تولید ظروف آرایشی و بهداشتی چگونه است‌؟

تولید انواع ظروف آرایشی و بهداشتی

تولید ظروف آرایشی و بهداشتی چگونه صورت می گیرد؟

با توجه به افزایش روز افزون استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی در ایران و جهان و همچنین افزایش تولید این مواد آرایشی و بهداشتی، نیاز به تولید ظروف آرایشی و بهداشتی برای نگهداری از این مواد نیز افزایش یافته است. ظروف آرایشی و بهداشتی به طور معمول از پلاستیک های PET می باشد که سبب دوام و ماندگاری بسیار بالای این ظروف برای نگهداری محصولات آرایشی و بهداشتی گردیده است. ویژگی دیگر این ظروف پلاستیکی آن است که به سلامت انسان ها آسیبی نمی زند و بر ترکیبات مواد آرایشی و بهداشتی داخلش اثری ندارد. اهمیت به سلامت انسان و استفاده از محصولات با کیفیت سبب شده که امروزه ساخت ظروف آرایشی و بهداشتی از مواد با کیفیت و عالی و درجه یک صورت بگیرد.

تولید ظروف آزایشی بهداشتی
تولید برترین ظروف آرایشی بهداشتی

مواد تشکیل دهنده :

نکته مهم دیگر در هنگام تولید ظروف آرایشی و بهداشتی که باید به آن توجه داشت، زیبایی ظاهری این محصولات و جذابیت این ظروف در ایجاد حس علاقه به خرید در مشتریان می باشد. پلاستیک های PET علاوه بر این که می توانند ظاهری زیبا در تولید پوکه آرایشی و بهداشتی ایجاد کنند، باعث افزایش دوام و نگهداری کامل از محتویات داخلی خود نیز می گردند.

مواد آرایشی و بهداشتی که در داخل بطری ها و ظروف ساخته شده از پلاستیک های PET به راحتی خراب نمی شوند و می توان از سلامت این محصولات اطمینان حاصل کرد. همچنین جنس بدنه ظروف نگهدارنده محصولات آرایشی و بهداشتی دارای اهمیت بسیار بالایی بوده و به نوعی می توان آن را یکی از عوامل مهم در جلب نظر مشتریان و فروش بیشتر این محصولات آرایشی و بهداشتی دانست. از این رو تولید پوکه آرایشی و بهداشتی در انواع بسیار متنوع و گوناگونی صورت می پذیرد.

اما در تولید ظروف آرایشی و بهداشتی جنس بدنه این محصولات اهمیت بسیاری دارد و باید حتما از مواد اولیه درجه یک در ساخت آن ها بهره برد. در صورتی که در تولید پوکه آرایشی و بهداشتی از مواد نامناسب و نامرغوب استفاده شود ممکن است مشکلات گوناگونی رخ دهد.
یکی از متداول ترین مشکلاتی که می توان گفا به نسبت هم زیاد اتفاق می افتد در ظروف با جنس نامرغوب، مشکل باز و بسته کردن درب این محصولات است. این مشکلات می تواند در مدت بسیار کمی پس از شروع استفاده از محصول به وقوع بپیوندد.

این مطلب را هم ببینید
سفارش تولید لوازم آرایشی

بروز این مشکلات سبب می شود که تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی توجه بیشتری به جنس ظروفی که برای این محصولات تهیه می کنند داشته باشند و همچنین خریداران محصولات آرایشی و بهداشتی نیز باید حتما در هنگام خرید این محصولات به جنس بدنه ظروف دقت نمایند.
زیرا در صورت مرغوب نبودن جنس این ظروف محصولات از نفوذ گرد و خاک و غبار هوا و همچنین میکروب ها در امان نخواهند بود و ممکن است این محصولات خراب شوند. در حالی که یک طرف خوب و مناسب با جنس با کیفیت مانع از ورود انواع میکروب ها و همچنین گرد و غبار به داخل محصولات آرایشی و بهداشتی می شود و باعث حفظ کیفیت این محصولات آرایشی و بهداشتی می گردد.

تولید ظروف آرایشی بهداشتی اورجینال
تولید ظروف آرایشی

هدف دیگر از تولید این ظروف :

هدف دیگر از تولید پوکه آرایشی و بهداشتی محافظت از این محصولات در برابر رطوبت آب و هوا همچنین اشعه های مضر آفتاب می باشد. رطوبت و اشعه های نور خورشید می توانند ترکیبات محصولات آرایشی و بهداشتی را دچار تغییر نمایند و یا باعث شدند مدت زمان استفاده از محصول کاهش یابد.
بنابراین برای افزایش ماندگاری و طولانی تر شدن زمان استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی باید این محصولات را در ظروف مرغوب و با کیفیتی قرار داد. همچنین برای تشخیص کیفیت ظروف آرایشی و بهداشتی می توان از متخصصان این حوزه راهنمایی و کمک گرفت.

تولید پوکه ظروف آرایشی بهداشتی
یکی از کار های مجموعه تولید و منتاژ ظروف آرایشی

نکات مهم و قابل توجه:

علاوه بر عوامل موثر بر کیفیت و دوام بالای ظروف آرایشی و بهداشتی، نکته مهم دیگر در تولید ظروف آرایشی و بهداشتی توجه به تنوع این محصولات و ارائه در دسته بندی های گوناگون می باشد. به عنوان مثال از ظروف آرایشی و بهداشتی می توان انواع قوطی های کرم معمولی و تیوبی، ظروف بادی اسپلش ها و خوشبوکننده های بدن، آبپاش های دستی، پمپ ای رقیق پاش و پمپ های غلیظ پاش اشاره کرد.
در تولید پوکه آرایشی و بهداشتی نظیر ظروف نگهداری و قوطی های کرم باید از مواد پلاستیکی مرغوب و با دوامی ساخته و تولید شود. در صورتی که مواد سازنده ظروف و قوطی های کرم از کیفیت مناسب برخوردار نباشند ممکن است درب آن ها به راحتی باز و بسته نگردد و یا خود کرم به مقدار زیادی در یک بار مصرف خارج شود و یا اصلا به راحتی از درون ظرف خود خارج نگردد. در واقع اهمیت ویژه قوطی های کرم امکان باز و بست شدن کامل و آسان ها و نیز بیرون آمدن به اندازه کرم از محفظه می باشد.

این مطلب را هم ببینید
واردات مواد اولیه آرایشی ارگانیک چگونه است؟
تولید پوکه های لاکچری ظروف آرایشی و بهداشتی
واردات پوکه آرایشی

از دیگر مثال های ظروف آرایشی و بهداشتی می توان به ظروف مخصوص سرم های مو اشاره کرد. سرم های مو چون محصولاتی هستند که به نوعی خواص دارویی هم دارند، نیاز به مراقبت های ویژه تر و بیشتری دارند.
از سرم های مو برای به طور معمول برای ترمیم و بهبود موهایی استفاده می شود که در اثر آلودگی و گرد و غبار هوا براق بودن و زیبایی طبیعی خود را از دست داده اند. از این رو نکته مهم در تولید ظروف آرایشی و بهداشتی برای سرم های مو این است که هم دارای کیفیت بالایی باشند و از مواد درجه یک ساخته شده باشند و هم برای استفاده سریع و راحت مناسب باشند.

به غیر از مواد پلاستیکی PET در تولید پوکه آرایشی و بهداشتی، از مواد دیگری نیز به عنوان ماده اولیه استفاده می گردد. نکته مهم در انتخاب این مواد اولیه آن است که با سلامت انسان سازگار بوده و همچنین به محیط زیست آسیب نرسانند.
به دلیل آن که مواد آرایشی و بهداشتی دارای تماس مستقیم با این ظروف و سپس با پوست بدن انسان می باشند، سازگار بودن این محصولات با سلامت بدن انسان و آسیب نرساندن به آن نکته بسیار مهمی است و به علت است که باید از مواد با کیفیت و درجه یک در ساخت ظروف آرایشی و بهداشتی بهره برد.
مواد گوناگونی که می توان در تولید پوکه آرایشی و بهداشتی به کار برد شامل مواد پلاستیکی درجه یک و نه از نوع بازیافتی، شیشه های با کیفیت، چوب و برخی فلزات می باشند. البته برای استفاده از فلزات باید توجه داشت که ذرات فلزی با ترکیب داخل ظرف واکنش نشان ندهند یا ذرات فلزی به داخل محصولات آرایشی و بهداشتی نفوذ نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *