مواد اولیه کرم گریم چگونه تولید می‌شود

کرم فشرده گریم

مواد اولیه کرم گریم چیست؟

امروزه و با توجه به افزایش آلودگی هوا و افزایش استرس و ناسالم بودن رژیم غذایی بیشتر افراد، مشکلات پوستی نظیر جوش ها و آکنه ها و التهابات پوستی نیز افزایش یافته است. از این رو نیاز به مراقبت و درمان  های پوستی نیز افزایش یافته است. همچنین استفاده ار مواد آرایشی و بهداشتی نامرغوب نیز ممکن است باعث بروز برخی مشکلات پوستی شود. از این رو بسیاری از افراد به دنبال راه حل های سریع و راحتی هستند که بتوانند برای مهمانی ها و جلسات مهم نواقص و لکه های پوستی خود را پنهان کنند. کرم های گریم یکی از محصولات آرایشی مناسب برای این منظور می باشند. مواد اولیه کرم گریم بسیار مشابه با کرم پودر می باشد اما قدرت پوشانندگی بیشتری دارد. این مواد اولیه عموما شیمیایی هستند زیرا مواد ارگانیک به تنهایی نمی توانند پوشانندگی زیادی ایجاد نمایند. کاربرد دیگر کرم های گریم برای آرایش بازیگران در سریال ها و فیلم های تلویزیونی و سینمایی می باشد. از اصلی ترین مواد اولیه کرم گریم می توان به روغن های معدنی و دانه ای مانند روغن کرچک، دی متیکون، گلیسیرین، تالک و کائولن اشاره کرد. همچنین رنگدانه ها نیز نقش مهمی در مواد اولیه کرم گریم ایفا می کنند. کرم هی گریم نسبت کرم پودرهای معمولی دارای بافت سنگین تری می باشند و به همین علت است که پوشانندگی بیشتری نسبت به آن ها دارند و حتی قادر به پنهان ساختن خال ها و یا تاتوها می باشند.

کرم گریم در انواع رنگ مواد اولیه
مواد اولیه کرم گریم

انواع مواد اولیه کرم گریم

اگرچه مواد اولیه کرم گریم با کرم پودر تشابه بسیار زیادی دارد اما این نوع کرم آرایشی برای استفاده روزانه و مداوم به هیچ وجه توصیه نمی شود. به علت بافت سنگین و قدرت پوشانندگی بسیار زیاد کرم گریم، در صورت استفاده زیاد از آن ممکن است منافذ پوست بسته شده و مانع از رسیدن اکسیژن به پوست صورت گردند که خود می تواند عاملی برای ایجاد بیماری ها و ضایعات پوستی باشد. اما کرم گریم برای زیرسازی پوست در مناسبت های خاص مانند عروسی ها کارکردی باورنکردنی دارد و می تواند یک پوست زیبا و یک دست برای یک شب به یاد ماندنی آماده کند که جلوه ای خیره کننده دارد. برای استفاده از کرم گریم باید حتما توجه داشت که قبل از آن پوست صورت به خوبی شسته شده و خشک شود. همچنین بهتر است پیش از استفاده از کرم گریم بر روی صورت، از کرم های آبرسان و مرطوب کننده بر روی پوست استفاده شود. مرطوب کردن و ماساژ دادن پوست می تواند منجر به شادابی و زیبایی بیشتر پوست صورت گردد. از آنجا که مقدار روغن ها در مواد اولیه کرم گریم می تواند متفاوت باشد، برخی از کرم گریم هایی که چرب تر هستند برای پوست های خشک و کرم گریم هایی که چربی کمتری دارند برای پوست های چرب توصیه می شوند تا هم به راحتی بر روی صورت و بنشینند و هم از براق شدن پوست صورت جلوگیری کنند. همچنین برای پخش کردن کرم گریم بر روی پوست صورت می توان از انواع براش ها و اسفنج های نرم و همچنین پدهای مخصوص بهره برد. البته بدون این ابزارها و با استفاده از انگشتان دست نیز می توان به راحتی این نوع کرم آرایشی را بر روی صورت پخش کرد.

این مطلب را هم ببینید
ثبت برند آرایشی و مشاوره برند
مواد اولیه و پیشنیاز ساخت کرم گریم
کرم گریم حرفه ای در انواع باکس

 

ویژگی ها

مواد اولیه کرم گریم دارای ویژگی های منحصر به فردی هست که باعث تمایز آن با سایر محصولات آرایشی می گردد. از جمله این موارد می توان به قابلیت پوشانندگی زیاد و همچنین ماندگاری بالای آنان بر روی پوست اشاره کرد. به منظور جلوگیری از لایه لایه شدن این نوع کرم بر روی پوست معمولا کرم های گریم به صورت ضد تعریق تولید می شوند و گاهی اوقات حاوی ضد آفتاب های رنگی نیز می باشند. البته باید توجه داشت که کرم های گریم دارای انواع گوناگونی می باشند که برخی از آن ها با ماندگاری طولانی و برخی دیگر با ماندگاری کم می باشند و با توجه به نیاز و محل استفاده از این کرم ها مصرف کننده می تواند کرم گریم مورد نظر خود را انتخاب نماید. یکی دیگر از ویژگی های کرم گریم آن است که می تواند در عین این که باعث رطوبت رسانی به پوست صورت میگردد، می تواند چربی های اضافی صورت را نیز جذب کرده و جلوه ای مات به آن ببخشد. در هنگام خرید کرم گریم باید به رنگ آن و تطابق آن با رنگ پوست توجه کرد تا پس از استفاده رنگ پوست طبیعی باقی بماند. بهتر است برای انتخاب رنگ کرم گریم آن را بر روی پوست صورت یا پوست گردن امتحان کرد زیرا ممکن است رنگ پوست دست با پوست صورت متفاوت باشد.

کرم گریم و مواد اولیه آن
کرم گریم مات و لاکچری

برخی از مواد اولیه کرم گریم به صورت پالت های چند رنگی عرضه می شوند که بسیار پر کاربرد بوده و برای پوست های روشن و تیره قابل استفاده می باشند. معمولا برای ایجاد جلوه ای برجسته تر در گونه ها و یا زیر چشم ها می توان از کرم گریم هایی با رنگ های روشن و برای ایجاد گودی در صورت می توان از رنگ های تیره استفاده کرد. در مواد اولیه کرم گریم معمولا از مواد تقویت کننده گیاهی مانند روغن آرگان و یا عصاره آلوئه ورا نیز استفاده می شود که این مواد حاوی ویتامین های E و A و همچنین امگا 3 و امگا 6 می باشند که برای سلامت پوست بسیار مفید بوده و باعث نرمی و لطافت بیشتر پوست می گردد. همچنین این مواد معدنی می توانند قدرت پوشانندگی کرم گریم ها را نیز افزایش دهد.
برای استفاده از کرم گریم باید آن را به صورت نقطه ای بر روی قسمت هایی از صورت که دارای جای جوش یا آکنه یا لک می باشند قرار داد. در صورت استفاده از کرم گریم دیگر نیازی به استفاده از کرم پودرها وجود ندارد. کرم های گریم معمولا دارای بافتی ابریشمی بوده و به راحتی بر روی پوست می لغزد. برای افزایش جلوه و زیبایی صورت بهتر است درکنار کرم گریم از کانسیلر و هایلایتر نیز استفاده شود. کرم های گریم توسط بسیاری از برندهای معتبر خارجی تولید می گردد. در ایران هم برندهای گوناگونی وجود دارند که به تولید انواع کرم های گریم با رنگ های متنوع پرداخته اند که کیفیتی برابر با مطرح ترین برندهای خارجی دارند.

این مطلب را هم ببینید
مواد اولیه کانسیلر چیست؟
مواد اولیه کرم گریم
کرم گریم حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *