تولید تونر صورت چگونه است؟

تولید تونر صورت لاکچری

تونر پوستی یکی از محصولات آرایشی و بهداشتی است که با هدف سلامتی پوست تولید می گردد. در واقع می‌ توان تونر های صورت را در گروه مواد پاک کننده پوست قرار داد. این محصولات آرایشی به شکلی عمل می‌ کنند که باعث پاکسازی عمقی پوست شده و حتی منافذ پوستی را به طور کامل از هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی یا حتی آلودگی هایی مانند گرد و غبار تمیز می کنند. تونر های پوستی به شکل های گوناگونی تولید می شوند که معمولاً به صورت سرم، ژل یا مایع های شستشو دهنده می باشد در این مقاله می خواهیم نحوه تولید تونر صورت و ترکیبات مورد نیاز برای آن را به شما توضیح دهد دهیم.

ترکیبات اصلی برای تولید تونر صورت چیست؟

تونر ها به دو مدل پایه آب و الکل تولید می شوند که این موضوع می ‌تواند بر روی تعیین کردن مواد تشکیل دهنده آن تاثیرگذار باشد. ولی به طور کلی می‌ توان گفت حجم بیشتری از تونر تشکیل شده از آب مقطر یا آب دیونیزه شده است. در ادامه مواد اصلی که برای تولید تونر صورت مورد استفاده قرار می گیرد را به صورت جداگانه برای شما شرح می دهیم با ما همراه باشید .

تولید تونر صورت
تونر صورت

⦁ پروپیل گلایکول:

ماده مهمی که برای تولید تونر صورت استفاده می گردد پروپیلن گلیکول می‌ باشد این ماده که خاصیت نرم کنندگی دارد به عنوان یک ماده نگهدارنده گلایکولی برای تولید تونر مورد استفاده قرار می گیرد.

⦁ آلفا هیدروکسی اسید:

به جز این موارد یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده تونر آلفا هیدروکسی اسید می باشد. این ماده اصلی ترین و مهم ترین ترکیب تشکیل دهنده تونر صورت است که باعث پاکسازی پوست می گردد. در واقع آلفا هیدروکسی اسید ماده ‌ای است که پوست را به صورت عمقی پاکسازی می کند.

⦁ روغن کرچک هیدروژنه:

همچنین برای تولید تونر صورت از روغن کرچک هیدروژنه استفاده می‌ شود که این روغن به دو صورت مایع یا پودر وجود دارد. البته استفاده از این ماده درصد بسیار پایینی دارد که باید همراه با سدیم کلرید باشد.

⦁ فنوکسی اتانول:

یکی دیگر از نگهدارنده هایی که برای تولید تونر صورت مورد استفاده قرار می‌ گیرد فنوکسی اتانول است که معمولاً از این ماده در محصولات آرایشی که هیچگونه پارابنی در آن به کار برده نشده است استفاده می گردد.

این مطلب را هم ببینید
فرمول ساخت کرم پودر چیست؟

⦁ لیمونن:

یکی از مهم ترین پاک کننده های طبیعی که در تونر صورت استفاده می شود لیمونن می باشد. این ماده بسیار مهم در واقع همان عصاره لیمون یا پرتقال است. ماده لیمونن علاوه بر آن که باعث پاک ‌کنندگی فوق العاده پوست می گردد به عنوان یک گزینه مناسب برای حل کردن چربی ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.  به طور کلی از ماده لیمونن برای تولید محصولات بسیار با کیفیت و عالی استفاده می گردد.

⦁ گلیسیرین:

یکی از موادی که به عنوان یک ترکیب کاملا ثابت در تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد گلیسیرین می باشد. دلیل استفاده از گلیسیرین در محصولات آرایشی و بهداشتی به خاطر خاصیت امولسیون کنندگی و همچنین نرم کنندگی آن می باشد. به همین دلیل در تولید تونر صورت نیز از گلیسیرین استفاده خواهد شد.

تولید تونر صورت ارگانیک
تونر پاک کننده

⦁ عصاره های گیاهی و طبیعی در تولید تونر صورت:

در واقع می‌ توان گفت باید برای تولید یک تونر بسیار مرغوب و با کیفیت از عصاره های مختلفی استفاده گردد که این عصاره ها می توانند خاصیت هایی مانند پاک‌کنندگی و همین طور ایجاد شفافیت در پوست را دارا باشند. همچنین به عنوان آنتی میکروب ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. و باعث می شوند تا محصول نهایی که تولید می گردد کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. از جمله بهترین و مهم ترین عصاره هایی که برای تولید تونر صورت فوق العاده مورد استفاده قرار می گیرد عصاره درخت چای می باشد.

روش استفاده از تونر صورت چگونه است؟

همان طور که گفته شد تولید تونر صورت جهت پاکسازی و تمیز کردن پوست انجام می شود و این محصول که یکی از بهترین لوازم آرایشی مراقبتی پوست است پس از شستشوی پوست استفاده می شود. اما بهتر است این تصور که تونر صورت می ‌تواند یک جایگزین خوب برای شوینده‌ های صورت باشد را کنار بگذارید و تنها آن را به عنوان تکمیل کننده فرآیند پاکسازی صورت در نظر بگیرید.

این مطلب را هم ببینید
20 نکته در مورد واردات مواد اولیه آرایشی

طرز استفاده از از محلول تونر صورت چگونه است؟

برای استفاده از این محصول ابتدا پوست صورت خود را با صابون یا ژل شستشو و همچنین آب ولرم شستشو دهید. و پس از پایان شستشو، پوست را با کمی آب سرد خنک کنید. سپس از یک پنبه گلوله شده یا پد آرایشی استفاده نمایید و محلول تونر را بر روی آن بریزید. و در نهایت پد آغشته شده به تونر صورت را به قسمت های مختلف پوست بزنید و حتی به قسمتی از گردن نیز بکشید.

نکات مهم برای استفاده از تونر صورت:

⦁ اما برای استفاده از تونر ها باید به یک نکته بسیار مهم دقت داشته باشید که تولید تونر صورت برای پوست های مختلف انجام می شود پس در هنگام خرید این محصول را با توجه به نوع پوستتان انتخاب کنید

⦁ دقت داشته باشید که میزان استفاده از تونر صورت دو بار در روز است و شما می توانید پس از هر بار شستشوی صورت از این محصول آرایشی استفاده کنید.

⦁ همچنین افرادی که دارای پوست خشک هستند و از محلول مناسب با پوست خود استفاده کرده اند اما باز هم دچار خشکی و خارش پوست شده‌ اند بهتر است دفعات کمتری از این محصول استفاده کنند.

⦁ بعضی از تونر ها برای درمان جوش صورت تولید شده‌ اند و معمولاً افرادی که از این محصولات استفاده می‌ کنند باید دو روز یک بار از تونر پاک کننده صورت استفاده نمایند.

تولید تونر صورت
تونر

فواید استفاده از تونر صورت چیست؟

به طور کلی می‌ توان گفت تولید تونر صورت به گونه ای می باشد که می‌ تواند فواید بسیار زیادی را برای اشخاص داشته باشد. از جمله مهم ترین فوایدی که این محصول آرایشی و بهداشتی دارد عبارت هستند:

⦁ تمیز کردن و پاکسازی منافذ پوستی به صورت عمقی

⦁ ایجاد شفافیت و زیبایی در پوست

⦁ آبرسانی پوست صورت و جلوگیری از خشک شدن آن

⦁ تنظیم ph مناسب برای پوست

⦁ کوچک شدن یا بسته شدن منافذ پوستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *