نکات قابل توجه ثبت برند آرایشی چیست؟

نکات قابل توجه در ثبت برند آرایشی

داشتن یک علامت تجاری به عنوان برند بر روی یک محصول شناخته می شود. و اگر شما نیز از افرادی هستید که تمایل به ثبت برند آرایشی و تجاری خود دارید بهتر است بدانید که برای انجام این کار باید به چند نکته مهم دقت کنید‌ زیرا ثبت برند برای یک محصول اهمیت بسیار زیادی دارد و می ‌تواند در دیده شدن یک محصول بسیار موثر باشد. در ادامه می خواهیم نکات قابل توجه در ثبت برند آرایشی را برای شما شرح دهیم با ما همراه باشید.

مهم ترین نکات قابل توجه در ثبت برند آرایشی:

داشتن یک برند یا علامت‌ مذبور باعث می‌ شود تا خریداران بهتر بتوانند انتخاب کنند. به همین دلیل محصولات آرایشی که تولید می‌ شوند باید تحت یک برند خاص باشند. این موضوع برای تجارت بسیار مهم می باشد و به همین دلیل صاحبان تجارت و کسب و کار برای حفاظت از آن می کوشند. زیرا زمانی که محصولات آرایشی با استفاده از یک برند خاص تولید و عرضه گردد و زمانی که این برند در اداره ثبت و وزارت بهداشت یا وزارت غذا و دارو وجود داشته باشد موجب می شود تا از سوء استفاده متقلبان از این نام تجاری جلوگیری گردد. و شما می توانید با خیال راحت محصولات خود را وارد بازار کنید.

البته نکات قابل توجه در ثبت برند آرایشی نیز وجود دارد که شما می‌ توانید با رعایت آن ها موفق تر عمل نمایید که این نکات را به صورت چند مرحله مختلف در زیر بیان کرده‌ ایم.

⦁ مرحله اول استعلام در نکات قابل توجه در ثبت برند آرایشی:

یکی از نکات قابل توجه در ثبت برند آرایشی این است که نام مشابه دیگری، در این زمینه وجود نداشته باشد. پس بهتر است قبل از انتخاب یک نام استعلام آن را بگیرید زیرا اگر نامی مانند نام انتخابی شما وجود داشته باشد نمی‌توانید ثبت برند انجام دهید. پس بهتر است با کارشناسان با تجربه در این زمینه مشورت کنید و استعلام نام های ثبت شده را دریافت نمایید.

نکات قابل توجه در ثبت برند آرایشی لاکچری
آرایشی

⦁ تهیه مدارک:

مرحله دوم برای ثبت یک برند آرایشی و بهداشتی تهیه مدارک مورد نیاز می باشد. بنابراین شما باید مدارکی که نیاز دارید را کامل کرده و به مراکز مربوطه ارائه دهید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چه مدارکی برای انجام این کار نیاز می باشد.

این مطلب را هم ببینید
ریمل حجم دهنده آلستر

⦁ تکمیل اظهارنامه:

یکی از مهم ترین نکات قابل توجه در ثبت برند آرایشی تکمیل اظهارنامه می باشند و در صورتی که شما برای برند آرایشی خودتان این اظهارنامه را آماده نکرده باشید با مشکل روبرو خواهید شد. بنابراین پس از انجام مراحل قبل بهتر است اظهار نامه را آماده نمایید.

⦁ بررسی پرونده:

ارائه اظهارنامه باعث می شود تا پرونده شما در نوبت بازرسی و بررسی قرار بگیرد. در این مرحله سه نفر به عنوان کارشناس تعیین می‌ شوند تا پرونده ارائه شده را مورد بازرسی قرار دهند. و پس از این که پرونده شما توسط این سه کارشناس تایید شد رئیس اداره ثبت برند آرایشی پرونده تایید شده را مورد بررسی و بازرسی قرار می ‌دهد.  و در صورتی که هیچ گونه مشکلی در پرونده و مدارک ارائه داده شده وجود نداشته باشد این موضوع را به شما را اطلاع خواهند داد.

تشکیل پرونده فیزیکی:

یکی دیگر از نکات قابل توجه در ثبت برند آرایشی تشکیل پرونده فیزیکی می باشد که در این زمان شما به اداره مالکیت معنوی ارجاع داده می شوید تا پرونده مورد نظر برای شما تشکیل شود. از جمله کارهایی که این اداره برای شما انجام می دهد معرفی برند در دو نوبت در روزنامه‌ های رسمی می باشد. دقت داشته باشید که در این مرحله باید هزینه روزنامه رسمی و هزینه ثبت پرداخت گردد.

⦁ دریافت سند برند:

در مرحله آخر شخصی که می‌ خواهد برند آرایشی خاصی را تولید کند به اداره مالکیت معنوی مراجعه کرده و سند برند خود را دریافت می‌ کند.

مدارک لازم برای ساخت برند آرایشی چیست؟

داشتن مدارک لازم یکی از نکات قابل توجه در ثبت برند آرایشی می باشد. به همین دلیل بهتر است قبل از اقدام به هر کاری ابتدا مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. از جمله مدارکی که برای انجام این کار نیاز است عبارت است از:

⦁ مدارک ثبت هویت متقاضی

⦁ مدارک نماینده قانونی

⦁ یک نمونه از علامت درخواستی که می‌تواند به صورت کپی گرافیکی، کپی و تصویری باشد و ابعاد آن باید ۱۰ در ۱۰ باشد.

این مطلب را هم ببینید
مواد اولیه کانسیلر چیست؟

⦁ همچنین یکی دیگر از نکات قابل توجه در ثبت برند آرایشی آن است که اگر علامت انتخاب شده سه بعدی باشد بهتر است یک تصویر گرافیکی که سه بعدی یا دو بعدی می باشد ارائه داده شود تا ۶ زاویه به راحتی دیده شود.

⦁ همچنین ارائه مدرکی که نشان دهنده فعالیت در رشته آرایشی و بهداشتی می باشد نیز الزامی است.

⦁ بعضی از افراد می‌ خواهند برند آرایشی خود را سریع‌ تر به ثبت برسانند این افراد می‌ توانند مدرک حق تقدم را ارائه دهند تا ثبت برند سریع تر انجام گردد.

⦁ همچنین یک نسخه کامل از ضوابط و مقرراتی که برای برند آرایشی در نظر گرفته شده است باید همراه مدارک وجود داشته باشد.

نکات قابل توجه در ثبت برند آرایشی
ثبت برند آرایشی

ثبت برند آرایشی چه مزایایی می‌تواند داشته باشد؟

اولین و مهم ترین مزیت این کار جلب اعتماد مشتریان می باشد زیرا محصولات آرایشی از جمله موادی هستند که مستقیماً بر روی پوست استفاده می شوند و به همین دلیل است که اهمیت بسیار زیادی بر سلامتی پوست خواهند داشت، که ثبت برند آرایشی باعث می ‌شود افراد از کیفیت محصول مطمئن شوند پس اعتماد ثبت تواند تاثیر بسیار فوق‌ العاده ‌ای داشته باشد. البته یکی از نکات قابل توجه در صنعت برند آرایشی آن است که این کار فواید بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. از جمله این مزایا عبارت است از:
باعث می‌ شود خدماتی که ارائه می دهید و همچنین محصولی که تولید می کنید جایگاه خاص و ویژه ‌ای پیدا کند.

⦁ متقاضیان و مشتریانی که می‌ خواهند از برندهای آرایشی استفاده کنند می توانند راحت تر با محصولات تولید شده آشنا گردند.

⦁ محصولات تولید شده با برند آرایشی که دارای ثبت می‌باشند جایگاه بسیار خاصی پیدا می ‌کنند. و این امکان که با دیگر کالاهای هم سطح خود رقابت کنند وجود خواهد داشت.

⦁ زمانی که محصولات آرایشی دارای برند ثبت شده باشند حقوق قانونی برای آن ها تعیین می‌ شود و متقلبان نمی توانند از نام برند شما سوء استفاده کنند‌

⦁ همچنین افرادی که ثبت برند آرایشی انجام داده اند می توانند محصولات خود را در سطح وسیع تری به فروش برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *