شرکت وارد کننده مواد اولیه آرایشی

شرکت وارد کننده محصولات آرایشی

شرکت وارد کننده مواد اولیه آرایشی و بهداشتی

با توجه به این که امروزه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور رشد و زیادی داشته است و صنعت وابسته به حوزه زیبایی جذاب و پر رونق گشته است، نیاز به مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی بیش از گذشته احساس می گردد. از این رو برخی از شرکت ها به عنوان شرکت وارد کننده مواد اولیه آرایشی و بهداشتی مشغول به فعالیت می باشند. این شرکت ها از متخصصین حوزه مواد شیمیایی و مواد ارگانیک و دارویی بهره می گیرند و خدمات گوناگونی ارائه می دهند. یک شرکت وارد کننده مواد اولیه آرایشی و بهداشتی به طور معمول وارد کننده و تامین کننده مواد اولیه صنایع غذایی و صنایع دارویی نیز می باشند و مواد شیمیایی مورد استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی را نیز به دست تولیدکنندگان این کالاها می رساند. همچنین گاهی این شرکت ها واردکننده سایر تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده برای تولید کالاهای آرایشی و بهداشتی نیز هستند. واردات مواد اولیه آرایشی و بهداشتی در گذشته بیشتر از طریق کشورهای اروپایی صورت می پذیرفت اما هم اکنون و به دلیل مشکلات پیش آمده در نتیجه تحریم ها، مواد اولیه مورد نیاز بیشتر از کشورهای آسیایی مانند هند و چین وارد می شوند. یک شرکت وارد کننده مواد اولیه آرایشی و بهداشتی می تواند به عنوان تامین کننده مواد اولیه و یا فروشنده این مواد نیز به فعالیت بپردازد.

شرکت وارد کننده مواد اولیه آرایشی
وارد کننده مواد اولیه آرایشی

فعالیت شرکت وارد کننده مواد اولیه آرایشی

یک شرکت وارد کننده مواد اولیه آرایشی و بهداشتی در ایران به طور معمول و با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی و تحریم ها، مواد اولیه مورد نظر خود را از کشورهای آسیایی تامین می نماید. این کشورها به غیر از کشورهای چین و هند می توانند شامل کشورهای کره جنوبی، ژاپن، مالزی و ترکیه نیز باشند که مبادلات با کشور ترکیه به دلیل همسایگی با این کشور راحت تر صورت می گیرد. همچنین برخی از مواد مورد نیاز را می توان از کشورهایی همچون امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر خرید و به داخل کشور وارد کرد. این کشورها به عنوان شرکای تجاری شرکت وارد کننده مواد اولیه آرایشی و بهداشتی شناخته می شوند. همچنین شرکت هایی که پس از این خریدار مواد اولیه از وارد کننده ها به منظور تولید محصولات آرایشی و بهداشتی می باشند نیز به عنوان شرکای تجاری شناخته می شوند و می توانند مواد مورد نیاز خود را به وسیله سفارش به شرکت های وارد کننده و خرید از کشورهای دیگر تامین نمایند. همچنین برخی از شرکت های وارد کننده در نقش صادر کننده مواد اولیه نیز ظاهر شده و برخی از مواد که در ایران تولید می گردند را به سایر کشورها فروخته و صادر می نمایند.

این مطلب را هم ببینید
تامین کننده مواد اولیه آرایشی بهداشتی
شرکت وارد کننده مواد آرایشی
مواد اولیه آرایشی

ویژگی های بیشتر 

برخی از وارد کننده های مواد اولیه شیمیایی و دارویی در کشور وابسته به شرکت های تحقیقاتی در حوزه غذا و دارو می باشند که در زمینه تولید موادی با ارزش افزوده بالا و حجم کم نیز فعال می باشند. تحقیقات این مراکز در مورد مواد اولیه شیمیایی و خواص مولکولی و بیولوژیکی مواد و همچنین مواد نانو و بایو می باشد که می تواند بر ترکیبات مورد استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی نیز اثر گذار باشد. این مراکز در تلاش هستند تا به فرمولاسیون هایی دست پیدا کنند که برای انسان ضرر کمتری داشته و حافظ سلامت بدن وی باشد و به خصوص موادی تولید کنند که سرطان زا نبوده و همچنین بتواند به تقویت مو و پوست کمک نماید. این مراکز همچنین آماده ارائه خدماتی همچون آنالیز و کنترل کیفی، خدمات مهندسی و داروسازی به شرکت های تولید کننده می باشند . می توانند در مورد ترکیبات مورد استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی به آن ها مشاوره دهند.
همچنین یک شرکت وارد کننده مواد اولیه آرایشی و بهداشتی به غیر از مواد شیمیایی اقدام به خریداری و وارد کردن انواع مواد ارگانیک مورد استفاده در ترکیب محصولات آرایشی و بهداشتی نیز می نماید و از جمله این مواد می توان به انواع روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن آرگان و روغن بادام یا روغن نارگیل و همینطور انواع اسانس های طبیعی اشاره کرد. یکی از موادی که در بیشتر محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد موم است که معمولا باید به کشور وارد شود و بهترین نوع آن نوعی موم ژاپنی می باشد. این وارد کننده ها به طور معمول انواع مواد اولیه محصولات دارویی، مواد اولیه شوینده ها، مواد اولیه حلال ها و انواع مواد اولیه صنعتی را نیز به کشور وارد می کنند.

این مطلب را هم ببینید
تولید اسپری فیکساتور لاکچری
محصولات ارگانیک مواد اولیه آرایشِی
مواد اولیه و محصولات آرایشی بهداشتی

انواع مواد اولیه وارداتی

یک محصول آرایشی و یا بهداشتی ممکن با مواد دیگری ترکیب شده و ماده جدید دیگری را به وجود آورد. مواد اولیه مورد استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی معمولا به دو صورت تهیه می شوند. اول آن دسته از موادی می باشند که باید تامین و به صورت آماده به مصرف خریداری شوند و دوم آن دسته از موادی هستند که بر اساس یک فرمول شیمیایی ساخته می شوند. در برخی از کشورها استفاده از بعضی مواد اولیه در ترکیب محصولات آرایشی و بهداشتی دارای محدودیت بوده و یا استفاده از آن ها به طور کلی ممنوع می باشد. از جمله این مواد می توان به عنصر سرب، انواع فتالات، نگهدارنده های حاوی فرمالدئید، پلی اتیلن گلیکول و ترکیبات حاوی بوتیل اشاره کرد. سایر مواد مورد استفاده در ترکیب محصولات آرایشی و بهداشتی که معمولا توسط شرکت وارد کننده مواد اولیه آرایشی و بهداشتی تامین می شوند و به طور معمول شامل انواع روغن ها، نرم کننده ها، غلظت دهندده ها، امولسیفر ها، نگهدارنده ها و رنگدانه ها می باشند محدودیتی در استفاده ندارند.
مواد اولیه ارگانیک و طبیعی موجود در ترکیب محصولات و کالاهای آرایشی و بهداشتی نظیر انواع کرم ها و شامپوها و صابون ها و یا رنگدانه های طبیعی موجود در رژ لب ها و سایه چشم ها و غیره، به طور معمول قیمت بالاتری نسبت به مواد شیمیایی دارند و شرایط نگهداری خاص تری نیز دارند تا دچار فساد و خرابی نشوند. اما این مواد برای سلامت و کمک به پوست و تقویت آن بسیار مفیدتر از مواد شیمیایی می باشند. مواد شیمیایی موجود در ترکیب محصولات آرایشی و بهداشتی معمولا به وسیله ترکیبات آلی و یا به صورت بیو تکنولوژی تولید می گردند و دارای استانداردهای خاصی برای تولید می باشند که از این نظر به ترکیبات دارویی شباهت دارند.

مواد اولیه آرایشی عطر تن آرا اروند
پودر آرایشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *