تولید انواع ادکلن اورجینال چگونه انجام می شود؟

تولید انواع ادکلن اورجینال

از زمان‌ های گذشته تاکنون انسان ها برای خوشبو شدن اهمیت بسیار زیادی قائل بوده‌ اند و از مواد گوناگونی مانند رزماری یا نارنج جهت خوشبو شدن استفاده می‌ کرده اند. همچنین مصریان باستان در مراسم مذهبی با سوزاندن ماده‌ ای باعث خوشبو شدن فضا می گردیده اند اما در قرن هفدهم میلادی استفاده از ادکلن ها برای خوشبو شدن رواج بیشتری پیدا کرد. و در قرن هجدهم عطر سازی وارد دوره جدیدی گشت و امروزه تولید انواع ادکلن اورجینال با بهترین کیفیت ها انجام می‌ شود که کیفیت بسیار بالایی دارد.

تولید انواع ادکلن اورجینال: 

برای تولید انواع ادکلن اورجینال از مواد معطر و حلال ها که به عنوان نگهدارنده این مواد به کار برده می شوند، الکل، روغن ها و آب استفاده می شود. در واقع می‌ توان گفت حلالی که برای تولید عطر مورد استفاده قرار می گیرد فراریت بسیار بالایی دارد و به همین دلیل باعث پخش عطر ادکلن می گردد. علاوه بر آن هیچ گونه ضرری برای پوست نخواهند داشت.

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام تولید انواع ادکلن اورجینال به آن دقت شود آن است که به هیچ عنوان نباید بوی الکل در ادکلن مشخص باشد.

به همین دلیل تولید کنندگان از تثبیت کننده یا مواد برطرف کننده بو استفاده می کنند. از مواد تثبیت کننده می‌ توان به مواد رزینی و همچنین از موادی که باعث برطرف شدن بو می شوند به صمغ بنزویین اشاره کرد. زمانی که این مواد را به الکل اضافه می‌ کنند حدود دو هفته زمان نیاز است تا مواد رزینی بر روی الکل تأثیر گذاشته و باعث از بین رفتن بوی الکل گردد. بنابراین یک الکل بی بو به دست خواهد آمد.

تولید انواع ادکلن اورجینال لاکچری
ادکلن

مواد فراریت ادکلن چیست؟ 

برای تولید انواع ادکلن اورجینال دست کم از سه سطح کلی استفاده می شود که این مواد تفاوت‌هایی با یک دیگر در وزن مولکولی یا فراریت دارند. موادی که دارای فراریت هستند سطح های مختلفی دارند که هر کدام در زیر به صورت جداگانه توضیح داده شده است.

⦁ سطح اول: 

اولین سطحی که برای تولید ادکلن مورد نیاز است با نام تاپ نوت شناخته می شود که فراترین ماده می باشد. و به دلیل این که دارای مشخص‌ ترین بو می باشد برای تولید عطر و ادکلن استفاده می شود.

این مطلب را هم ببینید
فرآیند تولید عطر و ادکلن

⦁ سطح دوم: 

ست دوم با نام میدل نوت شناخته می شود که فراریت کمتری نسبت به سطح اول دارد. به طور کلی می توان گفت از عصاره گیاهانی مانند گل بنفشه و یاس تهیه می گردد.

⦁ سطح سوم: 

آخرین سطحی که برای تولید ادکلن ممکن است مورد استفاده قرار بگیرد اندنوت است که معمولاً یک ماده مومی یا رزینی می ‌باشد و فراریت بسیار پایینی دارد.

ترکیبات اصلی تولید انواع ادکلن اورجینال: 

در واقع می‌ توان گفت برای تولید انواع ادکلن اورجینال از مواد مختلفی استفاده می شود ولی محصول از لحاظ شیمیایی می‌ تواند مخلوط های کمپلکس باشد.

به طور کلی ترکیباتی که برای تولید ادکلن ها به کار برده می شود الکل ها و استر هایی است که معمولاً وزن مولکولی بسیار زیادی دارند‌. علاوه بر آن از مواد طبیعی مانند گل رز برای ایجاد بوی خوش در آن ها استفاده می شود.

معمولاً ادکلن هایی که دارای ماندگاری زیادی هستند به عنوان عطر های شیمیایی به حساب می‌ آیند و در این محصولات از بافت های مولکولی شیمیایی استفاده می ‌شود که این ماندگاری را ایجاد می کند. و ادکلن هایی که به روش شیمیایی تهیه می‌ شوند کیفیت ادکلن های اورجینال و طبیعی را نخواهد داشت.
همان طور که می دانید ادکلن ها دارای دسته بندی های مختلفی مانند ترش، شیرین یا تلخ هستند. این ویژگی ها با توجه به اسانس هایی که در آن ها استفاده می شود ایجاد می گردد.

به طور کلی ادکلن هایی که دارای رایحه ای تلخ هستند معمولاً از ادویه های شرقی یا ریشه درختان تهیه می شوند‌. همچنین ادکلن هایی که دارای رایحه شیرین و گرم هستند از میوه های تابستانی و شکلات تولید می گردند.

ادکلن های سبک معمولاً حس خنکی و تازگی به انسان می‌دهد زمانی که استفاده می‌ شود احساسی مانند استشمام بوی میوه هایی همچون هندوانه یا خیار را برای انسان تداعی می‌ کند.

کیفیت ادکلن اورجینال: 

برای تولید انواع ادکلن اورجینال از بهترین و با کیفیت ترین موادی که دارای بوی مطبوع می باشند استفاده می شود . و رایحه آن ها معمولاً طبیعی می‌باشند که از روش های شیمیایی در آن استفاده نشده است. اما اگر از مواد با کیفیت برای تولید ادکلن استفاده نگردد معمولاً رنگ آن بر روی لباس باقی می ماند یا این که در اثر استفاده باعث قرمزی پوست می شود.

این مطلب را هم ببینید
تولید ادکلن در ایران به چه نحوی انجام می‌شود؟

همچنین برای تولید انواع ادکلن اورجینال علاوه بر آن که  از مواد بسیار عالی با کیفیت استفاده می‌ شود مواد ضد آلرژی نیز به آن اضافه خواهد شد تا از بروز حساسیت در فرد جلوگیری گردد.

تولید ادکلن اورجینال
انواع ادکلن

نکاتی مهم برای خرید انواع ادکلن: 

⦁ برای استفاده از ادکلن ها فصل های سال نیز اهمیت دارند و معمولاً تولید انواع ادکلن اورجینال با توجه به این موارد صورت می گیرد.

⦁ مثلا برای فصل بهار بهتر است از ادکلن هایی که دارای رایحه ملایم هستند و از بنفشه یا تمشک تولید شده اند استفاده شود.

⦁ همچنین ادکلن هایی که برای تابستان تولید می‌ شوند با عطر های که برای روزهای سرد زمستان ساخته می‌ شوند بسیار متفاوت هستند. و شما می توانید با توجه به زمانی که در آن قرار دارید عطر مناسبی را انتخاب کنید.

⦁ به طور کلی می‌ توان گفت و در روزهای گرم تابستان بهتر است از ادکلن هایی که دارای عطر سرد یا جنگلی با رایحه خنک و ترش هستند استفاده شود تا اطرافیان نیز بتوانند با استشمام آن احساس تعادل و خنکی پیدا کنند.

⦁ یکی از مواردی که در هنگام خرید ادکلن اورجینال باید به آن توجه شود ماندگاری رایحه ادکلن است. به طور کلی رایحه یک ادکلن با کیفیت حدود ۴ تا ۸ ساعت باقی خواهد ماند. اما در فصل های سرد مانند پاییز یا زمستان ماندگاری عطرها بیشتر خواهد شد و دلیل آن هم میزان تبخیر پایین تر عطر می باشد. و بهترین گزینه برای این فصل ها ادکلن هایی با رایحه شیرین یا تند و تلخ می باشد.

⦁ ادکلن هایی که دارای رایحه ای سنگین هستند مانند بولگاری یا ایریا برای محافل و مراسم های رسمی بسیار مناسب هستند. و باعث ایجاد حس اعتماد و وقاره بیشتر در افراد می‌ شود.

⦁ همچنین ماندگاری ادکلن بر روی پوست های چرب بیشتر می باشد و افرادی که دارای پوست های خشک یا روشن هستند باید ادکلن هایی با ماندگاری بالاتر استفاده کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *