فروش ظروف آرایشی لاکچری

ظروف آرایشی و فروش آن

فروش ظروف آرایشی چگونه است؟

با افزایش روزافزون مصرف و جذابیت صنایع مرتبط با زیباسازی و سلامت پوست و بدن و در کنار تولید و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی، تولید و فروش ظروف آرایشی و بهداشتی نیز رونق یافته است. از آن جایی که محصولات آرایشی و بهداشتی به ظروفی برای نگهداری و بسته بندی نیاز دارند، صنعت تولید ظروف مناسب که هم دارای ظاهری زیبا و جذاب باشند و هم کیفیت بالایی داشته باشند تا محصولات را از آلودگی ها و میکروب ها در امان نگه دارند به وجود آمده است. تولید و فروش ظروف آرایشی و بهداشتی بر دو اصل حفاظت کننده و پایدار نگه دارنده استوار است. اول آن که این ظروف باید مواد آرایشی و بهداشتی که در داخل آنها قرار می گیرند را از عناصر محیطی حفظ کنند تا این مواد برای استفاده و سلامتی انسان ایمن باشند. همچنین به دلیل تولید زیاد این ظروف باید با محیط زیست سازگار باشند و به آن آسیب نرسانند. می توان گفت هر چقدر این ظروف قابلیت بازیافت بیشتری داشته باشند، هم برای حفظ محیط زیست بهتر است و هم باعث صرفه جویی در هزینه های تولید می گردد. عواملی که در تولید و در حفظ دوام این ظروف اثرگذار هستند شامل نحوه و شیوه واکنش مواد اولیه و ترکیبات محصول آرایشی و بهداشتی با مواد اولیه ظروف و ترکیبات شیمیایی و زیست شناسی آن ها می باشد. نکته مهم و ضروری آن است که ظرف بتواند در برابر انواع کپک ها و همچنین آلودگی ها مقاومت نماید. مورد مهم دیگر در افزایش فروش ظروف آرایشی و بهداشتی، توجه به اصول زیبایی شناسی در بازاریابی محوصلات آرایشی و بهداشتی می باشد. زیرا یکی از عوامل مهم در فروش محصولات آرایشی و بهداشتی، شکل ظاهری و جذابیت ظروف آن ها می باشد.

ظروف آرایشی ست
ست انواع ظروف آرایشی

مقررات فروش ظروف آرایشی و بهداشتی

تولید و فروش ظروف آرایشی و بهداشتی دارای استانداردهای مخصوص به خود می باشد که توسط سازمان های بهداشتی بین المللی تنظیم و تدوین شده است. این قوانین و استانداردها زیر نظر سازمان هایی همچون سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا و یا اتحادیه اروپا یا سایر سازمان ها تدوین می گردد. تولید کنندگان و فروشندگان ظروف آرایشی و بهداشتی موظف هستند که از این قوانین و مقررات پیروی کنند تا بتوانند محصولات خود را به بازار عرضه نمایند. ظروف آرایشی و بهداشتی باید در برابر درجه حرارت گرم یا سرد دارای مقاومت باشند. همچنین باید بتوانند از محصولات آرایشی و بهداشتی در درون خود در برابر اشعه های مضر خورشید مانند اشعه فرابنفش محافظت نمایند. این اشعه ها امکان آسیب رساندن به محصولات آرایشی و بهداشتی را دارا می باشند و برای سلامتی انسان نیز خطر آفرین می باشند. همچنین در تولید این ظروف باید توجه داشت که ظروف ترکیبات محصول درون خود را جذب نکند.

این مطلب را هم ببینید
برند آرایشی را چرا باید داخل ایران تولید کرد؟
ظروف آرایشی بهداشتی طرح چوبی
ظروف آرایشی طرح چوبی

به طور معمول در تولید و فروش ظروف آرایشی و بهداشتی از موادی همچون پلاستیک و شیشه و یا آلومینیوم استفاده می گردد. ظروف آلومینیومی به دلیل سبک بودن و در عین حال محکم بودن خود و دوام و قابلیت بازیافت دارای محبوبیت زیادی می باشند اما می توانند هزینه های تولید ظروف را افزایش دهند. استفاده از شیشه برای تولید این ظروف نیز گزینه مناسبی است اما اشکال آن وزن زیاد ظروف شیشه ای و احتمال شکستن و آسیب دیدن آن ها می باشد. ظروف پلاستیکی را شاید بتوان پر مصرف ترین نوع ظروف دانست که به عنوان نگهدارنده بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرند. اما استفاده از انواع پلاستیک امروزه به عنوان یک تهدید جدی برای محیط زیست و افزایش گرمای زمین تلقی می شود. همچنین اثرات آلایندگی محصولات پلاستیکی در محیط های دریایی و اقیانوس ها موضوعی بسیار بحث برانگیز و پر چالش است. رها سازی پلاستیک ها در طبیعت و به دلیل آن که پلاستیک ها به راحتی تجزیه نمی شوند می توانند موجب بیماری در انواع حیوانات و حتی دام ها گردد و رهاسازی این محصولات پلاستیکی در دریا نیز به غیر از به مخاطره انداختن سلامت آبزیان، می توان موجب به وجود آمدن پلاستیک های شناور در اقیانوس های جهان گردد که ممکن است در آینده موجب بلایای دیگری گردد. اما همچنان مهم ترین نکته در تولید این ظروف آن است که ماده استفاده شده در تولید ظروف با مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی چقدر سازگاری دارد. معمولا ظروف آرایشی و بهداشتی از موادی با دوام ساحته می شوند تا ماندگاری محصول نیز تضمین گردد. امروزه تولید و فروش ظروف آرایشی و بهداشتی چوبی و یا از جنس گیاه بامبو میز افزایش یافته است.

این مطلب را هم ببینید
شرکت های تولید کننده ظروف آرایشی لاکچری
فروش ظروف آرایشی
ظروف آرایشی

نقش ظروف در بازاریابی محصولات آرایشی و بهداشتی

به طور معمول اغلب محصولات آرایشی و بهداشتی با نام و تصویر برند و مارک خود به فروش می رسند. به همین دلیل بیشتر برندهای مطرح دنیا به دنبال ظروفی برای محصولات خود می گردند که در نگاه اول بتواند بین محصولات آن ها و سایرین تمایز ایجاد کرده و مخاطب را به خود جذب نماید. محصولات آرایشی و بهداشتی مانند داروها از اقلام ضروری به شمار نمی آیند و از این رو بازاریابی این محصولات وابسته به ارتباط مشتریان و احساس و رغبت آن ها به برند و طراحی های برند می باشد. به طور معمول یک ظرف زیبا و با کیفیت این پیام را به مشتری منتقل می نماید که محصول داخل ظرف نیز دارای کیفیت بالایی می باشد. همچنین زیبایی ظرف به تنهایی نیز می تواند عاملی باشد تا مصرف کنندگان بخواهند آن ظرف زیبا را بر روی میز آرایشی خود داشته باشند. افزایش فروش ظروف آرایشی معمولا به این بستگی دارد که این ظروف چگونه به ذهنیت و نگرش مصرف کنندگان اثر می گذارند. این ظروف باید بتوانند احساس بهبود ظاهر و زیبایی را به مصرف کنندگان منتقل نمایند. ظروف خاص و زیبا و جذاب می توانند به افزایش فروش تولیدات برندهای آرایشی و بهداشتی کمک فراوانی کنند. به همین جهت ممکن است که یک شرکت تولید محصولات آرایشی اقدام به بسته بندی مجدد و استفاده از ظروف جدیدتر برای محصولات خود کند تا بتواند فروش محصولات و سود خود را افزایش دهد و نظر بازار را به خود جلب نماید. بسته بندی محصولات آرایشی و ظروف نگهدارنده آن ها می توانند به نوعی معرف برند و کیفیت آن به مصرف کنندگان باشند و اعتماد آنها را به خود جلب نمایند.

شیشه ظروف آرایشی
ظروف شیشه‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *