کرم پودر آلستر چیست؟

کرم پودر 16 ساعته آلستر

اگر شما هم از افرادی هستید که علاقه زیادی به میکاپ و آرایش دارید حتماً برای آرایش کردن از کرم پودر استفاده می کنید. زیرا یکی از اصلی ترین وسایل برای انجام آرایش و میکاپ می باشد. کرم پودرها معمولاً برای پوشاندن مشکلات پوستی مانند لک های صورت، کک مک ها و کبودی هاقابل استفاده است. برای داشتن پوستی زیبا، یکدست و صاف در هنگام میکاپ نیاز به یک محصول با کیفیت می باشد، که کرم پودر آلستر گزینه مناسبی برای یک میکاپ فوق‌ العاده می‌ باشد.

انواع کرم پودر آلستر چیست؟

کرم پودرها در مدل های متفاوتی تولید و عرضه می شوند که برای تقسیم بندی انواع آن گزینه‌ های متفاوتی وجود دارد. یکی از مهم ترین ویژگی های کرم پودر پیگمنت ها و میزان پوشانندگی آن می باشد. کرم پودر آلستر نیز از این موضوع مستثنی نیست که در ادامه توضیحاتی در این باره داده خواهد شد.

کرم پودر شیشه ای آلستر
کرم پودر آلستر

پوشانندگی کرم پودر :

کرم پودر آلستر مدل Sheer غلظت بسیار پایینی دارد. به طور کلی می توان گفت پیگمنت های مربوط به این کرم پودر بین ۸ درصد تا ۱۳ درصد می باشد. این نوع کرم پودر در واقع برای پوشانندگی لکه ها و نقطه های تیره پوست مناسب نیست. و به طور کلی برای ایجاد یک توناژ مناسب با رنگ پوست به کار می رود.
مدل Light نوع دیگری از کرم پودر آلستر می باشد که پیگمنت بیشتری نسبت به Sheer دارد و در واقع درصد پیگمنت های موجود در این نوع کرم پودر بین ۱۳ تا ۱۸ درصد می باشد. این این نوع از کرم پودر نیز پوشش بسیار بالا و حالت مات ندارد‌ به طور کلی برای یکنواخت شدن پوست و پوشاندن لکه های جزئی
استفاده قرار می‌ گیرد. اما نمی‌ تواند کک مک ها را به خوبی پوشش دهد.
نوع قویتری از کرم پودر آلستر وجود دارد که به آن مدل Medium گفته می‌شود. و دارای پیگمنت ۱۸ تا ۲۳ درصد است. این مدل برای آرایش روزانه افراد یک رنگ بسیار عالی و قابل قبول دارد و می تواند مشکلات پوستی مانند کک مک‌ ها، جای جوش، لکه های پوستی و… را به خوبی پوشش دهد. اگر شما هم از افرادی هستید که به صورت روزانه آرایش می کنید بهتر است برای محافظت از پوستتان از کرم پودر آلستر مدل مدیوم استفاده نمایید.
سنگین ترین و حرفه ای ترین نوع کرم پودر آلستر مدل Full است که دارای پیگمنت های بسیار بالا و بین ۳۵ تا ۵۰ درصد می باشد. از این کرم پودر بسیار قوی برای میکاپ و پوشاندن جای زخم، کک مک ها، لکه های بزرگ و حتی مشکلات مادرزادی مانند ماه گرفتگی استفاده می گردد. به طور کلی استفاده از کرم پودر آلستر فول کاور برای آرایش روزانه توصیه نمی شود.

این مطلب را هم ببینید
تولید لوازم آرایشی بهداشتی در ایران چگونه است؟
کرم پودر آلستر
کرم پودر

مزایای استفاده از کرم پودر آلستر:

• این نوع از کرم پودر پوشانندگی بسیار عالی دارد و به همین دلیل باعث می شود تا آلودگی ها و باکتری ها به داخل منافذ پوستی نفوذ نکنند‌.
• استفاده از این محصولات روشی عالی برای ایجاد پوستی زیبا و پوشش نواقص پوست می باشند.
• به دلیل مرطوب کننده هایی که داخل این کرم پودر استفاده شده است، باعث می‌شود تا پوست شما در مدت زمانی که آرایش بر روی آن قرار دارد مرطوب نگه داشته شود‌.
• کرم پودر آلستر در توناژ های مختلفی عرضه شده است که شما می توانید بهترین و نزدیک‌ ترین رنگ به پوستتان را انتخاب کنید.
• علاوه بر تمام این ها انتخاب کرم پودر آلستر موجب می شود که پوستی زیبا و یکدست داشته باشید.

ابزار پخش کردن کرم پودر:

شما می‌توانید برای پخش کردن کرم پودر روی پوستتان از انگشتان، براش، رنگ پاش و اسفنج استفاده نمایید.

انگشتان:

از زمان های قدیم استفاده از انگشتان برای پخش کردن کرم پودر بر روی پوست رواج داشته است. و یکی از موضوعاتی که امروزه به آن رسیده‌ اند آن است که گرمای موجود در انگشتان موجب می‌شود تا کرم پودر بهتر و زیباتر بر روی پوست پخش شود.
اما با تمام این توضیحات باز هم پیشنهاد می کنیم که برای پخش کردن کرم پودر آلستر از انگشتان تان استفاده نکنید. زیرا ممکن است پس از پایان کار کرم پودر پوسته پوسته شود یا حالت ناهموار بگیرد.

براش:

براش ها را می توان یک گزینه بسیار عالی و ایده آل برای پخش کردن کرم پودر آلستر بر روی صورت دانست. زیرا این ابزار کرم پودر به خود جذب نمی کند و کرم را به صورت یکنواخت بر روی پوست پخش می کند.
برای انتخاب یک براش مناسب بهتر است ویژگی های مانند تراکم بالا و همچنین نرمی مناسب آن در نظر گرفته شود. زیرا تراکم پایین براش باعث می‌شود تا کرم پودر به زیبایی بر روی پوست نخوابد و همچنین یک برش زمخت باعث ایجاد خراش بر روی پوست می گردد.

این مطلب را هم ببینید
خرید مواد اولیه ساخت کرم تضمینی

رنگ پاش:

استفاده از رنگ پاش یک روش بسیار حرفه ای می باشد که معمولاً در سینما ها و برنامه های تلویزیونی برای افراد مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در این روش با کمک یک دستگاه مخصوص کرم پودر به همراه هوا بر روی پوست پخش می شود و باعث ایجاد چهره‌ ای بسیار طبیعی و زیبا می شود.

اسفنج:

شما می توانید برای پخش کردن کرم پودر آلستر از یک اسفنج مثلثی یا دوکی شکل استفاده نمایید. یک موضوع بسیار مهم در استفاده از اسفنج ها آن است که مدل گرد یا دایره آن معمولاً برای پخش کردن پودر ها مانند پنکیک استفاده می شود. و برای کرم پودرها مناسب نیست. اسفنج های نوک تیز گزینه بسیار مناسبی برای پخش کردن کرم پودر ها می باشد.

کرم پودر تیوپی آلستر
کرم پودر تیوپی

نکاتی مهم برای تهیه کرم پودر مناسب:

• برای آنکه بتوانید بهترین کرم پودر مناسب جهت انجام آرایش روزانه خود را انتخاب کنید باید تیپ پوستی خود را بدانید. و با توجه به مشخصات پوستیتان انتخاب درست داشته باشید.
• افرادی که دارای پوست چرب هستند باید در هنگام خرید کرم پودر محصولاتی که فاقد چربی هستند را انتخاب نماید.
• همچنین افرادی که دارای پوست خشک می باشند باید برای انتخاب کرم پودر به ویژگی‌ های مرطوب کنندگی و آبرسانی آن توجه نمایند.
• همچنین اگر به صورت روزانه از کرم پودرها استفاده می کنید باید به ترکیبات تشکیل دهنده آن نیز توجه کنید. بهترین کرم پودرها برای یک میکاپ زیبا و روزانه محصولات گیاهی هستند، که دارای ویتامین ها و آنتی اکسیدان های مورد نیاز پوست هستند.
• به طور کلی می‌توان گفت که کرم پودر آلستر یک انتخاب مناسب برای آرایش روزانه می‌ باشد. زیرا انواع مختلفی دارد و برای تمام تیپ های پوستی مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *