تولید لوازم آرایشی بهداشتی در ایران چگونه است؟

تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران چگونه است؟

در ایران به دلیل تحریم ها و مشکلات زیاد آن و بالا رفتن نرخ ارز، تولیدکنندگان داخلی اقدام به تامین نیازهای بازار از جمله نیازهایی که تا پیش از آن به طور کامل از سایر کشورها وارد می شد، کردند و محصولات جدیدی را تولید و به بازار عرضه نمودند. از جمله این موارد می توان به صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران اشاره کرد که تا چند سال پیش برندهای خوب و با کیفیت ایرانی بسیاری کمی وجود داشتند اما امروزه برندهای جدیدی معرفی شده اند که از نظر کیفیت و تنوع می توانند با مشابه های خارجی خود رقابت نمایند. تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران غالبا توسط متخصصین ایرانی و در مراکز و لابراتوارهای مجهز صورت می گیرد و دارای قیمت های مناسب تر و به صرفه تری می باشد. همچنین به دلیل این که تولید این محصولات با توجه به آب و هوای ایران و ژنتیک غالب در ایران صورت می پذیرد معمولا دارای سازگاری بیشتری با پوست و موی مصرف کنندگان داخلی می باشد. اگرچه به نظر می رسد بعضی از تولیدات ملی دارای کیفیت کالاهای خارجی نیست و به استاندارد جهانی آن کالاها نرسیده است، اما در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی این گونه نیست. تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران توانسته است خود را به استانداردهای جهانی برساند و محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی همچون کرم های مرطوب کننده دست و صورت و رژ لب ها  و ریمل ها و کرم های آبرسان و شامپوهای ضد ریزش مو و بسیاری دیگر می توانند با نمونه های خارجی به رقابت بپردازند. حتی می توان گفت که نسبت به گذشته کیفیت بسته بندی و ظروف مورد استفاده در محصولات ایرانی نیز پیشرفت بسیاری داشته و بسیار شبیه به نمونه های خارجی گشته است.

تولید کرم آرایشی
کرم آرایشی

شیوه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران

تولیدکنندگان داخلی با استفاده از متخصصین و به وسیله خلق دانش یا انتقال دانش و تکنولوژی روز دنیا به آزمایشگاه ها و لابراتوارها و خطوط تولید خود توانسته اند به پیشرفت ای زیادی در حوزه مواد آرایشی و بهداشتی دست پیدا کنند و مطابق با سلایق و نیازهای گوناگون مصرف کنندگان، تولید محصولات خود را گسترش و توسعه دهند. امروزه در انواع فروشگاه های کوچک و بزرگ، هایپر مارکت ها، داروخانه ها و در انواع فروشگاه های اینترنتی می توان طیف وسیعی از لوازم آرایشی و بهداشتی که در ایران تولید شده اند را یافت. البته نکته مهم دیگر آن است که این محصولات توانسته اند پس از گذشت زمان کوتاهی اعتماد مصرف کنندگان را به دست آورند و به عنوان جایگزین کالاهای خارجی در سبد خرید مصرف کنندگان قرار گیرند. تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران به این صورت است که معمولا یک شرکت برای فعالیت در حوزه صنعت زیبایی ثبت و تاسیس میگردد و سپس این شرکت محصولات خود را با برندها و نام ها و نشان های تجاری مختلف به بازار عرضه می نماید. برای مثال ممکن است یک شرکت تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی محصولات گوناگون خود را با بیش از پانزده برند مختلف به بازار عرضه نماید. این محصولات می تواند شامل انواع کرم های مرطوب کننده و آبرسان، صابون های پاک کننده، شامپوهای تقویت کننده گوناگون، انواع لوازم آرایشی مانند رژ لب و خط چشم و سایه چشم و کانسیلر و حتی عطرها و ادکلن ها باشد. همچنین برخی از این شرکت ها تولید کننده محصولاتی با خواص دارویی نیز می باشند که علاوه بر خواص زیبایی برای سلامت پوست و مو و درمان جای جوش و آکنه یا رشد موها نیز مفید می باشند.

این مطلب را هم ببینید
تولید کانسیلر با برند شما چگونه صورت می‌گیرد؟

تولید محصول آرایش بهداشتی در ایران

انواع برندهای ایرانی

امروزه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران با نام ها و نشان های گوناگونی صورت می پذیرد و می توان گفت که نه تنها بازار این محصولات دارای رشد صعودی است، بلکه هر روزه برندهای جدیدی نیز به بازار معرفی می گردند. یکی از برندهای قدیمی و شناخته شده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی برند سی گل می باشد که بیشتر با کرم ها و ضد آفتاب های خود به یاد آورده می شود. این برند همچنین با کمپانی های مشهوری از جمله لانکوم همکاری بین المللی دارد. از دیگر برندهای نام آشنای ایرانی می توان به برند سینره اشاره کرد که از ابتدا محصولات خاص و با کیفیتی به بازار عرضه می کرد که همگی بر پایه مواد گیاهی و ارگانیک تهیه شده بودند. این برند در مدت زمان کوتاهی توانست با استفاده از کیفیت محصولات خود در حوزه آرایشی و بهداشتی و دارویی، اعتماد مصرف کنندگان را به خود جلب نماید و به عنوان رقیب جدی محصولات خارجی در بازار عرضه شود. بیشتر محصولات برند سینره با هدف مراقبت از پوست و مو و با استفاده از مواد اولیه طبیعی تولید می شوند.

محصول آرایشی ارگانیک
آرایشی و بهداشتی

توضیحات بیشتر 

یکی دیگر از برندهای مطرح تولید لوازم آرایشی بهداشتی در ایران که از انواع رژ لب ها و لاک ها و کرم پودرها و خط چشم ها و غیره را تولید می نماید، برند مای می باشد. هدف شرکت تولید کننده محصولات مای در ابتدا تولید محصولات آرایشی با کیفیت و مقرون به صرفه ایرانی بود. سپس با گسترش و توسعه محصولات خود توانست نام خود را در کنار مطرح ترین برندهای خارجی تثبیت نماید. بخشی از مواد اولیه محصولات مای از کشور آلمان تامین می گردد و سپس این مواد اولیه در در پیشرفته ‌ترین و مجهز ترین کارخانه‌ ها در خاورمیانه و با رعایت استانداردهای جهانی تولید و به بازار عرضه می گردد. یکی دیگر از برندهای مطرح ایرانی که به عنوان اولین گروه تولید کننده در محصولات بهداشتی و مراقبتی شناخته می شود، برند آردن است. محصولات این برند دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و امروزه در کارخانه آن بیش از هفتاد محصول گوناگون تولید می شوند. برند بایومارین در ایران نیز با همکاری لابراتوار بایوتک مارین در فرانسه به تولید محصولات آرایشی و بهداشتی با بهره گیری از ویژگی های مواد و ترکیبات دریایی همچون جلبک های دریایی می پردازد. محصولات این برند نه تنها دارای کیفیت بالایی می باشد بلکه بسیار مقرون به صرفه نیز می باشند. برند هیدرودرم نیز که به نسبت برند جدیدتری در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران محسوب می گردد، هم اکنون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی در خاورمیانه می باشد و به کمک دانش و مهارت متخصصین خود توانسته است به عنوان پیشرو در این صنعت حضور داشته باشد.

این مطلب را هم ببینید
تولید اسپری فیکساتور لاکچری

تولید لوازم آرایشی صورت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *