فرمول ساخت کرم پودر چیست؟

فرمول ساخت کرم پودر 

امروز استفاده از وسایل آرایشی برای زیبایی، بازسازی و تغییر رنگ پوست استفاده می گردد. و یکی از پر مصرف ترین مواد آرایشی که بدون آن آرایش جلوه و نمای خاصی نخواهد داشت، کرم‌ پودر ها می باشد. معمولا از کرم پودرها به عنوان زیر ساز یا پایه آرایش استفاده می شود. و این محصول آرایشی اهمیت بسیار بالایی در یک میکاپ زیبا خواهد داشت. یکی از مواردی که در انتخاب کرم پودر ها را بسیار مهم می باشد کیفیت آن می باشد. و به همین دلیل فرمول ساخت کرم پودر باید به گونه‌ ای باشد که مورد تایید کارشناسان قرار بگیرد و هیچگونه ضرری برای پوست نداشته باشد.

فرمول ساخت کرم پودر چگونه است؟ 

همان طور که گفته شد کرم پودرها یکی از اساسی ترین وسایل آرایشی به شمار می روند که پایه و زیرساز یک آرایش می باشند. این محصولات بر اساس فرمول امولسیونی تولید می گردند و حالت نیمه مایع خواهند داشت. در واقع می‌ توان گفت کرم پودر محصولاتی هستند که بر پایه آب یا روغن ساخته می گردند. و ترکیباتی که برای تولید این محصولات استفاده می شود می تواند تعیین کننده کیفیت آن باشد.

به طور کلی فرمول ساخت کرم پودر که بر اساس روغن می باشد مناسب پوست های خشک است و همینطور ساخت کرم پودر که بر اساس آب می باشد برای پوست های چرب مناسب است.

در واقع برای ساخت کرم پودر از مواد مختلفی مانند نگهدارنده ها، گلیسیرین، امولسیفایر، سیلیکون، آلفا هیدروکسی اسید، سرامید، لانولین و اسید گلیکولیک صورت می گیرد، که هر کدام از این مواد به صورت جداگانه در زیر توضیح داده شده است.

فرمول تولید کرم پودر 
فرمول ساخت کرم پودر

نگهدارنده ها: 

همان طور که گفته شد کرم پودرها به صورت نیمه مایع هستند و شاید این سوال که چرا حالت پودری ندارند؟ برای شما نیز پیش آمده باشد. یکی از دلایلی که باعث می‌ شود این محصول را به صورت مایع تولید گردد وجود نگهدارنده ها می باشد. علاوه بر آن از نگهدارنده ها برای جلوگیری از ورود باکتری ها به کرم پودر و همچنین بالا بردن دوام و ماندگاری این محصول استفاده می شوند.

این مطلب را هم ببینید
فروش ظروف آرایشی لاکچری

گلیسیرین: 

معمولاً کرم پودر ها برای این که از پوست محافظت کنند باید دارای مواد نرم کننده باشند. یکی از روغن هایی که به این منظور استفاده می‌ شود گلیسیرین می‌ باشد. در واقع می‌ توان گفت گلیسیرین باعث ایجاد حالت قوام در کرم‌ پودر می گردد و به دلیل خاصیت نرم کنندگی که دارد برای پوست‌ های خشک بسیار مناسب می باشد.

امولسیفایر: 

امولسیفایرها واقع موادی هستند که در فرمول ساخت کرم پودر همانند روغن های لینولئیک می باشند و معمولاً از این مواد جهت ایجاد حالت مخملی و صاف ساختار کرم پودر استفاده می گردد.

سیلیکون: 

سیلیکون ها از موادی هستند که در ترکیبات و فرمول ساخت کرم پودر استفاده می‌ شوند. و معمولا برای آن که کرم پودر حالت نرم و یکدست داشته باشد استفاده می گردد. اما می‌ توان گفت که سیلیکون ماده ‌ای است که باعث ایجاد آسیب در پوست می شود و حالت کدر و تیره در فرد وجود می‌ آورد. اما برای این که کرم پودر یکنواخت و نرم شود به آن نیاز می باشد.

فرمول ساخت کرم پودر لاکچری
مواد کرم پودر

آلفا هیدروکسی اسید: 

آلفا هیدروکسی اسید نیز در فرمول ساخت کرم پودر استفاده می شود و به طور کلی می‌ توان گفت یکی از اصلی ترین موادی است که کرم پودر را از حالت پودری شکل خارج کرده و آن را به صورت مایع یا نیمه مایع در می آورد.

سرامید: 

سرامید از موادی هستند که به صورت طبیعی در بدن انسان تولید می گردند، و در واقع برای ایجاد رطوبت در پوست استفاده شده و امنیت بسیار بالایی دارد.  اما امروزه سرامید های مصنوعی نیز تولید شده است که از این مواد در بسیاری از برندهای کرم پودر استفاده می گرد. و این ماده باعث می شود که پوست فرد در هنگام آرایش آبرسانی گردد و همچنین از بروز چین و چروک ها در پوست جلوگیری شود.

لانولین: 

شاید شما هم با افرادی برخورد کرده باشید که پس از استفاده از کرم پودرها دچار حساسیت شده‌ اند و این موضوع به دلیل وجود ماده لانولین در فرمول ساخت کرم پودر رخ می دهد.

در واقع می‌ توان گفت ماده لانولین از پشم به دست می آید و به همین دلیل است که باعث بروز حساسیت در افراد می‌ شود. به طور کلی این ماده به دلیل خاصیت آبرسانی که دارد در ترکیبات کرم پودر استفاده می گردد و در صورتی که نسبت به ماده لانولین حساسیت دارید قبل از خرید کرم پودر ترکیبات آن را مطالعه کنید.

این مطلب را هم ببینید
مواد اولیه خط چشم ها چیست؟

اسید گلیکولیک: 

اسید گلیکولیک را می توان نوعی از اسیدها دانست که از گیاه نیشکر تولید می گردد‌. و دلیل استفاده آن HAH می باشد و HAH ماده ایی است که در بسیاری از محصولات آرایشی و مراقبتی پوست مانند کرم پودرها و همین طور ضدآفتاب ها مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. و برای خانم ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

این ماده باعث روشن شدن پوست می شود و اگر از آن به صورت مداوم و در دوزهای بالا استفاده گردد اثرات فوق العاده بر روی پوست خواهد داشت. و تاثیراتی که ماده HAH دارد آن است که باعث کاهش علائم پیری شده و همچنین موجب رفع جوش یا آکنه در پوست می گردد. به همین دلیل استفاده از اسید گلیکولیک در فرمول ساخت کرم پودر باعث افزایش کیفیت آن می شود.

فرمول ساخت کرم پودر اورجینال
کرم پودر

تجهیزات مورد نیاز برای ساخت کرم پودر: 

تنها دانستن فرمول ساخت کرم پودر برای تولید یک محصول با کیفیت کافی نیست و باید از تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته و جدید نیز استفاده شود، تا تولید کرم پودر با سرعت بالاتر و همچنین ایمنی بیشتر انجام شود. برای انجام این کار به تجهیزات یا دستگاه‌ هایی همچون دستگاه میکسر ایستاده برای مخلوط کردن و ترکیب کردن مواد، تانکر مناسب برای ذخیره کردن مواد ترکیب شده، دستگاه میکسر مواد اولیه و همین طور دستگاه تزریق چند نازله نیاز است.
دقت داشته باشید که بهتر است جنس دستگاه‌ ها از استیل بوده و همچنین مجهز به سیستم plc باشند. یکی دیگر از مواردی که باید در مورد تجهیزات رعایت شود آن است که دستگاه های میکسر باید دارای دکمه کنترل باشند. با این تجهیزات می‌ توان انواع کرم پودر ها را مانند فون مایع، پنکیک و پن استیک را تولید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *