واردات مواد اولیه آرایشی ارگانیک چگونه است؟

واردات مواد اولیه آرایشی ارگانیک 

محصولات آرایشی و بهداشتی موادی هستند که به منظور تمیز کردن، ایجاد تغییر در ظاهر و همچنین محافظت و مراقبت از پوست یا مو استفاده می‌ شوند. استفاده از این محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور ما بسیار زیاد می باشد و به همین دلیل تولید وسایل آرایشی نیز بیشتر شده است. اما متاسفانه حدود ۷۰ درصد از مواد اولیه آرایشی مورد نیاز وارداتی می باشد و در کشور تولید نمی شود. به خصوص زمانی که تولید محصولات به روش ارگانیک و طبیعی صورت بگیرد، واردات این محصولات پررنگ‌ تر خواهد شد. در این مقاله می خواهیم در مورد واردات مواد اولیه آرایشی ارگانیک اطلاعاتی به شما ارائه دهیم با ما همراه باشید.

چگونگی واردات مواد اولیه آرایشی ارگانیک: 

در واقع می توان گفت دلیل اصلی واردات مواد اولیه آرایشی ارگانیک آن است که این مواد از ترکیبات مضر بسیار کمی برخوردار هستند و همچنین کیفیت بسیار بالایی دارند. و همین موضوع باعث شده است که واردات این مواد مورد استقبال قرار بگیرد. اما برای این که یک شرکت بتواند مواد اولیه ارگانیک جهت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی را وارد کند، نیاز به مجوز ها و تاییدیه های لازم مانند تاییدیه بهداشت می باشد.

البته به جز این موارد برای این که مواد وارد شده قابلیت استفاده در کشور را داشته باشند نیاز به مجوز های دیگری مانند مجوز درمان و آموزش کشور، مجوز وزارت بهداشت و… می باشد.  به طور کلی می توان گفت واردات مواد اولیه آرایشی ارگانیک به کشور تابع پیروی از قوانین و دستورالعمل هایی خاص می باشد که در ادامه مطلب آن ها را برای شما بازگو خواهیم کرد.

اطلاعات تکمیلی 

در گذشته برای واردات این مواد به ثبت سفارش و همچنین ارائه درخواست کتبی، اصل گواهی که از وزارت بهداشت دریافت شده و درخواست مجوز ترخیص، مشخصات مربوط به مواد اولیه که فیزیکی، شیمیایی و میکروبی هستند، نیاز بود. اما امروزه واردات مواد اولیه آرایشی به دلیل بالا بردن رونق اقتصادی کشور آسان تر شده است و نیازی به ثبت سفارش و طی کردن مراحل مختلف برای واردات نمی‌ باشد. به همین دلیل واردات مواد اولیه آرایشی و بهداشتی سریع‌ تر انجام می‌ شود.

مواد اولیه آرایشی ارگانیک 
آرایشی ارگانیک

مراحلی که پس از واردات مواد اولیه آرایشی ارگانیک در کشور انجام می شود چیست؟ 

پس از این که واردات مواد اولیه آرایشی ارگانیک انجام شد یک نمونه از مواد وارد شده، سریعاً به آزمایشگاه فرستاده می‌ شود. این کار برای کنترل کیفیت مواد وارد شده صورت می پذیرد. و نمونه در آموزشگاه توسط شاخه های بهداشتی مورد بررسی قرار می‌ گیرد و در صورتی که کیفیت آن تایید شود ترخیص کالا انجام خواهد گرفت.

این مطلب را هم ببینید
نکات قابل توجه ثبت برند آرایشی چیست؟

جالب است بدانید اگر مواد اولیه وارد شده با توجه به استانداردهای تعیین شده تایید نشود. شرکت وارد کننده اجازه استفاده از این مواد را نخواهد داشت و مواد باید به کشور صادرکننده عودت داده شود.

یکی از نکات بسیار مهمی که باید برای واردات مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی در نظر گرفته می شود آن است که، تفاوت های اساسی بین پوست و موی افراد در کشورهای مختلف وجود دارد. و محصولات وارداتی تنها در صورتی می تواند برای تولید وسایل آرایشی در کشور مناسب باشد که کشور صادر کننده آب و هوای مشابه به کشور ایران داشته باشد.

به عنوان مثال واردات مواد اولیه آرایشی ارگانیک از کشور ترکیه به دلیل تشابه آب و هوایی محسوسی که وجود دارد مناسب بوده و می تواند تاثیر خوبی بر روی پوست و موی افراد داشته باشد.

انواع مواد اولیه آرایشی ارگانیک چیست؟ 

واردات مواد اولیه آرایشی ارگانیک در انواع مختلف انجام می‌ شود و در واقع می‌ توان گفت محصولاتی که معدنی، گیاهی یا حیوانی هستند و به روش های مختلفی مانند میکروبیولوژیکی، آنزیمی یا فیزیکی تولید می شوند، مواد طبیعی و ارگانیک آرایشی می باشند. این محصولات سازگاری بسیار بالایی با محیط زیست دارند و هیچ گونه مواد شیمیایی برای تولید آن ها استفاده نشده است.

از جمله مواد اولیه آرایشی که می‌ توان آن ها را از کشورهای دیگر وارد کرد عبارت است از:

⦁ نگهدارنده ها: 

در یک تعریف کلی می‌ توان گفت نگهدارنده ها از جمله موادی هستند که باعث افزایش ماندگاری یک محصول می شوند. و از رشد قارچ ها یا باکتری ها در یک محصول آرایشی جلوگیری می کنند. معمولا نگهدارنده هایی که برای تولید محصولات آرایشی ارگانیک استفاده می ‌شوند. محلول در آب هستند به همین دلیل می توانند میکروب‌ های موجود در محصول را از بین ببرند.

این مطلب را هم ببینید
واردات مواد اولیه ریمل ضد آب
واردات مواد آرایشی ارگانیک 
محصولات ارگانیک آرایشی

⦁ غلظت دهنده ها: 

غلظت دهنده هایی که به عنوان مواد اولیه ارگانیک برای تولید محصولات آرایشی وارد می شوند. در واقع پلیمرهای جاذب آب می باشند که باعث می‌ شوند ویسکوزیته در محصول افزایش پیدا کند. از دیگر غلظت دهنده های طبیعی می توان به ژلاتین، صمغ زانتانگام و همین طور هیدروکسی اتیل سلولز اشاره کرد.

⦁ نرم کننده‌ها: 

واردات مواد اولیه آرایشی ارگانیک که دارای بخش بسیار گسترده‌ ای می باشد، مواد مختلفی را به کشور وارد می کند. از مهم ترین موادی که برای تولید محصولات آرایشی وارد کشور می‌ شود نرم کننده ها می باشد. زیرا این مواد به دلیل این که باعث جلوگیری از هدر رفتن رطوبت در پوست می شوند، در تولید وسایل آرایشی کاربرد بسیاری دارند. و برای تولید رژلب، کرم پودر، لوسیون و دیگر وسایل آرایشی بهداشتی استفاده می شوند.

در واقع می‌ توان گفت نرم کننده های طبیعی و ارگانیکی که به کشور وارد می شوند عبارت اند از موم زنبور عسل، روغن زیتون، روغن بادام شیرین یا تلخ، روغن نارگیل، روغن معدنی، لانولین، گلیسیرین، وازلین و….

⦁ رنگدانه ها: 

یکی از مواردی که باید برای تولید محصولات آرایشی گیاهی در نظر گرفته شود آن است که حتی رنگدانه های مورد استفاده برای این محصولات باید طبیعی باشد که می توان گفت رنگدانه‌ های گیاهی و حیوانی مناسب ترین انتخاب برای تولید این محصولات می باشند.

واردات مواد اولیه آرایشی ارگانیک خاص
آرایشی خاص

⦁ مواد گیاهی طبیعی: 

واردات مواد اولیه آرایشی ارگانیک تنها به مواردی که در بالا گفته شد ختم نمی‌ شود. و ممکن است برای تولید یک وسایل آرایشی نیاز به یک محصول خاص باشد. از جمله محصولاتی که میتوان برای ساخت وسایل آرایشی ارگانیک وارد کرد عبارت است از:

⦁ آلوورا که تاثیر آن برای زیبایی پوست کاملا شناخته شده است.
⦁ گیاه درخت چای که یک جایگزین بسیار مناسب برای مواد شیمیایی می باشد و باعث رفع جوش و آکنه می گردد.
⦁ رزماری که خاصیت ضد باکتریایی دارد و باعث جوانسازی پوست می شود‌
⦁ بابونه که به عنوان روان کننده در محصولات آرایشی استفاده می شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *