ثبت برند آرایشی و مشاوره برند

مشاوره ثبت برند آرایشی

ثبت برند آرایشی به چه صورت است؟

تمام محصولات آرایشی و بهداشتی دارای نام و برند مشخص می باشند که به واسطه آن برند شناخته می شوند و حتی می توانند به اعتبار آن برند مصرف کنندگان بیشتری داشته باشند. برند یا مارک هر محصول در واقع نام و نشان تجاری محصول است. در ایران و جهان برندهای بیشماری در حوزه تولید و عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت می کنند و همچنین این امکان وجود دارد که افراد با ثبت برند آرایشی و بهداشتی خود، محصولات خود را به بازار عرضه نمایند. برای ثبت برند آرایشی و بهداشتی در ایران می بایست مدارک لازم به منظور ثبت علامت تجاری در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی ارائه گردد و همچنین هزینه های مربوط به ثبت نام پراخت شوند. برای ثبت یک برند آرایشی و بهداشتی تولید کننده ابتدا باید نام و نشان تجاری مناسبی برای محصولات خود انتخاب نماید و سپس به ثبت و تاسیس شرکت اقدام نماید. پس از ثبت شرکت مراحل ثبت برند آغاز می گردد. اهمیت برند در محصولات آرایشی و بهداشتی از آن جایی می باشد که این محصولات معمولا با برند خود به مصرف کنندگان شناسانده می شوند و با این برند می توانند در بازارهای داخلی و خارجی به رقابت بپردازند. پس از طی این مراحل و آشنایی مصرف کنندگان با برند آرایشی و بهداشتی شرکت می توانند با توجه به عرضه و تقاضای بازار کیفیت محصولات خود را افزایش داده و یا نوع و مقدار کالاها را توسعه دهد. با ثبت برند برای یک کالا حق انحصاری آن از نظر قانونی به مالک تعلق می گیرد و این یک عنصر ارزشمند برای شرکت ها به حساب می آید.

ثبت بند آرایشی
برند های آرایشی

ویژگی های ثبت برند آرایشی و بهداشتی

ثبت برند آرایشی و بهداشتی به دلیل آن که این محصولات به طور مستقیم با پوست انسان در ارتباط هستند و بر سلامتی وی اثزگذار می باشند، برخلاف سایر کالاها که اختیاری می باشد، اجباری و الزامی است و حتما شرکت تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی باید برای کالاهای خود برند مناسبی ثبت نماید. ثبت برند برای محصولات آرایشی و بهداشتی دارای مزایا و ویژگی های بسیاری می باشد. یکی از این ویژگی ها آن است که چون کالاهای آرایشی و بهداشتی دارای فروش زیادی می باشند، ثبت برند آرایشی و بهداشتی موجب شناخته شدن آن کالا در بین کالاهای همسان خود شده و می تواند مخاطب های خاص خود را جذب نماید. در داخل ایران نام و نشان تجاری کالاهای آرایشی و بهداشتی بر میزان فروش و سود شرکت اثر بسزایی دارد. همین طور ثبت برند آرایشی و بهداشتی برای صادرات محصول نیز مفید است و با توجه به هزینه های بالای کالاهای وارداتی، می تواند با آنها رقابت کند. البته این امر بستگی به کیفیت و قیمت محصول داخلی نیز دارد. چنانچه کیفیت آن بالا باشد و قیمت مناسبی داشته باشد، خریداران و مصرف کنندگان به خرید از آن برند روی می آورند و این گونه تولید داخلی و ملی نیز رونق می یابد. شناخته شدن و محبوبیت یک کالای آرایشی و بهداشتی تنها با ثبت برند آن امکان پذیر است. همچنین با ثبت برند آرایشی و بهداشتی تبلیغات محصول نیز سمت و سوی دیگری می یابد و می تواند بر معرفی و فروش محصولات تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. با استفاده از این ویژگی ها می توان اعتماد مصرف کنندگان را جلب کرد و مشتریان ثابتی فراهم آورد. همچنین با ثبت برند آرایشی و بهداشتی توسط یک شرکت امکان ایجاد و توسعه شعبه ها و فروشگاه های اختصاصی برای آن محصول نیز فراهم می گردد.

این مطلب را هم ببینید
سفارش تولید لوازم آرایشی
انواع برند های آرایشی
برترین برندهای آرایشی

مراحل ثبت برند

یک برند محصولات آرایشی و بهداشتی باید ساده، مفهومی و خوشنام باشد و به راحتی در خاطر افراد بماند. همچنین باید با این نوع کالاها در ارتباط باشد و مصرف کنندگان با شنیدن نام آن برند به یاد محصولات آرایشی و بهداشتی بیفتند و پیام محصول به آنان منتقل گردد. نام برند باید متفاوت و متمایز از سایر برندهای فعال در آن حوزه باشد. به غیر از نام یک برند باید دارای یک علامت زیبا و منحصر به فرد نیز باشد که به طور کامل نمایانگر محصول و ویژگی آن باشد.
برای ثبت برند آرایشی و بهداشتی اشخاص حقیقی می بایست شناسنامه، کارت ملی و یک کپی از آن ها را به مراجع مربوطه ارائه نمایند. در صورت انتخاب یک نام لاتین برای محصول ارائه کارت بازرگانی و کپی آن نیز الزامی می باشد. از مدارک مورد نیاز دیگر می توان به یک کپی از جواز کسب و همچنین یک کپی ار تغییرات و وضعیت شرکت و روزنامه تاسیس شرکت نام برد. ارائه اظهارنامه نشان تجاری و مدارک هویت تقاضا دهنده نیز الزامی می باشد. همچنین باید برای علامت برند ده نمونه طرح گرافیکی با ابعاد حداکثر ده در ده ارائه شود و همچنین پس از پرداخت هزینه های مربوطه رسید آن ها نیز ارائه گردد. همچنین ثبت برند توسط اشخاص حقوقی نیز امکان پذیر می باشد و خود دارای مراحل و مدارک مجزایی است.

برند های برتر آرایشی
برند های لاکچری آرایشی

در هنگام ثبت برند باید نوع کالا مشخص گردد و محصولات آرایشی و بهداشتی نیز دارای دسته بندی گوناگونی می باشند. دسته اول مربوط به محصولاتی است که باعث بهبود و درمان کیفیت پوست می گردند. دسته دوم علاوه بر خاصیت درمانی موجب بهبود و زیبایی موها نیز می گردند. دسته سوم شامل محصولات محافظت کننده ای همچون کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب و مانند آن ها می باشد و دسته چهارم شامل محصولات بهداشتی مانند انواع دستمال های بهداشتی و صابون ها و لوسیون ها است.
برای ثبت نهایی برند آرایشی و بهداشتی نیز ابتدا باید از آن نام استعلام گرفته شود تا این اطمینان حاصل گردد که برند مورد نظر قبلا ثبت نشده است. سپس باید مدارک مورد نیاز اماده شده و اظهارنامه به منظور ثبت برند آرایشی و بهداشتی بر اساس دسته مورد نظر تکمیل گردد. پس از تکمیل اظهارنامه و ارسال اینترنتی آن به همراه مدارک، کارشناسان و رییس اداره ثبت آن ها را مورد بررسی قرار می دهند. پس از تایید نشان تجاری باید به صورت حضوری به سازمان مالکیت معنوی مراجعه و به تکمیل پرونده اقدام کرد. در این مرحله باید هزینه های روزنامه رسمی برند و حق ثبت نشان تجاری نیز پرداخت گردد. در آخر و در یک مراجعه حضوری مجدد به سازمان مالکیت معنوی، سند برند و نشان تجاری مورد نظر آماده دریافت می باشد.

این مطلب را هم ببینید
خرید مواد اولیه کرم فشرده لاکچری

 

12 برند آرایشی برتر
مشاوره ثبت و تولید برند آرایشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *