توليد خط چشم چگونه صورت مي گيرد؟

تولید خط جشم اورجینال

تولید خط چشم چگونه صورت می گیرد؟

از خط چشم به طور معمول در آرایش روزانه برای ایجاد یک نمای زیباتر از چشم ها استفاده می گردد و به همین دلیل مصرف زیاد است که صنعت خط چشم در جهان مورد توجه قرار گرفته است. از خط چشم ها می توان به عنوان ابزاری برای به وجود آوردن ظاهری متنوع و جذاب به وسیله تغییر حالت چشم ها در صورت استفاده کرد. خط چشم در انواع گوناگونی مانند نوع مدادی و یا ماژیکی و یا به صورت خط چشم مایع صورت می پذیرد. همچنین خط چشم ها در طیف رنگ های بسیار متنوعی می باشد اما خط چشم مشکی رنگ بیشترین مصرف را دارا می باشد. خط چشم ها در طیف گسترده ای از رنگ ها تولید می شوند. از رنگ های سیاه ، قهوه ای و خاکستری تیره گرفته تا رنگ های ماجراجویانه تری همچون رنگ های اصلی روشن، رنگ های پاستیلی، نقره ای مات و طلایی، رنگ سفید و رنگ های براق مانند سرخابی یا آبی و سبز.

تولید خط جشم پودری
خط جشم

خط چشم ها بسته به بافت خود می توانند رد کم رنگی از خود به جا بگذارد و یا به وضوح مشخص شود. خط چشم ها در شش نوع اصلی در بازار صورت می پذیرد که هر یک می توانند جلوه ای متفاوت ایجاد نمایند. خط چشم مدادی بر پایه پودر خط چشم می باشد در یک مداد چوبی قرار گرفته است و بیشتر در سایه های تیره و مات موجود می باشد. مداد چشم بر پایه موم، مداد نرم تری است و حاوی موم هایی است که کاربرد آن را آسان می کند. آنها در طیف گسترده ای از رنگ های تند و یا سایه های کم رنگ تری مانند سفید یا بژ وجود دارند. خطوط چشم مومی می توانند به شکل مخروطی و یا همراه با برس مورد استفاده قرار گیرند.
در خط چشم های معمولی با پایه مومی از حدود 20 نوع ماده مختلف استفاده می گردد. حدود 50٪ از وزن این خط چشم ها مربوط به موم ها می باشد. موم ژاپنی، چربی ها یا مواد نرمی که به راحتی روی پوست سر میخورند نمونه هایی از این مواد هستند. همچنین از استريل هپتانوات اغلب در خط چشم های آرایشی یافت می شود. رنگدانه های موجود در خط چشم ها نیز شامل اکسیدهای آهن سیاه و همچنین مقادیر کمتری تیتانیوم دی اکسید و آبی پروسی می باشند.

این مطلب را هم ببینید
واردات ظروف ریمل چگونه است؟

خط چشم کهل در واقع از نوعی پودر نرم می باشد که در سایه های مات تیره موجود است. این ماده که بیشتر به رنگ مشکی وجود دارد برای خطوط چشم استفاده می شود. این نوع خط چشم به صورت مدادی، پودر فشرده یا پودر نرم وجود دارد و رد خود را به راحتی بر روی پوست می گذارد. ما در تولید خط چشم به صورت ژل مانند در واقع از یک نوع ماده نرم کننده استفاده می گردد که از ژل هم نرم تر می باشد و می توان به راحتی با برس خط چشم از آن استفاده کرد. خط چشم ژلی بافتی بسیار نرم تر از خط چشم کهل دارا می باشد.
تولید خط چشم به صورت مایع نیز صورت می پذیرد. این خط چشم در واقع مایعی مات است که معمولاً در یک محفظه کوچک وجود دارد و معمولاً با برس کوچک نوک تیز می توان از آن استفاده کرد و با آن یک خط تمیز و دقیق در اطراف چشم ها ایجاد کرد. از این نوع خط چشم بهتر است برای ایجاد خط چشم هایی با ظاهر تیز و بالدار استفاده شود. از آن جا که خط چشم مایع ظاهر بسیار سنگین تری دارد، بیشتر فقط روی خط مژه فوقانی اعمال می گردد.

تولید خط چشم
تولید خط جشم لاکچری

تارخچه تولید :

خط چشم برای اولین بار در هند باستان ، مصر باستان و بین النهرین صورت پذیرفت که در آن زمان از خط چشم به عنوان یک خط سیاه تیره در اطراف چشم استفاده می شد. در حدود 10 هزار سال قبل از میلاد ، مصری ها و بین النهرینی ها از لوازم آرایشی مختلف از جمله خط چشم نه تنها برای زیبایی بلکه برای محافظت از پوست در برابر آفتاب صحرا استفاده می کردند. تحقیقات همچنین نشان داده اند که خط چشم برای محافظت از فرد از چشم بد نیز استفاده می شده است. در تصاویر به جا مانده از مصر باستان اغلب چشم ها با خط های بسیار و پهن به تصویر کشیده شده اند. آن ها تولید خط چشم را با مواد متنوعی از جمله سنگ مس و آنتیموان به انجام می رساندند. سرمه نیز در مصر باستان حاوی گالنا بود که از مناطق مجاور در سرزمین های پونت ، قبطا و آسیای غربی وارد می شده است.
در دهه 1960 میلادی از خط چشم های مایع برای ایجاد خطوط سیاه و سفید ضخیم در اطراف چشم ها برای آرایش و مرتبط با طراحانی مانند ماری کوانت استفاده می شده است. در دهه 60 و 70 میلادی نیز روندهای مد جدید به سمتی می رفت که از خط چشم ، سایه چشم و ریمل مژه و ابرو به روش های جدیدی استفاده می شد.

این مطلب را هم ببینید
شرکت وارد کننده مواد اولیه آرایشی

خط چشم و انواع آن

مواد تشکیل دهنده :

مواد اصلی در خط چشم های آرایشی لانولین ، روغن کرچک ، موم و رنگ می باشند. برای رنگ بخشیدن به خط چشم ها می توان از ذغال فعال و یا رنگدانه های معدنی فعال استفاده کرد. اما باید هنگام انتخاب این رنگدانه های معدنی توجه داشت که موادی که برای استفاده آرایشی مشکلی ندارند استفاده شود.

برای ساختن رنگ در خط چشم ها اغلب از اکسیدهای آهن برای سایه های سیاه و قهوه ای، دی اکسید تیتانیوم برای رنگ های روشن تری مانند رنگ سفید، اکسید کروم برای سبز و اولترا مارین برای آبی استفاده می شود. از آنجایی که خط چشم ها بسیار نزدیک به چشم استفاده می شوند، پیدا کردن ترکیبی که چشم با آن راحت باشد اهمیت زیادی دارد.
محصول دیگری که در تولید خط چشم می توان به کار گرفت، موم کارنوبا است. این ماده به طور معمول برای ضد آب شدن محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. موم کارنائوبا که از نوعی درخت نخل در برزیل استخراج می شود، سخت ترین نوع موم طبیعی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *