مواد اولیه عطر و ادکلن را چجوری بخرم ؟

مواد اولیه عطر و ادکلن لاکچری

 

به جرأت می‌توان گفت خرید مواد اولیه عطر و ادکلن یکی از سخت ترین کارهایی است که می بایست انجام دهید. مواد اولیه عطر و ادکلن موجود در بازار به قدری متنوع است که تشخیص نوع اصلی از نوع فیک کار بسیار سختی است.

خرید مواد اولیه عطر و ادکلن از نوع حیوانی

اگر بخواهیم یک بررسی کلی بر روی مواد اولیه عطر و ادکلن داشته باشیم، دو دسته مواد اولیه گیاهی و حیوانی وجود دارد. در این بخش در مورد مواد اولیه طبیعی حیوانی صحبت می کنیم.
مواد اولیه طبیعی که از حیوانات به دست آمده باشد، گران ترین و با ارزش ترین عطرها را شامل می شود و به طور کلی همه این مواد به عنوان تثبیت کننده شناخته می‌شوند و در صنعت عطرسازی اهمیت زیادی دارند.

یکی از مواد اولیه حیوانی مشهور در عطر سازی عنبر است. پیش از استفاده از عنبر در عطر سازی نیاز است که مدت زمان زیادی از آن گذشته باشد و به طور کلی این جزء اصلی ان در الکل قرار بگیرد و همینطور از نور و هوا برای اکسیده شدن آن استفاده شود. در این صورت عطر ارزش زیادی پیدا کرده و در صنعت عطر سازی استفاده می شود.

غده خشک شده سگ آبی از دیگر مواد اولیه است که در صنعت عطر سازی اهمیت زیادی داشته و البته قیمت بسیار بالایی دارد به طور کلی این غده بوی شدیدی میدهد اما کیفیت و دوام بسیار زیادی دارد.

مواد اولیه عطر و ادکلن
تولید مواد اولیه ادکلن

خرید مواد اولیه عطر و ادکلن از نوع طبیعی گیاهی

وقتی صحبت از خرید مواد اولیه عطر و ادکلن میشود معمولاً قسمت های مختلف گیاهان مد نظر است. دقت کنید که گیاهان از نظر رایحه بسیار متنوع هستند به این ترتیب استفاده از آنها در عطرسازی می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

گیاه میر یکی از گیاهان مهم است که در صنعت عطرسازی از آن استفاده می‌شود. اسانس این گیاه رزین طبیعی بوده و از ساقه این گیاه برای تهیه اسانس استفاده می‌شود. این گیاه مربوط به قسمت شرقی آفریقا است و یکی از قدیمی ترین عطرهای تاریخی را به خود اختصاص داده است.

ساقه بلوط از دیگر مواردی است که در صنعت عطر سازی مورد استفاده قرار می گیرد. البته بلوط ها از نظر مدل با هم فرق می‌کنند.به طور کلی از کنسانتره خزه بلوط در الکل استفاده شده و سپس در صنعت عطر سازی از آن استفاده می شود، این ماده قیمت بسیار گرانی دارد.

این مطلب را هم ببینید
پوکه عطر و ادکلن چگونه تولید می‌شود؟

معمولا از رایحه زنبق زرد نیز در تولید عطر و ادکلن استفاده می شود. کسانی که به دنبال خرید مواد اولیه عطر و ادکلن هستند، از اثربخشی و عطر بی نظیر زنبق زرد اطلاع دارند. به طور کلی این گیاه در ایتالیا و فرانسه کاشته می‌شود. این محصول توسط فیلتراسیون و به صورت غلیظ مورد استفاده قرار می گیرد. عطر زنبق زرد و اثر آن شبیه به بوی بنفشه بوده و در لیست عطرهای ظریف قرار دارد. این محصول در تولید صابون های لوکس و همینطور محصولات آرایشی به کار برده می شود.

نعنای هندی از دیگر گیاهانی است که به عنوان مواد اولیه و پایه برای تولید عطر و ادکلن مورد استفاده قرار می‌گیرد. نعنای هندی به طور کلی عطر نسبتاً تندی دارد معمولاً این گیاه بسیار معطر بوده و با روغن چوب صندل ترکیب میشود. استفاده از اسانس نعناع هندی در صنعت عطرسازی اهمیت بسیاری خواهد داشت.

سه بخش اصلی مواد تشکیل دهنده عطرها

اگر به فکر خرید مواد اولیه عطر و ادکلن هستید در ابتدا باید بدانید که بخش‌های اصلی ادکلن بر چه اساسی دسته بندی می شوند. به طور کلی تمام عطرها از سه ماده تشکیل دهنده تهیه می شوند. البته تفاوت آنها در میزان غلظت و حجم مورد استفاده است.
بخش اولیه در تمام عطر ها تاپ نوت نامیده می شود که در واقع ماده خشک و موثری است و از اصلی ترین بخش رایحه عطر محسوب می شود. به طور کلی این بخش فرارترین بو در ادکلن و عطر شناخته شده است.

دومین بخش از مواد تشکیل دهنده عطرها مربوط به نت میانی بوده و به طور کلی ماندگارتر از عطر اولیه است. عطر میانی به نسبت نت اولیه پخش بوی بیشتری دارند. دقت کنید که به طور کلی رایحه گلهای یاس و بنفشه به عنوان نت میانی مورد استفاده قرار می گیرد.

این مطلب را هم ببینید
خرید شیشه ادکلن اورجینال چگونه است؟

بخش سوم از مواد تشکیل دهنده عطر و ادکلن نت پایانی نامیده می شود و ماندگاری بیشتری به نسبت دو مورد دیگر دارد و معمولاً در عطر های مرغوب و با کیفیت نت پایانی به دقت انتخاب شده و البته که گرانقیمت خواهد بود.

مواد اولیه عطر و ادکلن خاص
مواد اولیه تولید ادکلن

خرید مواد حلال در عطر ها

یکی از موارد مهمی که در خرید مواد اولیه ادکلن مورد بررسی قرار می گیرد، حلال ها خواهد بود. به طور کلی حلال ها انواع مختلفی دارند و بر اساس غلظت دسته بندی می شوند.

البته که میزان غلظت حلالها بر ماندگار بودن عطر آنها نیز تاثیر می‌گذارد و الکل دو ماده حلال مورد استفاده در عطر ها هستند و با رقیق کردن آنها می‌توان قدرت پخش کننده عطر را بهبود بخشید و بدون وجود حلالها معمولا دوام عطرها متفاوت خواهد بود. موضوع مهمی که باید به آن دقت کنید این است که در خرید مواد اولیه عطر و ادکلن معمولا حلالها در مدل های تقلبی نیز عرضه می شوند.

در شرکت عطر تن آرای اروند حلال‌ها با کیفیت بالای عرضه شده و خوشبختانه شرایطی فراهم است تا خرید مواد اولیه عطر و ادکلن بدون هزینه اضافه صورت بگیرد. این طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد عطرها معمولاً بین ۱۰ الی ۲۵ درصد عصاره خالص دارند.

مواد اولیه عطر و ادکلن با انواع رایحه
تولید مواد اولیه ادکلن

اطلاعات تکمیلی 

تثبیت کننده ها از دیگر ماده ای هستند که در تولید عطر و ادکلن مورد استفاده قرار می گیرند و سبب ماندگاری بیشتر رایحه عطر ها می شوند. تثبیت کننده ها در کیفیت عطر اهمیت بسیار زیادی دارد. معمولاً تثبیت کننده ها نوعی روغن خالص هستند و از مواد طبیعی تهیه می شوند.

بسیاری از تثبیت کننده ها خاصیت دارویی نیز دارند. استفاده از روغن صندل در کرم های پوستی سبب کیفیت بیشتر آن می‌شود. به این ترتیب تثبیت کننده ها کمک می کنند تا ساخت عطر و ادکلن با ماندگاری بیشتری فراهم شود. فرمولاسیون به کار برده شده در تثبیت کننده ها اهمیت زیادی دارد اگر به فکر خرید ماده اولیه عطر و ادکلن هستید به شما پیشنهاد می کنیم که تثبیت کننده های با کیفیتی انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *