تولید کرم دست و صورت چگونه است؟

تولید کرم دست و صورت ارگانیک

انسان از سال های بسیار دور برای مراقبت از پوست خود از محصولات مختلفی استفاده می کرده است. اما در سال ۱۹۲۰ تحولی عظیم در صنعت پوست و زیبایی رخ داد. و کارخانه‌ های تولید محصولات آرایشی و بهداشتی احداث شدند. و شروع به ساخت انواع محصولات محافظتی آرایشی و زیبایی کردند. تولید کرم دست و صورت نیز در این زمان شروع گردید. و با ورود به بازار مورد استقبال بسیار بالایی قرار گرفت. کرم های دست و صورت باعث زیبایی پوست می شوند که برای تولید آن ها از مواد مختلفی استفاده شده است. همچنین دستگاه های متفاوتی نیز برای ساخت این کرم ها نیاز می باشد.

تولید کرم دست و صورت: 

برای تولید کرم دست و صورت به مواد مختلفی مانند گلیسیرین، ویتامین ها، آب، امولسیون ها، اسید ها، اوره، روغن و همچنین اسکالن نیاز می باشد که این مواد را می توان مواد اولیه برای تولید کرم دست و صورت دانست، که با ترکیب آن ها کرم مورد نیاز تولید می‌ شود. اما برای این که بتوانیم کرم با کیفیتی تولید کنیم باید از دستگاه های پیشرفته نیز استفاده کنیم.

از جمله این دستگاه‌ ها می توان به میکسر برای تولید کرم، مخزن آرامش، پرکن و دوخت تمام اتوماتیک برای کرم های تیوپی، پرکن و درب بند اتوماتیک برای کرم های ظرفی، میز کارتینگ و کارتن چسب زن اشاره کرد.

تولید کرم دست و صورت
کرم دست و صورت

میکسر: 

در واقع میکسری که برای تولید کرم دست و صورت مورد استفاده قرار می گیرد باید به گونه ‌ای ساخته شده باشد که دو یا سه جداره باشد. این موضوع باعث می‌ شود گرم کردن محصول برای تولید کرم بهتر انجام شود. علاوه بر آن باید به گونه ای می باشد که حباب های ایجاد شده در هنگام تولید محصول به راحتی خارج گردد.

از دیگر قسمت‌ هایی که یک میکسر برای تولید کرم دارد می‌ توان به CIP اشاره کرد که باعث می ‌شود زمانی که دوره ساخت یک محصول تمام می‌ گردد و دستگاه برای تغییر محصول آماده می‌ شود میکسر به صورت کامل شستشو داده شود.

علاوه بر آن بهتر است این میکسرها دارای اسکرابر با دور پایین باشند که این ویژگی باعث می شود موادی که به جداره میکسر میچسبد تراشیده شود و دوباره به چرخه ترکیب بازگردد. و در نهایت با یک موتور که سرعت بسیار بالایی دارد میکس و ترکیب کردن مواد مورد نیاز برای تولید کرم دست و صورت انجام می شود.

این مطلب را هم ببینید
شرکت لوازم آرایشی چه کاری انجام می‌دهد‌؟

مخزن آرامش: 

مخزن آرامش محلی است که محصول آماده شده در آن نگهداری می شود تا حباب های باقی مانده به طور کامل خارج شده و به طور کامل استراحت کند.

پرکن و دوخت تمام اتوماتیک کرم دست و صورت: 

این دستگاه برای محصولات تیوپی مورد استفاده قرار می گیرد و برای تیوپ هایی با ۵۰ تا ۱۰۰ گرم وزن استفاده می شود. معمولاً پرکن های دوخت تمام اتوماتیک به صورت تک نازل می باشند به همین دلیل سرعت کار با آن ها پایین است.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که دستگاه پرکن و دوخت تمام اتوماتیک دارد آن است که این دستگاه باید دارای سیستم خاصی به نام استپ موتور باشد که این سیستم باعث می‌ شود پر کردن تیوب از انتهایی ترین نقطه آن انجام شود.

پرکن و درب بند: 

این دستگاه که برای انواع ظروف درب دار استفاده می‌ شود به صورت تک نازله و چند نازله در بازار موجود است. معمولا این دستگاه‌ ها همراه با دستگاه لیبل زن می باشند.

پرکن هایی که در تولید کرم دست و صورت برای ظروف درب دار استفاده می شوند بهتر است از نوع پیستونی و سیلندری باشند. و معمولاً هزینه ای که این نوع پرکن ها برای تولید کرم دارد نسبت به پرکن ها تیوپی بسیار بیشتر می باشد.

میز کارتینگ: 

در واقع چیزی است که بر روی آن محصولات تولید شده را داخل کارتون ها قرار می دهند است. و می توان گفت یک میز با روکش استیل می باشد.

کارتن چسب زن: 

دستگاه کوچکی است که با آن زیر و روی کارتن های بسته بندی شده چسب زده می شود.

ترکیبات لازم برای تولید کرم دست و صورت: 

موادی که برای تولید کرم دست و صورت استفاده می شود به چند دسته کلی تقسیم می شود که این مواد عبارت است از:

این مطلب را هم ببینید
واردات مواد اولیه ریمل ضد آب
تولید کرم دست و صورت اورجینال
کرم صورت

مواد چرب: 

مواد چرب به عنوان یک ماده حفاظت کننده در تولید کرم دست و صورت به کار برده می ‌شوند. این مواد که اصولاً از گلیسیرین، عصاره گیاهان، سرامید و‌‌… تشکیل می‌ شوند، باعث محکم شدن لایه اپیدرم پوست که در واقع سطحی ترین لایه بر روی پوست می باشد می گردند. در یک توضیح کلی می‌ توان گفت مواد چرب باعث ایجاد یک لایه محافظتی و مراقبتی بر روی سطح پوست می گردند.

مواد مرطوب کننده: 

اسید لاکتیک، اسید آمینه، اوره، املاح معدنی و همین طور قندها از موادی هستند که به عنوان مرطوب کننده در تولید کرم دست و صورت استفاده می گردند. این مواد باعث می ‌شوند که آب در پوست تنظیم شده و همچنین از تبخیر رطوبت پوست جلوگیری می کنند. به طور کلی مرطوب کننده ها موادی هستند که باعث می‌ شوند رطوبت در سطح پوست حفظ شود.

مواد تسکین دهنده: 

زمانی که پوست خشک می شود التهاب و تورم در پوست بیشتر می گردد که استفاده از کرم های دست و صورت باعث می‌ شود این التهابات آرام گردد. و دلیل اثربخشی این محصول بر روی پوست استفاده از تسکین دهنده ها می باشد.

برای این که بتوان یک محصول مناسب برای دست و صورت تولید کرد استفاده از تسکین دهنده ها بسیار ضروری و مهم می‌ باشد زیرا باعث می‌ شود که کشش و همچنین آزردگی هایی که در پوست ایجاد می شود خیلی سریع برطرف گردد. در واقع بهترین تسکین دهنده هایی که برای تولید این محصولات استفاده می‌ شود ویتامین e و بیسابولول می باشد.

تولید کرم دست و صورت لاکچری
کرم دست

عوامل ترمیم کننده: 

معمولا کرم های به گونه ‌ای تولید می‌ شوند که باعث ترمیم زخم های قدیمی شده و رشد مجدد پوست را به دنبال دارد که این موضوع به دلیل وجود موادی مانند پنتول B۵ و همین طور سوکرالفیت می باشد.

همچنین بعضی از ضد آفتاب هایی که برای تولید کرم  استفاده می‌ شوند نیز خاصیت محافظت کنندگی دارد که به دلیل وجود موادی همچون سنگ ملیکا، تیتانیوم و روی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *