کارخانه لوازم آرایشی بهداشتی در ایران

کارخانه تولید رژلب

کارخانه لوازم آرایشی بهداشتی چیست؟

صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی در واقع معرفی کننده صنعتی می باشد که محصولات آرایشی و بهداشتی را تولید می نماید. این محصولات به طور معمول شامل انواع مواد آرایشی رنگی مانند رژ لب ها و کرم پودرها و ریمل مژ و ابرو، محصولات مراقبت از پوست مانند مرطوب کننده ها و پاک کننده ها، محصولات مراقبت از مو مانند شامپوها و نرم کننده ها و رنگ موها و محصولات بهداشتی دیگری نظیر انواع صابون می باشد. تولید محصولات اغلب در داخل کارخانه لوازم آرایشی بهداشتی صورت می گیرد. بیشترین سهم از صنعت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در بین چند شرکت چند ملیتی که در اوایل قرن بیستم میلادی به وجود آمده اند، می باشد. این شرکت های بزرگ اغلب دارای کارخانه لوازم آرایشی بهداشتی توسعه یافته در کشورهای گوناگون می باشند. بر خلاف تولید، توزیع و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی حالت انحصاری نداشته و در طیف وسیعی از مشاغل مختلف گسترش پیدا کرده است. بزرگترین شرکت های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی را می توان Johnson & Johnson، L’Oreal Paris، Nivea و Chanel دانست. بر طبق برخی تخمین ها که توسط متخصصین این حوزه زده شده است، صنعت محصولات آرایشی و بهداشتی دارای سالانه بیش از 170 میلیارد دلار گردش مالی می باشد. اغلب شرکت های تولید کننده معمولا کارخانه لوازم آرایشی و بهداشتی خود را در کشورهای آسیایی که نیروی کار دارای دستمزد کمتری می باشد، بنا می کنند. حجم بازار صنایع آرایشی و بهداشتی در اروپا نیز بیش از 70 میلیارد یورو در سال تخمین زده می شود. علی رغم آن که بزرگ ترین و مطرح ترین شرکت های تولید محصولات آرایشی و بهداشتی اروپایی و آمریکایی می باشند، بیشترین مصرف کننده این محصولات شامل کشورهای خاورمیانه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه می باشند.

کارخانه لوازم آرایشی و بهداشتی
کارخانه لوازم آرایشی

انواع کارخانه لوازم آرایشی بهداشتی

ایالات متحده آمریکا را می توان بزرگ ترین شرکت کننده در صنعت محصولات آرایشی با بیشترین تعداد مراکز زیبایی، فروشگاه های فروش محصولات آرایشی و بهداشتی و شرکت های تولید کننده این کالاها دانست. امروزه شیوه های بازاریابی و تبلیغ محصولات آرایشی و بهداشتی توسط هنرمندان و سلبریتی ها و فعالان حوزه شبکه های اجتماعی رونق فراوانی یافته است. برخی از این سلبریتی ها خود خط تولید و کارخانه لوازم آرایشی بهداشتی با برند خود را تاسیس کرده اند. اغلب محصولات آرایشی و بهداشتی دارای قیمت نسبتا بالایی می باشند اما در عین حال کیفیت بسیار بالایی نیز دارند. البته کشورهای دیگری نیز همچون فرانسه، ژاپن، کانادا، ایتالیا و انگلستان نیز محصولات آرایشی و بهداشتی تولید می کنند که در آمریکا نیز دارای محبوبیت می باشد.
یکی دیگر از تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی کشور کانادا می باشد. این کشور به دلیل همجواری با ایالات متحده و به خاطر قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی تاثیر زیادی بر صنعت زیبایی آمریکا نیز دارد. طبق این قرارداد تعرفه های مربوط به معامله کالا در بین این دو کشور حذف می گردد و این به کانادا امکان تجارت پر سودی در حوزه لوازم آرایشی می دهد.

این مطلب را هم ببینید
تولید پالت گریم چگونه انجام می‌شود
کارخانه تولید و بسته بندی محصولات آرایشی
بسته بندی محصولات آرایشی

اطلاعات تکیملی 

اما یکی دیگر از کشورهایی که از گذشته مشغول به تولید محصولات آرایشی و بهداشتی بوده است و تعداد بسیار زیادی کارخانه لوازم آرایشی بهداشتی در داخل آن مشغول به فعالیت می باشند و دارای برندهای مطرحی نیز می باشد، کشور فرانسه است. مارک های معروف فرانسوی مانند لورآل، بیودرما و ایو روچر در سر تا سر جهان شناخته شده اند و دارای طرفداران بسیاری می باشند. فرانسه ایفاگر نقش مهمی در صنعت مربوط به زیبایی در سطح ملی و بین المللی می باشد و از آنجا که خواستگاه مد و فشن نیز هست بسیاری از محصولات جدید ابتدا در فرانسه معرفی می گردند. سایر کشورهای اروپایی نظیر آلمان، ایتالیا، سوئیس و بلاروس نیز به عنوان تولید کننده و مصرف کننده کالاهای آرایشی و بهداشتی شناخته می شوند و دارای صنعت رو به رشدی در این حوزه می باشند و بازارهای جذابی دارند.
در آسیا نیز بیشتر تولیدات آرایشی و بهداشتی در ژاپن و کره جنوبی صورت می گیرد. البته امروزه ترکیه و ایران نیز به جمع تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی پیوسته اند. لوازم آرایشی تولید شد در ژاپن و کره جنوبی به نسبت نمونه های مشابه غربی ملایم تر بوده و از مواد ارگانیک بیشتری در ترکیبات آنها استفاده می گردد. در ایران نیز با توجه به قیمت بسیار زیاد کالاهای آرایشی و بهداشتی بسیاری از شرکت ها اقدام به تاسیس کارخانه لوازم آرایشی بهداشتی کرده اند و به تولید محصولات با کیفیت ایرانی مشغول می باشند.

کارخانه محصولات بهداشتی
محصولات بهداشتی

تولیدات کارخانه لوازم آرایشی بهداشتی

تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی در بسیاری از اوقات با طراحان مد همکاری کرده و محصولات مشترکی به بازار عرضه می کنند. به عنوان مثال یک عطر خاص با رنگ سال همراه می شود یا ست های آرایشی نظیر رژ لب و سایه چشم و غیره در کنار ست های لباس برندهای گوناگون قرار می گیرند. در میان برخی از افراد مشهور و سلبریتی ها نیز وارد این صنعت می شوند و با نام خود محصولاتی نظیر عطر تولید می نمایند و یا خط تولید محصولات آرایشی خود را در کارخانه لوازم آرایشی بهداشتی به راه می اندازند. به طور معمول کالاهای آرایشی و بهداشتی که با نام افراد خاص نظیر بازیگران یا خوانندگان به بازار عرضه می گردد بسیار گران هستند. چون در واقع مصرف کننده به جز برای هزینه های معمول محصول باید برای آن مارک هم هزینه پرداخت نماید.
آن طور که به نظر می رسد صنعت وابسته به محصولات زیبایی به شکل روز افزونی در حال توسعه می باشد و هر روزه برندهای جدید در سر تا سر جهان به بازار وارد می شوند یا محصولات با ویژگی های جدیدی عرض می گردند. به غیر از فروشگاه های زنجیره ای و نمایندگی ها و داروخانه ها که از گذشته محل فروش این محصولات بوده اند، امروزه فروش آنلاین کالاهای آرایشی و بهداشتی بسیار رونق گرفته است و فروشگاه های اینترنتی زیادی مخصوص فروش این محصولات راه اندازی شده اند. همچنین عمده تبلیغات برندها و کارخانه های گوناگون در جهان به وسیله شبکه های اجتماعی و به صورت آنلاین و با استفاده از تکنولوژی های جدید انجام می گیرد. افراد زیادی در این شبکه های اجتماعی به آموزش چگونه آرایش کردن و در کنار آن به تبلیغ کالاهای آرایشی گوناگون از برندهای مختلف مشغول می باشند. هدف بازاریابی بیشتر برندها در حال حاضر تبلیغ سبک خاصی از زندگی می باشد.

این مطلب را هم ببینید
تامین کننده مواد اولیه آرایشی بهداشتی

 

کارخانه محصولات آرایش چشم
محصولات آرایش چشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *