پوکه آرایشی چگونه می‌شود؟

پوکه آرایشی و بهداشتی

لوازم آرایشی یکی از پر طرفدارترین محصولات موجود در کشور می باشند. به همین دلیل تولید این محصولات آرایشی نسبت به قبل بیشتر گردیده است. اما شرکت های تولید کننده ترجیح می دهند که پوکه محصولات آرایشی خود را از کشورهای دیگر وارد کنند. برای واردات پوکه آرایشی چند موضوع بسیار مهم وجود دارد که باید حتماً در نظر گرفته شود. در این مطلب سعی کرده ایم این نکات را برای شما بازگو کنیم با ما همراه باشید.

هزینه واردات پوکه مواد آرایشی چقدر است؟

معمولاً سوالاتی برای افرادی که می‌ خواهند واردات پوکه آرایشی را انجام دهند پیش می‌ آید که این سوالات آن است که هزینه این کار چقدر است؟ و به چه میزان سرمایه نیاز است؟ یا اینکه آیا را واردات پوکه آرایشی برای آنها به صرفه می باشد یا خیر؟ برای جواب به این سوالات نیاز به بررسی چند فاکتور مختلف است. همچنین بهتر است بدانید که هزینه‌ ها به صورت سالیانه تغییرات محسوسی خواهند داشت و باید این موضوع نیز در نظر گرفته شود در ادامه چند نکته مهم در مورد هزینه‌ ها بازگو خواهد شد.

⦁ هزینه خرید خارجی:

یکی از مهم ترین نکاتی که برای خرید خارجی در نظر گرفته می شود یافتن یک فروشنده خوب می باشد که معمولاً شخص برای واردات حتماً باید با او در ارتباط باشد.

پوکه آرایشی خاص
ظروف آرایشی

⦁ هزینه خرید پوکه آرایشی:

در واقع هزینه‌ ای که برای خرید پوکه آرایشی صرف می شود از مهم ترین و اساسی ترین هزینه های مربوط به واردات پوکه آرایشی می ‌باشد که در واقع می‌ توان گفت درصد بالایی از هزینه ها را شامل خواهد شد.

⦁ هزینه مربوط به بازرسی کیفی پوکه آرایشی:

در واقع محصولات و پوکه های آرایشی که وارد می گردند جنس های متفاوتی دارد که به همین دلیل می تواند کیفیت آن ها متفاوت باشد‌. بنابراین شخص وارد کننده موظف است که هزینه ای را به صورت جداگانه برای بازرسی کیفیت محصول در نظر بگیرد تا از مرغوبیت پوکه های خریداری شده اطمینان حاصل فرمایید. و این کار باید در کشور مبدا انجام گردد.

⦁ هزینه حمل و نقل:

یکی دیگر از هزینه های که برای واردات پوکه آرایشی باید در نظر گرفته شود هزینه حمل و نقل است. این هزینه ها بر حسب نوع حمل و نقل، میزان بار موجود و همچنین فاصله مبدا تا مقصد محاسبه خواهد شد. البته هزینه های دیگری نیز برای واردات پوکه آرایشی وجود دارد که عبارت است از:

این مطلب را هم ببینید
خرید مواد اولیه ساخت کرم تضمینی

⦁ هزینه هایی که مربوط به بازرسی کالا

⦁ هزینه های انبارداری

⦁ هزینه های گمرکی

پوکه آرایشی
پوکه

روش واردات پوکه چگونه است؟

همان طور که در ابتدا گفته شد ایران یکی از کشورهایی است که استفاده از وسایل آرایشی و بهداشتی در آن بسیار زیاد می باشد. و به همین دلیل بعضی از شرکت های تولیدی برای این که بتواند نیاز مصرف کننده های خود را تامین کنند، مجبور به تولید بیشتر محصولات آرایشی شده اند. اما ممکن است که پوکه های آرایشی محصولات مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر تهیه کنند.

اما برای واردات پوکه آرایشی یا هر محصول دیگری نیاز به تاییدیه های لازم از وزارت بهداشت و همچنین  دارا بودن استاندارد های تعیین شده می باشد. لازم است بدانید که بیشترین واردات این پوکه های آرایشی از کشورهایی همچون ترکیه، فرانسه، امارات، چین  کره جنوبی و ایتالیا انجام می شود‌. به طور کلی می‌ توان گفت واردات پوکه آرایشی چند نکته بسیار مهم دارد که این نکات عبارت است از:

⦁ افرادی که می‌ خواهند این واردات را انجام دهند باید دارای گواهی معتبر باشند که در واقع اصلی‌ ترین و حتی مهم ترین مدرک مورد نیاز برای انجام این کار می باشد.

⦁ همچنین یکی دیگر از نکات بسیار مهم آن است که این افراد باید یک فهرست بسته‌ بندی داشته باشند تا تمام محصولاتی که می‌ خواهند وارد کنند با مشخصات کامل در این لیست درج شده باشد.

⦁ وارد کننده ها باید حتماً مدرکی به اینویس یا فاکتور فروش را در زمان تحویل محموله به همراه داشته باشند.

⦁ همچنین گمرک از وارد کننده اظهارنامه گمرکی دریافت خواهد کرد.

⦁ یکی دیگر از مراحلی که واردات پوکه آرایشی به همراه دارد این است که وارد کننده قبل از آن که محصول خود را از گمرک تحویل بگیرد باید برگه سبز گمرک را دریافت کند.

⦁ به دلیل این که امروزه واردات قاچاق افزایش پیدا کرده است برای تشخیص اصل بودن یک محصول وارداتی باید آن محصول برچسب اصالت را توسط وزارت بهداشت را دریافت کند که در واقع یک برچسب زرد رنگ است که شما می توانید با پاک کردن آن  کد اصالت محصول را دریافت کنید.

این مطلب را هم ببینید
تولید رژ لب به چه نحوی است؟

اطلاعات بیشتر :

⦁ زمانی که یک محصول وارد کشور می گردد یک مسئول فنی باید کیفیت آن را کنترل کند. بنابراین داشتن پروانه مسئول فنی که نشان‌ دهنده کیفیت کالا می‌ باشد که این پروانه برای واردات پوکه آرایشی بسیار مهم و ضروری است.

⦁ همچنین وزارت بهداشت باید مجوز ترخیص کالا را به شما بدهد تا شخص بتواند محصولات وارد شده خود را از گمرک خارج کند. و اگر این مجوز وجود نداشته باشد گمرک اجازه ترخیص کالا را به وارد کننده نخواهد داد.

⦁ همچنین واردات هر یک از محصولات آرایشی حتی پوکه آرایشی نیاز به پروانه دارد در واقع پروانه مجوزی است که از طرف وزارت بهداشت صادر می‌ شود تا مشخص شود این واردات تحت نظر وزارت بهداشت انجام شده است.

⦁ و…

به طور کلی می‌ توان گفت واردات پوکه آرایشی نیازمند مجوزها و تاییدیه های لازم می باشد که برای دریافت آن ها باید به مراکزی همچون وزارت بهداشت مراجعه کنید. و در صورتی که مجوز صادر نگردد انجام این کار غیرقانونی خواهد بود.

پوکه آرایشی لاکچری
پوکه لاکچری

واردات پوکه آرایشی از چه کشور هایی انجام می شود؟

به طور کلی ۳۵ کشور در جهان هستند که صادرات محصولات آرایشی و بهداشتی مانند پوکه های آرایشی را انجام می دهند که اصلی ترین و بزرگ ترین این کشور ها را می توان امارات، هند، چین، لهستان، فرانسه، ترکیه، ایتالیا و اسپانیا دانست.

در سال گذشته واردات لوازم آرایشی رشد بسیار زیادی داشته است و می توان واردات لوازم آرایشی همچون پوکه های محصولات آرایشی از کشور امارات حدود ۲۰ میلیارد تخمین زده شده است که رشد ۸۰ درصدی به همراه داشته است. و دومین کشوری که ایران به عنوان صادر کننده محصولات آرایشی می شناسند و بیشترین واردات خود را از آن انجام می دهد فرانسه می باشد که در سال گذشته حدود ۱۸ میلیون دلار بوده است. و پس از آن کشورهایی همچون ترکیه و آلمان در اولویت های بعدی قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *