مواد اولیه کانسیلر چیست؟

کانسیلر دور چشم جامد

مواد اولیه کانسیلر چیست؟

بسیاری از افراد در سر تا سر جهان علاقه مند هستند تا بتوانند به وسیله آرایش کردن لکه ها، جای جوش ها، سیاهی ها، منافذ بزرگ پوست و به طور کلی لکه های کوچک پوستی که قابل رویت هستند را محو کنند تا صورتی زیباتر و جذاب تر داشته باشند. در گذشته بیشتر از کرم پودرها برای انجام این کار استفاده می شد اما امروزه کانسیلرها شناخته شده تر و کارآمدتر می باشند. اگرچه شاید در نگاه اول کرم پودرها و کانسیلرها بسیار شبیه به هم باشند، اما کانسیلر با کرم پودر اندکی تفاوت دارد. کانسیلر یا تصحیح کننده رنگ یکی از محصولات آرایشی است که برای پوشاندن بخش هایی از پوست که دارای لکه یا سیاهی هستند مورد استفاده قرار می گیرد. کانسیلر به صورتی است که ضخیم تر از کرم پودر می باشد. همچنین در کانسیلر از رنگدانه های بیشتر و متنوع تری استفاده می شود تا با این ترکیب رنگ بتواند نواقص پوستی را بپوشاند. در مواد اولیه کانسیلر از روغن های معدنی، الکل و گلیسیرین ها و همچنین سدیم کلرید و اسانس استفاده می گردد.

تنوع در تولید کانسیلر

تنوع مواد اولیه

کانسیلر مانند مواد کرم پودرها دارای تنوع بسیار زیادی می باشند و از رنگ های گوناگون در طریف های وسیعی از روشنی و تیرگی قرار دارند، گرچه در کانسیلر رنگدانه های بیشتری وجود دارد. از کانسیلرها می توان به صورت تنها یا همراه با کرم پودر استفاده کرد. همچنین در مواد اولیه کانسیلر خاصی که به اصطلاح برای آرایش استتار به کار برده می شود، نوعی رنگدانه بسیار سنگین استفاده می گردد که باعث می شود این کانسیلر برای پوشاندن انواع جای زخم ها و تغییرات جدی رنگ پوست مانند علائم زایمان نیز کارآمد باشد.
رنگدانه ها در کانسیلر به صورتی موجود می باشند که باعث می شود کانسیلرها در انواع سایه ها وجود داشته باشند. بیشتر افراد ترجیح می دهند از از رنگ هایی از کانسیلرها استفاده کنند که یک یا دو درجه روشن تر از رنگ پوست خودشان باشد و بتوانند از آن برای پوشاندن سیاهی و تیرگی های پوست و زیر چشم هایشان استفاده نمایند. برخی از رنگ ها بسیار نزدیک به رنگ پوست طبیعی هستند و برای مصرف عادی و روزانه کاربرد دارند، اما گاهی رنگدانه ها کانسیلر باعث به وجود آمدن رنگ های خاصی مانند سبز یا آبی می شوند که در این صورت برای پنهان کردن نوع خاصی از لکه ها و زخم ها مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال کانسیلرهایی که ته رنگ زرد دارند برای پنهان کردن سیاهی حلقه ها مورد استفاده قرار می گیرند. کانسیلر هایی با رنگ های سبز و آبی می توانند لکه های قرمز روی پوست را پنهان کنند، مانند مواردی که در اثر جوش ، شکستگی رگ ها یا سایر بیماری های پوستی ایجاد شده است. کانسیلرهایی که دارای رنگ مایل به بنفش می باشند می توانند چهره افراد را روشن تر نشان دهند. همچنین از کانسیلرها می توان برای برجسته سازی نقاطی از صورت و یا اصلاح رنگ پوست استفاده کرد. در واقع این محصول آرایشی دارای کاربردهای متنوعی می باشد.

این مطلب را هم ببینید
مداد ابرو آلستر چگونه تولید می‌شود
کانسیلر های متنوع در انواع پوکه
کانسیلر و انواع متنوع آن

انواع کانسیلرها

کانسیلرها انواع گوناگونی دارند. برای پنهان کردن آکنه ها و جای لک های پوستی باید در مواد اولیه کانسیلر از رنگدانه های قوی و غنی استفاده شده باشد. همچنین این نوع کانسیلرها به طور معمول حاوی مواد ضد آکنه هستند که نه تنها به پوشانندگی هر چه بهتر کمک می کند، بلکه سبب می شود پوست نیز بهبود یابد. این نوع کانسیلر بسیار سنگین می باشد و بهتر است تنها برای پنهان کردن لک ها مورد استفاده قرار گیرد زیرا ممکن است در صورت استفاده بر روی تمام صورت، پوست حالت کیکی پیدا کند چون فرم این کانسیلر خامه ای شکل می باشد. نوع دیگری از کانسیلرها که به کانسیلر روشن کننده یا برجسته کننده معروف است، برای برجسته سازی قسمت هایی از صورت مورد استفاده قرار می گیرد و دارای محبوبیت فراوانی گشته است. باید در نقاط برجسته صورت و زیر چشم ها از این کانسیلر استفاده کرد و رنگ آن باید دو سایه روشن تر از رنگ پوست باشد تا نور بیشتری را به خود جلب کند و هم تیرگی های زیر چشم را مخفی نماید و هم نقاط خاصی را برجسته تر نشان دهد. همچنین از کانسیلر دو سایه می توان برای کانتورینگ هم استفاده کرد. در واقع با پخش کردن این کانسیلر در حفره گونه ها و محیط بیرونی صورت می توان به صورت بعد جدیدی افزود. و اما کانسیلرهایی که برای تصحیح رنگ پوست مورد استفاده قرار می گیرند، دارای رنگ های هلویی و سبز و بنفش می باشند که می توانند بعضی از رنگ ها یا تیرگی های خاص را محو کنند. رنگدانه سبز در مواد اولیه کانسیلر برای محو نمودن قرمزی پوست مناسب می باشد و رنگدانه هلویی برای از بین بردن حلقه های آبی تیره مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین رنگدانه بنفش در کانسیلر آن را برای از بین بردن لکه های زرد مناسب می سازد. از این تکنیک و این نوع کانسیلر باید قبل از استفاده از کرم پودر و در لایه های نازک از آن استفاده گردد.

این مطلب را هم ببینید
نکات قابل توجه ثبت برند آرایشی چیست؟
مواد اولیه کرم کانسیلر لاکچری
کانسیلر اورجینال

مواد اولیه کانسیلرها به شکلی است که هر نوع کانسیلر برای پوست خاصی بهترین عملکرد را دارا می باشد. کانسیلرها می توانند به شکب مایع، کرمی و یا ماتیکی باشند. برای مثال کانسیلرهای مایع به دلیل آن که برای بیشتر پوست ها مناسب هستند دارای محبوبیت فراوانی می باشند. این نوع کانسیلر برای پوشاندن جای جوش و آکنه نیز مناسب می باشند و باید در هنگام مصرف با کرم پودر تنظیم شوند. اما کانسیلرهای ماتیکی برای اهداف بسیار خاصی مورد استفاده قرار می گیرند چون که ضخامت بیشتری نسبت به کانسیلرهای مایع دارند. مواد اولیه کانسیلر ماتیکی باعث ایجاد پوشش بسیار قوی این نوع کانسیلر می گردد. همچنین به دلیل ماتیکی بودن آن و نوع بسته بندی برای استفاده بسیار راحت است و در تغییر رنگ نواحی کوچک نیز بسیار کارا است. کانسیلرهای کرمی نیز مانند کانسیلرهای ماتیکی قدرت پوشانندگی زیادی دارند. رنگدانه ها در کانسیلر کرمی بسیار قوی می باشند و از این رو باید برای پخش کردن آن بر روی صورت از برس استفاده کرد. نوع دیگری از کانسیلرها هم وجود دارند که به صورت مدادی عرضه می شوند و برای پوشاندن لکه های کوچک و یا حتی تعیین شکل ابروها و یا خط مژه های داخلی برای روشن تر نشان دادن چشم ها مورد استفاده قرار می گیرند.

مواد اولیه کانسیلر لاکچری و خاص
کانسلر ماتیکی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *