مواد اولیه کرم پودر چگونه تولید می‌شود

کرم پودر اورجینال شیشه‌ای

مواد اولیه کرم پودر چگونه تولید می‌شود؟

بدون شک یکی از محصولات آرایشی پر طرفدار و پر استفاده برای یک آرایش کامل کرم پودرها می باشند. در واقع کرم پودرها به نوعی پایه و زیر ساخت هر آرایشی می باشند و پوست صورت را برای استفاده از سایر محصولات آرایشی آماده می کنند. مواد اولیه کرم پودر به صورتی میباشد که توانایی ایجاد رنگی یکنواخت و یکدست در صورت همراه با پوشاندن نقص ها و گاهی تغییر رنگ پوست طبیعی را داشته باشند. همچنین در مواد اولیه ساخت کرم پودرها گاهی از برخی از پایه ها به عنوان مرطوب کننده و یا ضد آفتاب نیز استفاده می شود. مواد اولیه کرم پودرها نیز مانند بسیار از محصولات آرایشی، روغن و موم و رنگدانه می باشد. موم یا لانولین در مواد کرم پودر به عنوان ماده اصلی این محصول نقش نرم کننده را نیز ایفا می کند. روغن های پایه معمولا شامل روغن های معدنی می باشند و در نهایت رنگدانه ها به ترکیب اضافه می گردند. این مواد سازنده کرم پودر پس از ترکیب دارای بافتی قوی و متراکم می شوند و به صورت یک پوشش معمولا مات بر روی پوست صورت قرار می گیرند. کرم پودرها به طور معمول دارای خاصیت ضد آب می باشند و با آب پاک نمی شوند اما ممکن است تغییر رنگ بیایند.

مواد اولیه کرم پودر زیبا
کرم پودر با پوکه لاکچری

انواع ترکیبات

این محصول آرایشی بر اساس نوع و شیوه مخلوط شدن مواد اولیه ساخت کرم پودر دارای انواع گوناگونی می باشد. همچنین نوع و شیوه آرایش نیز می تواند باعث ایجاد تفاوت در کرم پودرها گردد. اولین نوع کرم پودرها ترکیب روغن ها و نرم کننده ها می باشد که در واقع قدیمی ترین ترکیب برای ساخت این محصول آرایشی بوده اند. در صورت استفاده از این مواد اولیه  کرم پودر، محصول دارای بافت ضخیمی می گردد. امروزه ممکن است در در این ترکیب از موم مصنوعی نیز استفاده گردد که نسبت به سایر نرم کننده ها چربی کمتری دارد و قابلیت اعتماد بالایی نیز دارد. دومین گروه از این در ترکیبات بر پایه روغن می باشند. در این ترکیب کرم پودر در بطری از هم جدا می شوند و برای اتصال دوباره و پیش از مصرف باید بطری را تکان داد. پس از لرزش، ترکیب مانند یک روغن رنگی با بافتی صاف و سبک به وجود می آید که می تواند یک پوشش مرطوب یا متوسط را بر روی سطح پوست ایجاد نماید. با استفاده از یک اسفنج کوچک می توان این ترکیب را در اطراف چشم نیز استفاده نمود. البته لازم به ذکر است که امروزه از این ترکیب که بر پایه روغن های سنتی بوده است تقریبا استفاده نمی شود.

این مطلب را هم ببینید
تولید هایلایتر به چه صورت انجام می‌شود؟
کرم پودر متنوع
انواع کرم پودر های شیشه‌ای

اطلاعات تکمیلی مواد اولیه کرم پودر

نوع بعدی و جدیدتر کرم پودر بر پایه الکل می باشند. در واقع این ترکیب مخلوطی از آب و الکل می باشد که پس از آن رنگدانه ها نیز اضافه می گردند. این ترکیب برای پوست هایی که مستعد آکنه هستند مناسب می باشد و همچنین می تواند منافذ پوست را مسدود کند. برای استفاده از این محصول هم بهتر است قبل از مصرف بطری آن را به خوبی تکان داد تا ترکیب یک دستی پدید آید. این کرم پودرهای بر پایه الکل دارای وزن کمتری می باشند و بر روی صورت احساس سنگینی به وجود نمی آورند. در نوعی از این محصولات که کرم پودر بر پایه مواد معدنی قرار دارد، از میکا، اکسی کلرید بیسموت، دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی به عنوان بیس کرم پودر استفاده می گردد.
برخی از کرم پودرها نیز بر پایه آب می باشند. وقتی کرم پودر بر پایه آب باشد، این محصول دارای بافتی غنی و خامه ای خواهد بود و همچنین پوششی مرطوب نیز خواهد داشت. برای استفاده از این نوع کرم پودر آن را در داخل شیشه یا لوله می ریزند که از نظر ظاهری و همین طور استفاده بسیار راحت و آسان است. وقتی که کرم پودر بر پایه آب و فاقد روغن باشد، باید یک فرمول شیمیایی به عنوان نرم کننده یا الکل چرب به آن اضافه گردد. به عنوان یک ماده نرم کننده و همین طور برای ایجاد پوشش مات معمولا از خاک رس در ترکیب مواد اولیه ساخت کرم پودر استفاده می شود. کرم پودرهایی که فاقد روغن می باشند معمولا غلیظ و سنگین هستند و به سرعت بر روی پوست خشک می شوند. همچنین می توان از یک اسفنج مرطوب نیز برای پخش کردن آن بر روی صورت کمک گرفت. اما این نوع کرم پودرها می توانند برای مدت طولانی بر روی صورت باقی بمانند و حتی بر روی پوست های چرب نیز بادوام می باشند.

این مطلب را هم ببینید
خرید مواد اولیه رژلب اصل
کرم پودر تیوپی
کرم پودر لاکچری تیوپی

در نوع دیگری از کرم پودرها بر پایه ترکیبی از آب و سیلیکون می باشند. به طور معمول در این مواد از سیلیکون های معمولی مانند دی متیکون، پلی سیلوکسان و همچنین سیلیکون های فرار مانند سیکلومتیکون و فنیل تری متیکون استفاده می گردد. این کرم پودرها دارای قدرت لغزندگی بیشتری می باشند و حتی نسبت به محصولات بر پایه روغن، راحت تر و یکنواخت تر بر روی پوست پخش می گردند. همچنین سیلیکون ها دارای وزن کمی می باشند و در آب و هوای خشک نیز نرم و لطیف باقی می مانند و دچار سایش یا تغییر رنگ نمی شوند.

مواد اولیه کرم پودر شیشه‌ای
کرم پودر شیشه‌ای

رنگ های کرم پودر 

رنگدانه ها در مواد اولیه کرم پودر نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. رنگ کرم پودرها عامل بسیار مهمی برای انتخاب این محصول توسط مصرف کنندگان می باشد. رنگ هر کرم پودر ممکن است با نام ، شماره ، حرف یا هر ترکیبی از این سه مشخص شود. با این حال نام رنگ این محصولات تجاری استاندارد نشده است و ممکن است یک رنگ خاص در یک برند با یک نام شناخته شود و در برند دیگری با نام دیگر شناخته شود. شرکت های لوازم آرایشی و بهداشتی پایه های رنگدانه های خود را در کرم پودر بر اساس مطابقت با رنگ پوست فرد مصرف کننده، به دسته های گرم، خنثی، زیتونی یا خنک طبقه بندی می کنند. همواره برای استفاده از کرم پودرها باید دقت داشت که رنگ کرم پودر با رنگ پوست فرد مطابقت داشته باشد و یا برای روشن تر یا تیره تر کردن پوست فرد مصرف کننده، باید از چه طیف رنگی استفاده گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *