تولید محصولات آرایشی ارگانیک چگونه انجام می شود؟ 

تولید محصول آرایشی ارگانیک

در دهه های اخیر اهمیت پوست و نگهداری از آن برای مردم مشخص شد و به همین دلیل افراد شروع به استفاده از محصولات آرایشی ارگانیک و طبیعی کردند. زیرا این محصولات به دلیل طبیعی بودنشان بدون عوارض هستند و آسیبی به پوست و موی شخص وارد نمی‌‌ کنند. در این مقاله می‌ خواهیم درباره تولید محصولات آرایشی ارگانیک و این که از چه موادی برای تهیه آن ها استفاده می‌ شود مطالبی را ارائه دهیم با ما همراه باشید.

تولید محصولات آرایشی ارگانیک: 

اگر بخواهیم از نظر لغوی کلمه ارگانیک را مورد بررسی قرار دهیم بهتر است بگویم که این کلمه در شیمی به عنوان یک ماده آلی که مواد شیمیایی ندارد یا طبیعی می باشد شناخته شده است. و به همین دلیل است که افراد از محصولات ارگانیک به عنوان محصولاتی که هیچگونه مواد شیمیایی ندارند و طبیعی می‌باشند یاد می‌ کنند. به طور کلی محصولات آرایشی ارگانیک محصولاتی هستند که با استفاده از موم زنبور عسل، گیاهان، مواد معدنی مختلف مانند خاک رس و… که طبیعی هستند تولید می‌ شوند.

معمولاً در تولید محصولات آرایشی ارگانیک از مشتقات نفت که به عنوان ترکیبات آلی در آزمایشگاه های شیمی تولید می شوند استفاده نمی گردد. در صورتی که لوازم آرایشی با استفاده از این مواد تولید شود دیگر نمی توان نام ارگانیک را بر آن گذاشت.

اما به دلیل این که تولید محصولات آرایشی ارگانیک کار بسیار سخت و پر هزینه ای می باشد به نظر می‌ رسد تولید این محصولات امکان نداشته باشد. اما با این حال تولید کنندگان سعی می‌ کنند درصد خاصی از مواد مورد استفاده برای محصولات آرایشی ارگانیک و طبیعی باشد.

تولید محصولات آرایشی ارگانیک
محصولات ارگانیک

تولید محصولات آرایشی ارگانیک با چه ترکیباتی انجام می شود؟ 

از جمله موادی که برای تولید محصولات آرایش ارگانیک مورد استفاده قرار می گیرند می توان به رزماری، عسل، بابونه، شیرین بیان، سدر و… اشاره کرد. علاوه بر این موارد برای تولید یک محصول ارگانیک از ضدآفتاب های طبیعی، آنتی اکسیدان های طبیعی و همچنین ویتامین هایی که برای پوست بسیار مهم و ضروری هستند مانند انواع ویتامین A,C,E استفاده می‌ شود، که معمولاً این مواد باعث زیباسازی و جوانسازی پوست می گردند.

این مطلب را هم ببینید
واردات ظروف رژگونه به چه صورت؟

علاوه بر این موارد در تولید وسایل آرایشی طبیعی از موادی که برای شادابی پوست بسیار مهم هستند نیز استفاده می‌ شود، که مواد معمولاً اکسید آهن، اکسید تیتانیوم و اکسید زینک می باشند و به عنوان مواد معدنی طبیعی شناخته می شوند.

یکی دیگر از ترکیباتی که برای تولید محصولات آرایشی ارگانیک استفاده می‌ شود معمولاً عصاره گیاهان همچون عصاره انگور، هلو، دانه انار یا عصاره چای سفید می باشد، که این مواد معمولاً دارای آنتی اکسیدان می باشند و به نرمی و همچنین انعطاف پذیری پوست کمک بسیار زیادی می‌ کنند.

همچنین از روغن کاکائو برای تولید لوازم آرایشی طبیعی نیز استفاده می‌ شود که این روغن برای جوانسازی پوست بسیار عالی می‌ باشد و همچنین خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارد. و به دلیل این که این محصول می تواند موجب حفظ اسیدهای چرب شود معمولاً از آن برای تولید انواع کرم پودر استفاده می‌ گردد.

نکاتی که برای تولید محصولات آرایشی باید در نظر گرفته شود: 

⦁ مواد اولیه‌ ایی که برای تولید محصولات آرایشی ارگانیک استفاده می‌ شود (گیاهی، حیوانی و یا معدنی) باید کاملاً طبیعی باشد.

⦁ برای تولید محصولات گیاهی بهتر است از کود یا حشره کش هایی که طبیعی هستند استفاده گردد.

⦁ همچنین تست حیوانی یا استفاده از اسانس و رنگ شیمیایی یا حتی رایحه های آزمایشگاهی برای تولید این محصولات ممنوع می باشد.

⦁ بسته بندی محصولات آرایشی طبیعی نباید در ظروف تخریب پذیر انجام شود.

⦁ محصول تولید شده باید حتماً تمامی قوانین مربوط به استانداردهای جهانی را دارا باشد.

⦁ علاوه بر تمام این ها از موادی مانند ترکیبات غیر طبیعی، روغن یا الکل برای تولید این محصولات استفاده نشود. 

تولید محصولات ارگانیک آرایشی
آرایشی

استانداردهای لازم برای تولید محصولات آرایشی: 

تولید محصولات آرایشی ارگانیک دارای استانداردهای بسیار خاص و ویژه‌ ای است. به همین دلیل نهادهایی برای نظارت و بازرسی بر روی روند تولید این محصولات در سراسر جهان تاسیس شده است، که می توان گفت بیش از ۳۵۰ نهاد بازرسی وجود دارد. و هر محصول ارگانیک تولید می‌ شود باید حتماً تأییدیه این نهاد را داشته باشد.

به طور کلی می ‌توان گفت در کشورهای مختلف استانداردهای تعیین شده با توجه به نحوه تولید،  پرورش و حتی کشت محصولات طبیعی لیبل ارگانیک دریافت می کند.

این مطلب را هم ببینید
مراحل تولید ریمل

البته دو استاندارد COSMOS Organic اروپا و USDA آمریکا بهترین قوانین را برای تولید محصولات ارگانیک تعیین کرده اند که بسیاری از محصولات در سراسر جهان با توجه به این استاندارد تولید می‌ شوند. در واقع مهم ترین قوانینی که در این استانداردها بیان شده است آن است که باید از منابعی که سازگاری بالا با محیط زیست دارند و قابل بازیافت هستند برای تولید محصولات آرایشی ارگانیک استفاده گردد.

همچنین استاندارد پایه COSMOS بیان دارد که حدود ۹۵ درصد از ترکیبات مورد نیاز برای تولید محصولات آرایشی ارگانیک باید موادی که طبیعی هستند باشد. این استاندارد بیان می دارد که باید تمام موادی که برای تولید وسایل آرایشی استفاده می شود طبیعی باشند و از عناصر شیمیایی یا غیر طبیعی برای تولید این محصولات استفاده نشود. و تمامی رنگ ها و اسانس های مورد نیاز باید به صورت طبیعی ایجاد شود و همچنین هیچ گونه تست حیوانی انجام نشود.

فواید محصولات آرایشی طبیعی چیست؟ 

در واقع می توان گفت تولید محصولات آرایشی ارگانیک دارای فواید بسیاری می باشد. به همین دلیل با توجه به قیمت بالایی که این محصولات دارد استفاده از آن آن ها نیز رو به افزایش است از جمله فوایدی که محصولات ارگانیک دارند عبارت است از:

⦁ در تولید آن ها ضدآفتاب طبیعی استفاده شده است.

⦁ از موادی که برای تغذیه پوست بسیار مناسب هستند استفاده می شود.

⦁ باعث شفاف سازی پوست می شوند.

⦁ بسیاری از این محصولات باعث آبرسانی پوست می گردند.

⦁ مواد ارگانیکی که برای تولید این محصولات استفاده می‌شوند باعث جوان سازی پوست می شوند.

⦁ باعث ایجاد کلاژن سازی و بازسازی پوست می گردند.

⦁ مواد طبیعی که برای تولید این محصولات استفاده می‌ شوند موجب درخشان شدن پوست می گردند.

⦁ این محصولات برای انواع پوست ها به خصوص پوست حساس مناسب هستند. 

این موارد فواید بسیار دیگری باعث شده است افراد متوجه خواص فوق العاده محصولات آرایشی ارگانیک گردند و از آن ها استفاده نمایند.

تولید محصولات آرایشی ارگانیک
آرایشی ارگانیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *