ساخت وسایل آرایشی به چه صورت؟

ساخت وسایل آرایشی 

یکی از موارد مهم در مورد وسایل آرایشی ساخت آن ها می باشد در واقع می توان گفت نحوه ساخت آن ها از مصرفشان اهمیت بیشتری دارد. زیرا زمانی می ‌توان از کیفیت یک محصول آرایشی مطمئن بود و با خیال راحت از آن استفاده کرد که ساخت وسایل آرایشی با روش های سالم و با توجه به قوانین تعیین شده در سطح بین المللی انجام گردد. در این مطلب می خواهیم نحوه ساخت انواع وسایل آرایشی را برای شما توضیح دهیم.

ساخت وسایل آرایشی چگونه انجام می شود؟ 

امروز کارخانه های بسیار پیشرفته برای تولید و ساخت وسایل آرایشی راه اندازی شده اند. و به دلیل استفاده روزافزون از این وسایل روش ساخت آن ها پیشرفت های زیادی داشته است. همچنین ساخت با کیفیت بالای محصول نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل باید محصولی که تهیه می شود با توجه به قوانین تعیین شده و به سالم ‌ترین روش ها تولید گردد‌

در واقع می‌ توان گفت وسایل آرایشی بسیار متنوع هستند و در شکل‌ ها و رنگ‌ های گوناگون تولید می‌ شوند. و به دلیل این که این وسایل با پوست انسان در ارتباط می باشند، باید ایمنی بسیار بالایی داشته باشد.

اما به طور کلی برای ساخت وسایل آرایشی از ترکیبات مختلفی استفاده می گردد که مهم ترین آن ها عبارت است از:

وکس و روغن: 

همان طور که گفته شد برای ساخت وسایل آرایشی با کیفیت از مواد مصنوعی استفاده می ‌شود که حدود ۲۰ تا ۵۰ ماده متفاوت هستند. اما برای ساخت همه این مواد از آب، وکس و روغن استفاده می گردد. آبی که برای تولید این مواد استفاده می‌ شود باعث حل شدن مواد دیگر می گردد، این موضوع باعث می‌ شود تا مواد راحت ترین شکل ممکن با یکدیگر ترکیب گردند.

و همچنین و روغنی که برای تولید مواد مختلف استفاده می شود باعث ایجاد نرمی در وسایل آرایشی می‌ شود علاوه بر آن موجب صاف شدن پوست نیز می گردد.

کارخانه ساخت وسایل آرایشی 
تولید آرایشی

مواد نگهدارنده: 

یکی دیگر از مواد اصلی که برای ساخت وسایل آرایشی مورد استفاده قرار می گیرند نگهدارنده ها می باشند. نگهدارنده ها موادی هستند که موجب می‌ شوند لوازم‌ آرایشی در مدت زمان طولانی بدون خراب شدن سالم بمانند. و مصرف کنندگان بتوانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

این مطلب را هم ببینید
ریمل حجم دهنده آلستر

ترکیبات شیمیایی: 

برای تولید محصولات آرایشی از مواد شیمیایی نیز استفاده می‌ شود که از رایج‌ ترین آن می توان به امولسیون کننده ها اشاره کرد. امولسیون کننده ها مواد شیمیایی هستند که از ترکیبات روغن و آب ایجاد شده‌ اند.

البته یکی از دلایلی که باعث می‌ شود برای ساخت وسایل آرایشی از ترکیباتی شیمیایی استفاده گردد. آن است که این مواد موجب تغییر رنگ پوست می گردند، علاوه بر آن باعث براق شدن یا مات شدن پوست شده و همچنین خوشبو تر شدن مواد آرایشی را به عده دارند.

البته تنها می ‌‌توان از مواد شیمیایی که ضرری برای پوست ندارد استفاده کرد و بعضی از مواد شیمیایی مانند آفلاتوکسین ها که ماده تولید شده از قارچ ها می باشند، بسیار سمی و خطرناک بوده و نباید برای تولید وسایل آرایشی بهداشتی از آن ها استفاده کرد.

مواد رنگ کننده: 

برای ساخت وسایل آرایشی از مواد رنگ کننده استفاده می گردد و تقریباً می‌ توان گفت در همه وسایل آرایشی این مواد استفاده می شود. و موادی که به عنوان مواد رنگ کننده مورد استفاده قرار می گیرند بسیار گوناگون هستند، معمولاً مواد معدنی، گیاهی و حتی حیوانی از رنگ کننده ها می باشند.

انواع وسایل آرایشی: 

ساخت وسایل آرایشی در انواع مختلفی انجام می شود و رایج ترین وسایلی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد رژ لب، ریمل، پنکیک، کرم پودر و رژگونه هستند. این وسایل طرفداران بسیار زیادی دارند و روش تولید هر کدام متفاوت می باشد که در زیر به صورت جداگانه توضیح داده ایم:

رژ لب در ساخت وسایل آرایشی: 

برای ساخت وسایل آرایشی مانند رژ لب از مواد گوناگونی استفاده می شود که اصلی ترین آن ها موم، رنگدانه، روغن و الکل هستند. و برای این که رژلب به راحت ترین شکل ممکن در قالب لوله ای قرار بگیرد از ترکیب چند موم مختلف استفاده می‌ شود.

برای تولید رژ لب معمولاً چند موم و روغن را با یکدیگر ترکیب می‌ کنند و سپس رنگدانه مورد نظر را به آن می افزایند. و اجازه می‌ دهند تا ترکیب به دست آمده در دستگاه مخصوصی به مدت چند ساعت مخلوط گردد و پس از استراحت دادن به مواد و سرد شدن ترکیب، آن را قالب گیری می کنند.

این مطلب را هم ببینید
کرم تیوپی آلستر
ساخت وسایل آرایشی اورجینال
تولید ریمل

ریمل: 

ریمل یکی از وسایل آرایشی است که باعث جذاب شدن مژه ها استفاده می شود و برای رنگ دهی به آن از کربن سیاه استفاده می گردد. برای ساخت وسایل آرایشی مانند ریمل راه های مختلفی وجود دارد اما رایج ترین آن امولسیون کننده ها می باشد که برای انجام این کار تغلیظ کننده ها با آب ترکیب شده و حالت کرم مانندی به دست می آید.

علاوه بر آن در دستگاهی جداگانه موم مورد نیاز ذوب می‌ شود و رنگدانه ها به آن اضافه می گردد. و پس از ترکیب آن ها ماده کرم مانند و موم به دست آمده با سرعت بالا ترکیب می گردند . و در نهایت پس از سرد شدن مواد آن ها را به داخل قالب های ریمل انتقال می دهند.

پنکیک، کرم پودر و رژگونه: 

همان طور که در ساخت وسایل آرایشی مانند رژلب یا ریمل توضیح داده شد برای تولید این نوع از ترکیب رنگدانه ها با مواد روغنی استفاده می گردد. علاوه بر این وسایل برای تولید پنکیک، کرم پودر و رژگونه نیز از همین مواد استفاده می‌ شود. همچنین برای ساخت اسانس ها و مواد آرایشی عطری نیز ممکن است از این ترکیب استفاده شود. زیرا بعضی از محصولات آرایشی به خودی خود بو نخواهند داشت.

پنکیک یا کرم پودر از وسایل آرایشی هستند که کاملاً بر روی پوست پخش می‌ شوند به همین دلیل باید از مواد ارگانیک تهیه شود که حساسیت یا آلرژی برای شخص ایجاد نکند.

همچنین بهتر است پس از ساخت وسایل آرایشی آن ها را بر روی پوست های مختلف تست کرد تا از کیفیت و سالم بودن آن مطمئن شد.به همین دلیل است که شرکت‌ های سازنده وسایل آرایشی سعی می‌ کنند از مواد طبیعی تر در فرمولاسیون های تعیین شده استفاده کنند.

ساخت لوازم آرایشی 
تولید محصولات آرایشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *