مواد اولیه رژ لب مایع چگونه تولید می‌شود

رژ لب مایع در انواع پوکه لاکچری

مواد اولیه رژ مایع چیست؟

یکی از انواع مدل های گوناگون رژ لب ها که امروزه بیش از گذشته دارای طرفداران مخصوص به خود بوده و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، رژ لب مایع می باشد. این نوع از رژ لب ها برخلاف مدل کلاسیک شکل خاصی ندارد و به طور معمول درون یک ظرف شیشه ای قرار گرفته است و باید به وسیله قلم مو بر روی لب ها کشیده شود. گرچه مواد اولیه رژ مایع نیز مانند سایر رژ لب ها شامل مواد اصلی موم و روغن و رنگدانه ها می باشد اما در مواد رژ مایع مقدار موم کمتری به نسبت رژهای جامد وجود دارد چون این موم است که خاصیت جامد بودن به رژ لب می دهد. رژ لب های مایع معمولا دارای ماندگاری بیشتری نسبت به رژ لب های جامد هستند و بیشتر بر روی لب ها خاصیت چسبندگی پیدا می کنند. رژ لب های 24 ساعته از این نوع می باشند. همچنین رنگدانه ها در مواد رژ لب مایع به گونه ای می باشد که رژ لب های مایع بیشتر دارای رنگ های پر رنگ و براق می باشند و رنگ های کم رنگ و خنثی و یا مات کمتر به این شکل تولید می شود. البته تنوع رنگی در رژ لب های مایع نیست بسیار زیاد است و انواع رنگ های خنثی و مات نیز بدین شکل تولید می گردد اما به نسبت سایر رنگ ها مقدارشان کمتر است.

مواد اولیه رژ مایع رنگ پوست
انواع رژ لب مایع

اطلاعات تکمیلی مواد اولیه:

مواد اولیه رژ لب مایع به طور کلی می تواند شامل برخی مواد همچون ایزودودکان ، تری گلیسیرید کاپریلیک یا کپریک ، استایرن هیدروژنه یا کوپلیمر ایزوپرن ، هکتور دیستاردیمونیوم ، موم بذر آفتابگردان ، استرول های انار، پلی اتیلن ، کربنات پروپیلن ، اتیل وانیلین و غیره باشد. برخی از رژ لب های مایع به عنوان براق کننده لب مورد استفاده قرار می گیرند که دارای روغن بیشتر و رنگدانه های کمتری نسبت به مواد اولیه رژ مایع می باشد. این براق کننده ها دارای بافت نرم تری می باشند و به صورت مات یا با رنگ های عمیق موجود نمی باشند. رنگدانه های مورد استفاده در رژ لب های مایع براق کننده به طور معمول رقیق تر و کم رنگ تر از پیگمنت هایی می باشد در سایر انواع رژ لب های مایع مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع رژ لب نیز مانند مواد رژ مایع از مقدار موم کمتری در تولید استفاده می شود تا خاصیت سیالیت بیشتری داشته و به راحتی بر روی پوست لب کشیده شود. همچنین یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده آن لانولین می باشد که خاصیت مرطوب کنندگی ایجاد می کند و همین طور باعث براق شدن بیشتر نیز می گردد همچنین وجود پلی بوتن در مواد اولیه رژ لب مایع سبب می شود که فرد مصرف کننده پس از کشیدن این رژ بر روی لب هایش احساس خوبی پیدا نماید.

این مطلب را هم ببینید
مواد اولیه پنکیک آرایشی چگونه است‌؟
مواد اولیه ارگانیک رژ لب مایع
پوکه خیلی خاص رژ لب

نوع دیگری از رژلب های مایع وجود دارند که به آن ها نرم کننده نیز گفته می شود. مواد رژ مایع نرم کننده و برای ایجاد درخشندگی بر روی لب و صاف کردن لب ها از مواد گوناگونی می توان استفاده کرد اما به طور کلی ایم مواد تشکیل دهنده نیز می توانند شامل روغن های گیاهی و یا معدنی، مشتقات لانولین یا پلی بوتن که نوعی هیدروکربن تقلید کننده رفتار سیلیکون ها هستند، می باشد. در مواد اولیه رژ لب مایع نرم کننده علی رغم انتظار از خود سیلیکون ها استفاده نمی شود اگرچه استفاده از سیلیکون ها در محصولات آرایشی دیگر برای به وجود آوردن درخشندگی و صافی خصوصا در محصولات مراقبت از پوست و مو رایج است.

تفاوت ها

رژ لب ها جامد به طور معمول ظاهری جامد و مات با جلوه ای آراسته به فرد مصرف کننده می بخشند. اما رژ لب های مایع بیشتر ظاهری جذاب و ماجراجویانه برای فرد ایجاد می کنند و شاید بتوان گفت که تفاوت ها در مواد تشکیل دهنده رژ لب مایع سبب شده است که افراد جوان تر علاقه بیشتری به استفاده از این محصول داشته باشند. بعضی از انواع این رژهای مایع می توانند دارای رنگ هایی تند و به شدت براق داشته باشند که جلوه ای بسیار زیادی برای فرد ایجاد می نماید. از رژ لب های مایع براق کننده نیز که دارای رنگ کمتری هستند معمولا به عنوان مقدمه ای بر آرایش استفاده می گردد. این محصول در بسیاری از کیت های آرایشی قرار می گیرد و همچنین مورد توجه نوجوانان و زنان جوان تر نیز که مایل به آرایش هستند اما نمی خواهند آرایش تند و شدیدی داشته باشند قرار می گیرد. از این رژ لب های مایع براق کننده می توان در محیط کار یا جلسات رسمی نیز استفاده کرد و اصلا ظاهری زننده نخواهد داشت. در صورت کشیدن این براق کننده ها بر روی لب بالایی، این قسمت دارای براقیت بیشتری شده و حجیم تر دیده شده و عمق بیشتری می یابد.

این مطلب را هم ببینید
چگونه برند لوازم آرایشی بزنیم ؟
مواد اولیه وارداتی رژ لب
انواع رنگ رژ لب مایع

همان طور که مواد اولیه رژ لب مایع می تواند گوناگون باشد و انواع مختلفی از رژ لب ها با کارایی های متفاوت را تولید نماید، روش های استفاده متفاوتی را نیز دارا می باشد. برای استفاده از رژ لب مایع یا رژ لب مایع براق کننده می توان از دستگاه موسوم به اپلیکاتور که در درون یک سیلندر کوچک قرار گرفته است استفاده کرد و سپس از یک برس کوچک برای کشید رژ بر روی لب ها ساتفاده نمود. رژ مایع براق کننده می تواند در درون یک لوله پلاستیکی کوچک و نرم و قابل فشار وجود داشته باشد که با فشار سر انگشتان بر آن از لوله خارج شود و یا در درون لوله های شیشه ای کوچکی باشد. برخی از این رژها به دلیل وجود رنگدانه های قوی تر در مواد اولیه رژ مایع و برای ایجاد خاصیت ماندگاری بیشتر غلیظ تر می باشند و باید حتما توسط قلم مو و برس از محفظه خارج گردند.
شاید بتوان گفت مواد تشکیل دهنده رژ مایع نسبت به رژ لب های جامد به صورتی است که طول عمر کمتری دارند و پس از مدت زیادی ممکن است هاصیت روان بودن خود را از دست بدهند اما در زمان مصرف تعیین شده دارای کارکردی عالی و بی نظیر هستند. همچنین در رژ مایع از رایحه های گوناگون و همچنین برخی اسانس ها برای طعم دار کردن آنان بیشتر استفاده می شود.

رژ لب مایع با آلیاژ‌های مختلف
رژلب در انواع آلیاژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *