مواد اولیه پنکیک آرایشی چگونه است‌؟

مواد اولیه پنکیک اورجینال

مواد اولیه پنکیک آرایشی چیست؟

از گذشته های دور استفاده از پنکیک های آرایشی جهت پوشاندن صورت از لکه ها و جای جوش ها و یکنواخت کردن آن مرسوم بوده است. در واقع پیش از آن که استفاده کرم پودرها متداول گردد، پنکیک های آرایشی موجود بوده اند. مواد اولیه پنکیک آرایشی بر پایه پودر می باشد و ماده اصلی آن به طور معمول پودر تالک می باشد. در مواد اولیه پنکیک آرایشی به همراه پودر تالک، رنگدانه ها و موم نیز مورد استفاده قرار گرفته اند. همچنین در مواد اولیه پنکیک آرایشی از نرم کننده ها و مواد اتصال دهنده نیز برای آن که این محصول بر روی پوست باقی بماند استفاده شده است. در مواد اولیه پنکیک آرایشی نسبت به پودرهای فشرده از رنگدانه های بیشتری استفاده شده است و به این دلیل می تواند پوشش بیشتری ایجاد نماید. پودر فشرده به دلیل رنگدانه های کمتر وزن کمتری نیز دارد و پوشش سبک تری بر روی پوست ایجاد می نماید. برای استفاده از پنکیک آرایشی می توان از اسفنج ها استفاده کرد. در برخی از انواع پنکیک های آرایشی از موم استفاده نشده و به صورت خشک مورد استفاده قرار می گیرند اما در برخی دیگر از روغن نیز در داخل مواد اولیه پنکیک آرایشی استفاده شده است.

مواد اولیه پنکیک آرایشی
پنکیک لاکچری

انواع پنکیک آرایشی

توجه به مواد اولیه پنکیک آرایشی در هنگام خرید این محصول اهمیت زیادی دارد زیرا برای صورت های مختلف چرب یا خشک باید از کرم پودرها و پنکیک های گوناگونی استفاده نمود. استفاده از پنکیک های آرایشی برای افرادی که دارای پوستی چرب هستند مناسب تر است اما شاید برای افرادی که پوستی خشک دارند استفاده از پنکیک های مایع مناسب تر باشد. البته نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که مصرف بیش از اندازه از پنکیک آرایشی بر روی پوست به جای پوشانندگی و یکنواختی و ایجاد ظاهری زیبا برای صورت، باعث به وجود آمدن ظاهری پودری بر روی صورت شده که زیبا نیست. ترکیب مواد اولیه پنکیک آرایشی به گونه ای می باشد که این محصول می تواند رطوبت و چربی پوست را به خود جذب نماید. به همین دلیل می توان از پنکیک آرایشی پس از استفاده از محصولات آرایشی دیگر و برای گرفتن چربی و اثر آنان و صاف و یکدست نمودن صورت استفاده کرد. همچنین از پنکیک های آرایشی می توان به عنوان یک فیکساتور نیر هنگام آرایش و به منظور فیکس کردن کرم پودر و کانسیلر بر روی صورت استفاده کرد. پنکیک می تواند چربی اضافه کرم پودر و کانسیلر را به خود جذب کرده و مانع از براق شدن صورت در اثر چربی گردد و به جای آن ظاهری مات به صورت بدهد. ترکیب مواد اولیه پنکیک آرایشی باعث می شود که این محصول بتواند منافذ پوستی که باز هستند را مسدود کرده و بپوشاند و این گونه پوست صورت را صاف تر نشان دهد. البته حتما لازم نیست پس از استفاده از کرم پودر از پنکیک استفاده شود و پنکیک آرایشی به تنهایی نیز توانایی پوشاندن نواقص صورت را دارا می باشد. اما نکته مهم دیگر این است که نباید از پنکیک ها بر روی کرم های ضد آفتاب استفاده کرد زیرا در این صورت خاصیت ضد آفتاب ها و اثربخشی را از آن ها گرفته و مانعی برای حفاظت آن ها از پوست در برابر آفتاب می گردد. برای استفاده از پنکیک آرایشی بر روی پوست خشک حتما باید در زیر آن از کرم مرطوب کننده استفاده کرد تا جلوه زیبایی بر روی پوست داشته باشد. پس از استفاده از کرم مرطوب کننده بهتر است چند دقیقه ای صبر کرد تا کرم به داخل پوست برود و بعد از آن از پنکیک آرایشی استفاده کرد.

این مطلب را هم ببینید
واردات ظروف کرم پودر به چه صورت است؟
مواد اولیه پنکیک عطر تن آرای اروند
پنکیک طرح‌دار

ترکیب مواد اولیه پنکیک آرایشی

در ترکیب مواد اولیه پنکیک آرایشی به طور معمول از یک پایه پودری استفاده می گردد که این پایه می تواند پودر تالک باشد. سپس رنگدانه ها همراه با نرم کننده ها که عاملی برای ایجاد چسبندگی در ترکیب هستند و برای آن که این محصول بهتر روی صورت قرار بگیرد استفاده می شوند، به مواد اولیه پنکیک آرایشی اضافه می گردد. در واقع می توان تفاوت هایی بین پنکیک و کرم پودرها برشمرد که یکی از این موارد این است که پودرهای فشرده دارای وزن کمتری هستند و بر روی پوست سبک تر هستند اما در کرم پودرها رنگدانه ها بیشتر بوده و به همین دلیل چسبندگی بیشتری دارند.

اطلاعات تکمیلی پنکیک

در پنکیک آرایشی گاهی نیز از موم استفاده می شود که در آن صورت باید حتما از یک اسفنج مرطوب برای استفاده کمک گرفت. البته برخی از انواع مدل های پنکیک نیز فاقد مرطوب کننده ها می باشند و به صورت خشک مورد استفاده قرار می گیرند. البته در مواد اولیه پنکیک آرایشی به مقدار کمی روغن هم می تواند موجود باشد که در این صورت پوشش ملایم تری به محصول بخشیده و از خشک بودن پنکیک بر روی صورت یا اطراف چشم ها می کاهد. البته باید خاطر نشان کرد که پایه مواد اولیه پنکیک آرایشی پودر تالک است نه روغن و موم و از روغن و موم تنها به مقدار کمی می توان در ترکیب استفاده کرد. پنکیک آرایشی یکی از محبوب ترین محصولات آرایشی است که از سال ها قبل در آرایش معمول و روزانه زنان شیک پوش وارد شده است. یکی دیگر از عوامل محبوبیت این محصول آرایشی ظاهری سبک و طبیعی است که این محصول در صورت به وجود می آورد.
در هنگام استفاده از پنکیک آرایشی حتما باید توجه داشت که رنگدانه های موجود در مواد اولیه پنکیک آرایشی با رنگ پوست فرد مصرف کننده هم خوانی داشته باشد تا پس از استفاده ظاهر طبیعی حفظ گردد. نکته مهم دیگر توجه به نوع پوست فرد مصرف کننده می باشد. در صورتی که پوست فرد خشک باشد ممکن است پودر به خوبی بر روی پوست صورت ننشیند و اصطلاحا لایه لایه شود یا بریزد، چون که از چسبندگی کافی برخوردار نیست. اما در پوست های چرب این اتفاق رخ نخواهد داد و نه تنها پنکیک آرایشی به خوبی بر روی پوست قرار می گیرد بلکه با جذب چربی اضافی پوست از براق شدن پوست نیز جلوگیری به عمل می آورد و تمام ناهمواری های پوست را نیز می پوشاند. چنانچه فردی با پوست خشک بخواهد از پنکیک آرایشی استفاده نماید، باید حتما از یک مرطوب کننده پوست نیز کمک بگیرد تا چسبندگی مورد نیاز فراهم گردد

این مطلب را هم ببینید
محصولات آرایشی دورفیلو چیست؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *