیه خط لب ها همچون رژ لب ها شامل موم ها، روغن ها و رنگدانه ها می باشد. البته در مواد اولیه خط لب نسبت به رژ لب از مقدار کمتری روغن استفاده می شود و به همین دلیل خط لب ها خشک تر هستند و بیشتر دارای رنگ های مات و خشک می باشند. شاید برخی معتقد باشند که استفاده از خط لب ها لزومی ندارد اما این مواد آرایشی می توانند جلوه های خاصی را بر روی لب ها ایجاد نمایند و باعث افزایش زیبایی رنگ و ظاهر لب ها گردند.

انواع رنگ مداد خط لب
رنگ‌بندی خط لب

تنوع مواد اولیه خط لب ها

مواد اولیه خط لب ها ممکن است از مواد ارگانیک تشکیل شده باشد و یا از مواد شیمیایی باشد. موم و روغن و رنگدانه از مواد اصلی تشکیل دهنده خط لب ها می باشند اما در مواد اولیه خط لب ها گاهی هم از مرطوب کننده ها و یا ویتامین E استفاده می کند تا از پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری نماید.
اگرچه روغن موجود در مواد اولیه خط لب ها کمتر از رژ لب ها می باشد اما تعداد رنگدانه های بیشتری دارد. به همین دلیل است که دارای چسبندگی خاصی می باشد و به راحتی اطراف لب کشیده می شود.
رنگدانه های متنوع در مواد اولیه خط لب ها سبب شده است تا این محصول آرایشی لب نیز دارای تنوع رنگی بسیاری باشد. همچنین خط لب ها در انواع گوناگونی به بازار عرضه می گردند و دارای اشکالی همچون مدادی، پیچی و ماتیکی می باشند.

این مطلب را هم ببینید
ریمل حجم دهنده آلستر

مواد اولیه خط لب های مدادی به گونه ای است که به آن ها فرمی کرم مانند بخشیده و به همین علت این نوع از خط لب ها دارای طرفداران و مصرف کنندگان بیشتری می باشد. خط لب های مدادی در انواع رنگ های گوناگون در بازار موجود می باشند و همچنین تراش هایی مخصوص به خود دارند تا نوک مداد را به بهترین شکل ممکن در آورد. هرچقدر نوک خط لب های مدادی تیزتر باشد با آن ها خطوط نازک تر و تمیز تری می توان رسم کرد و لب ها جلوه زیباتری می یابند. اما خط لب های پیچی شکل به این صورت عمل می کنند که در انتهای آن ها یک پیچ پلاستیکی قرار دارد و با بالا رفتن و پایین آمدن می تواند نوک خط لب را باز یا جمع کند.

مواد اولیه خط لب پیچی باعث شده است که این خط لب نسبت به خط لب مدادی نرم تر باشد و نوک آن نیز نیاز به تیز شدن نداشته باشد. البته در هنگام استفاده باید توجه داشت که از فشار زیاد بر این خط لب پرهیز شود چون ممکن است سبب شکستن نوک ان گردد. مواد اولیه خط لب های ماتیکی شبیه به خط لب های مدادی می باشد با این تفاوت که بزرگ تر هستند و نوک آنها اثر بزرگ تری برجا می گذارد. از خط لب های ماتیکی به عنوان رژ لب برای رنگ آمیزی کل لب نیز می توان استفاده کرد چون جلوه طبیعی تری دارند.

مواد اولیه خط لب اورجینال و لاکچری
خط لب لاکچری 2021

انواع رنگ ها

رنگدانه ها در مواد اولیه خط لب باعث به وجود آمدن محصولات بسیار متنوعی می شوند که دارای رنگ هایی نظیر طیف قرمز و صورتی، مشکی و قهوه ای، هلویی و بنفش و بسیاری رنگ های دیگر می باشند. در واقع می توان گفت که به ازای هر رنگ رژ لب یک خط لب نظیر آن نیز موجود می باشد. همچنین خط لب های سفید یا بی رنگ و خنثی نیز وجود دارند که تنها برای برجسته تر نشان دادن لب ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما نکته مهم در هنگام استفاده از خط لب ها آن است که رنگ خط لب نباید با رنگ رژ لب یکی باشد.

این مطلب را هم ببینید
تولید مداد ابرو لاکچری چگونه است؟

زیرا هدف از استفاده از خط لب به وجود آوردن برجستگی لب می باشد و به همین دلیل باید به سراغ رنگ هایی از خط لب رفت که با رنگ رژ لب همخوانی و مطابقت داشته ولی دقیقا یک رنگ نباشند. از این رو بهتر است که خط لب کمی تیره تر یا کمی روشن تر از رنگ رژ لب انتخاب گردد. این گونه می توان اطمینان داشت که لب ها جلوه زیبا و خیره کننده ای خواهند یافت. البته در میان خط لب ها می توان رنگی یافت که با تعداد زیادی از رژ لب ها همخوانی داشته باشد.

مثلا خط لبی در طیف قرمز می تواند برای رژ لب های صورتی و قرمز و حتی قهوه ای مورد استفاده قرار گیرد. از دیگر مزایای خط لب ها علاوه بر فرم دادن به ظاهر لب ها می توان به طولانی تر کردن ماندگاری رژ لب ها اشاره کرد.

مواد اولیه خط لب لاکچری
خط لب لاکچری

اطلاعات کامل

نکته دیگری که در هنگام انتخاب این محصول آرایشی باید مدنظر قرار داد این است که رنگدانه های موجود در مواد اولیه خط لب با تناژ رنگ پوست فرد متناسب باشد. افرادی که دارای پوست سفید تری هستند به طور معمول تناژ سردتری دارند و آنهایی که گندمگون  تر هستند دارای تناژ گرم تری می باشند. همچنین در صورتی که طلای سفید به پوست فرد بیشتر بیاید، فرد دارای تناژ رنگ پوست سر و اگر طلای زرد به او بیشتر بیاید دارای تناژ گرم تری می باشد. یک روش دیگر برای شناسایی تناژ رنگ پوست بر اساس رنگ رگ های داخلی بدن است که بر روی مچ دست فرد قابل مشاهده می باشد. در صورتی که رگ ها به رنگ سبز به نظر برسند پوست دارای تناژ رنگی گرم است و در صورتی که رگ ها آبی مشاهده شوند توناژ پوست سرد است.

 

مداد خط لب
خط لب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *