واردات پوکه آرایشی به چه صورت است؟

واردات انواع پوکه آرایشی

واردات پوکه آرایشی به چه صورت است؟

انواع پوکه ها و ظروف مورد استفاده برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی معمولا توسط شرکت های وارد کننده آرایشی و بهداشتی تامین می گردند. این ظروف و پوکه های آرایشی و بهداشتی که شاید کمتر مورد توجه مصرف کنندگان قرار گیرند یا تعداد کمی از آن ها با روند واردات پوکه آرایشی و جنس و ترکیبات سازنده آن آشنایی داشته باشند، از اهمیت بالایی برخوردار است. واردات پوکه آرایشی و بهداشتی می بایست طبق ضوابط و مقررات وضع شده و استانداردهای بین المللی صورت بگیرد و ان ظروف باید از موادی تهیه شده باشند که برای بدن مضر نبوده و خطری نداشته باشد. همچنین برای جلوگیری از خرابی و شکستگی یا آسیب بدنه این پوکه ها، شرکت وارد کننده باید با نهایت دقت و امنیت اقدام به جابجایی و حمل آن ها نماید. ظروف و پوکه های آرایشی و بهداشتی می توانند از جنس های گوناگونی، از انواع پلاستیک ها گرفته تا ظروف فلزی نظیر آلومینیوم و یا شیشه و یا حتی چوبی باشند. استفاده از محصولات زیبایی و تولید آن ها از مواد گوناگون نظیر انواع گل ها و رنگ ها مواد معدنی مختلف تاریخ زیادی دارد. از نشانه ها و شواهد به دست آمده بیانگر آن است که آرایش کردن در مصر و یونان و روم باستان در بین زنان و مردان رونق داشته است. به همین جهت از دیرباز ظروف مخصوصی برای نگهداری از مواد آرایشی و بهداشتی طراحی و ساخته می شده است. البته شایان ذکر است ظروف محصولات وابسته به زیبایی در طی سالیان تغییرات بسیاری داشته است. در گذشته اغلب ظروف و پوکه های آرایشی از جنس عاج حیوانات و یا سنگی بوده اند. امروزه استفاده از ظروف سنگی به خاطر وزن زیاد و سنگینی چندان طرفدار ندارد و هزینه زیادی برای ساخت و تولید نیز دارد.

واردات پوکه آرایشی
انواع اسپری آرایشی و…

واردات ظروف آرایشی در ایران

واردات پوکه آرایشی به طور کلی وابسته به نوع محصول آرایشی و یا بهداشتی می باشد. هر شرکت وارد کننده پوکه آرایشی و بهداشتی با توجه به نوع محصول آرایشی واردات پوکه آرایشی گوناگونی را تامین می نماید. برای مثال واردات پوکه آرایشی مناسب برای انواع کرم ها و نرم کننده ها اغلب به شکل قوطی و یا تیوب پلاستیکی می باشند در حالی که ظروف مناسب عطر و ادکلن معمولا به صورت بطری شیشه ای فلزی بوده و نیاز به یک اسپری کننده نیز دارد. واردات پوکه آرایشی باید با توجه به این نکته باشد که پوکه های مورد نظر دارای ویژگی هایی نظیر ماندگاری بالا و تنوع شکل  و اندازه باشند و در عین حال چون محصولات آرایشی و بهداشتی که با بدن و پوست انسان سروکار دارند در آنها ریخته می شود نباید حاوی ترکیباتی باشند که بتواند بر محصولات آرایشی و بهداشتی اثر بگذارد و برای بدن انسان و سلامتی وی مضر باشد.

این مطلب را هم ببینید
محصولات آرایشی امرلند چیست؟
واردات پوکه لاکچری آرایشی
ظروف لاکچری آرایشی

تاریخچه

در برخی از اسناد تاریخی نقل شده است که در حدود 5000 سال قبل در بابل از نوعی رژ لب استفاده می شده است که مواد تشکیل دهنده آن جواهرات قیمتی نیمه خرد شده بوده اند. این رژ لب های قیمتی در ظروف مخصوصی ریخته می شدند و مورد استفاده اشرافیان قرار می گرفتند.  در مصر باستان نیز از ید و برم مانیت رنگ قرمز استخراج می کرده اند تا در تولید رژ لب ها مورد استفاده قرار دهند. امروزه ثابت شده است که این ترکیب بیماری زا است.. سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا از هر نوع مواد رنگی و رنگدانه های مصنوعی نمونه ای برای آزمایش و تعیین وضعیت آلاینده های آن دریافت می کند. در صورتی که نمونه ها مضر شناخته نشوند و آلاینده های موجود در آن ها در سطح مجاز قرار بگیرد، تاییدیه می گیرند و می توانند در محصولات آرایشی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین این سازمان نظارت ویژه ای بر ظروف مورد استفاده این محصولات آرایشی دارد و نباید از مواد به خصوصی از جمله پلاستیک های دست چندم در ساخت و تولید آن ها استفاده شود.
مواد اصلی تشکیل دهنده بیشتر محصولات آرایشی شامل موم، انواع روغن و رنگدانه ها می باشد. برا تولید رژ لب هم معمولا رنگدانه هایی با ابعاد 7 تا 10 میکرومتر با روغن کرچک و سپس موم مخلوط می شوند. روغن کرچک معمولا در تولید بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد و شرکت وارد کننده مواد اولیه آرایشی معمولا آن را به صورت طبیعی تهیه می نماید. ویژگی منحصر به فرد روغن کرچک که باعث افزایش استفاده از آن به عنوان ماده اصلی شده آن است که موجب بروز جوش و یا آکنه در صورت نمی گردد. به دلیل وجود روغن کرچک در مواد اصلی تشکیل دهنده محصولات آرایشی بهتر است ظروف نگهدارنده آن ها به صورت مات و رنگی باشد تا از تابش نور خورشید و اشعه های مضر آن به این محصولات جلوگیری نماید.

این مطلب را هم ببینید
محصولات آرایشی آلستر چه ویژگی دارد؟
واردات پوکه شیشه‌ای آرایشی
ظروف شیشه‌ای

اطلاعات تکمیلی 

واردات پوکه آرایشی و بهداشتی به ایران به طور معمول از کشورهای آسیایی نظیر هند و چین و یا دیگر کشورها صورت می پذیرد. ممکن است برخی از ظروف و پوکه های آرایشی تولید شده در این کشورها از کیفیت پایینی برخوردار باشد اما در صورتی که تولیدکنندگان این ظروف براساس استانداردهای بین المللی همچون اتحادیه اروپا ساخته شوند، کیفیت مناسبی خواهند داشت. اما ظروف تولید شده در کشورهای اروپایی به دلیل آن که قیمت بسیار بالاتری دارند برای واردات مقرون به صرفه نیستند.
ظروف و پوکه های آرایشی و بهداشتی شامل انواع قوطی ها و تیوب های کرم، تیوب های رژ لب مایع و جامد، پوکه های پالت سایه چشم، اسپری ها و پاشنده ها، لوله های ریمل چشم یا ابرو، شیشه های عطر و غیره می باشد. بسیاری از واردات پوکه آرایشی از جنس پلاستیک فشرده می باشند و به نسبت دارای وزن کمی می باشند. همچنین در ساخت پوکه های آرایشی و بهداشتی از فلزهای سبک مانند آلومینیوم نیز استفاده می شود. به عنوان مثال برخی از پوکه های رژ لب ها آلومینیومی می باشند. با توجه به حساسیت های محیط زیستی بسیاری معتقدند که باید از پلاستیک کمتری در ساخت این ظروف استفاده گردد زیرا پلاستیک بسیار دیر در طبیعت تجزیه می گردد و موجب آلودگی محیط زیست می گردد. از این رو واردات پوکه آرایشی و بهداشتی از جنس چوبی یا گیاه بامبو نیز در سال های اخیر افزایش یافته است.

 

واردات ظروف خاص آرایشی
ظروف خاص آرایشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *